WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik wilde twee dagen gaan maar hou het nu maar op een. Een dag stil zitten op een steenkoude winderige tribune is genoeg.

Doe het maar weer terug naar begin september, net als vroegah.
 
Pffff wat een klootte raceweer niet normaal joh 😟
Ik had het morgen graag live willen aanschouwen maar door het klootte koude natte(vooral dit) weer en trip van 225 km zie ik er helaas vanaf,misschien Zondag dan is het weer volgens deskundige beter🤔
Hier nog een. 240km enkele reis. De kinderen bleven echter aandringen. Daarop zei ik "loop de tuin in en ga een half uurtje op een tuinstoel zitten". Daarna begrepen ze het. :+
 
Ik begrijp nog steeds niet wie heeft bedacht dat het slim is dit evenement van mid september naar eind april te verplaatsen in Nederland. Mid september kan het nat zijn, maar is het zelden koud. Langjarig gemiddelde werd ook toen de beslissing is gemaakt al bijgehouden.
De SBK was altijd begin september maar moest toen wijken voor de Champcars en toen is het naar medio april gegaan. Die Champcars zijn allang weg maar blijkbaar vindt men het in Assen toch een goed idee om in april te blijven met de SBK. Waarom, geen flauw idee.
 
De SBK was altijd begin september maar moest toen wijken voor de Champcars en toen is het naar medio april gegaan. Die Champcars zijn allang weg maar blijkbaar vindt men het in Assen toch een goed idee om in april te blijven met de SBK. Waarom, geen flauw idee.
Denk niet dat dit uit de koker van Assen komt. Maar elke normaal denkend mens kan toch zien dat dit niet ideaal is🤷
 
Denk niet dat dit uit de koker van Assen komt. Maar elke normaal denkend mens kan toch zien dat dit niet ideaal is🤷
Jij denkt dat Dorna dit in z’n eentje beslist? Natuurlijk niet. De lokale organisatie heeft daar ook nog echt wel een stem in hoor. Vooral omdat ze toch vanaf nu het hele kampioenschap in Europa blijven.
 
Jij denkt dat Dorna dit in z’n eentje beslist? Natuurlijk niet. De lokale organisatie heeft daar ook nog echt wel een stem in hoor. Vooral omdat ze toch vanaf nu het hele kampioenschap in Europa blijven.
Na dit weekend een hele lange pauze voor het hele WKSBK paddock😟 ,te gek voor woorden:X
 
Jij denkt dat Dorna dit in z’n eentje beslist? Natuurlijk niet. De lokale organisatie heeft daar ook nog echt wel een stem in hoor. Vooral omdat ze toch vanaf nu het hele kampioenschap in Europa blijven.
Dus jij wil zeggen dat alle hoge piefen van Assen circuit tegen Dorna zeggen, kom lekker in April omdat het dan perfect race weer is?!
Ik weet sowieso niet hoe dat werkt, maar als dat echt het geval is, hebben ze een kleine plaat voor hun hoofd.
 
Dus jij wil zeggen dat alle hoge piefen van Assen circuit tegen Dorna zeggen, kom lekker in April omdat het dan perfect race weer is?!
Ik weet sowieso niet hoe dat werkt, maar als dat echt het geval is, hebben ze een kleine plaat voor hun hoofd.
Beetje te kort door de bocht, er spelen heel veel factoren mee.

Ik weet dat het wsbk graag assen op de kalender wil hebben/houden dus er vallen vast dingen te "eisen" door het "circuit"
 
Was het toen zo heet dan? Ik kan er mij niets van herinneren, dus denk dat het wel heeft meegevallen. 4-6 graden is echt niet lekker, maar het schijnt iets van 12 te worden. Als het niet waait is dat net te doen als je niet verkleumd van een motor afstapt.
Ik begrijp nog steeds niet wie heeft bedacht dat het slim is dit evenement van mid september naar eind april te verplaatsen in Nederland. Mid september kan het nat zijn, maar is het zelden koud. Langjarig gemiddelde werd ook toen de beslissing is gemaakt al bijgehouden. Ik ga voor het eerst in jaren niet. Niet door de kou hoor, maar te ver reizen deze keer. Ik kijk vanavond mijn warme bank. Ook de TT moet ik missen.
Ik bedoelde bij de Moto GP.
 
Geen uitzendingen op tv dit week

Beetje te kort door de bocht, er spelen heel veel factoren mee.

Ik weet dat het wsbk graag assen op de kalender wil hebben/houden dus er vallen vast dingen te "eisen" door het "circuit"
Misschien denken ze iets met een combi met de Ned.Antillen💥 bedoel een tuuttebal👩‍💻 die over de planning gaat🤷‍♀️

Nederland🤔
 
Die SBK kalender is natuurlijk een drama, weinig wedstrijden en vreemd verspreid, in mei niets, en vaak samenvallend met motoGP weekend.
Voor Assen lijkt Mei meer voor de hand liggend.
September heeft al veel wedstrijden 3 SBK in hetzelfde weekend als 3 motoGP's ? Alleen het weekend van 14 September is er niets, voor zowel SBK als MotoGP. Vreemd geregeld.
 
Die SBK kalender is natuurlijk een drama, weinig wedstrijden en vreemd verspreid, in mei niets, en vaak samenvallend met motoGP weekend.
Voor Assen lijkt Mei meer voor de hand liggend.
September heeft al veel wedstrijden 3 SBK in hetzelfde weekend als 3 motoGP's ? Alleen het weekend van 14 September is er niets, voor zowel SBK als MotoGP. Vreemd geregeld.
Understatement zelfs ! Zeg maar gerust waardeloos geregeld. Maar ja.. SBK moet opboksen tegen MotoGP en F1. Een circuit exploitant zal een event dat meer kijkers trekt (en meer omzet genereer) prioriteit geven.
 
Je zou toch denken dat die sneeuwbuien van een paar jaar geleden een wake up call waren. Blijkbaar niet.
 
Via vpn nog net op tijd kunnen zien dat Rea op 1 staat maar vdM op 13....
 
Je zou toch denken dat die sneeuwbuien van een paar jaar geleden een wake up call waren. Blijkbaar niet.
Assen (of/en organisatie WSBK Assen) heeft echt niet de voorkeur voor April. Maar zoveel mogelijkheden krijgen ze gewoon simpel weg niet van Dorna. Alleen die zandbakken landen die dik betalen om races te mogen organiseren kunnen excact bepalen.
De rest en Assen zeker zijn afhankelijk van wanneer er ruimte is. En daar moeten ze simpel weg al blij mee zijn.
Maar ze hebben al meerdere keren aangeven weer graag terug naar begin September te willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan