WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .
MvdM verlsaat z.n teamgenoot
Maar het gat met No1 was groot
Benieuwd naar de race van 1400 uur
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
TOPrak = TOPrace!! En wat te denken van Loris Veneman, ook een geweldige race gereden!
 
Laatst bewerkt:
Ja knap hoor. Mooie races tot nu toe. BMW heeft het technisch ook goed voor elkaar. Vorig jaar haalden ze regelmatig de eindstreep niet. Nu blijven ze gewoon heel. 👍🏻
 
De vraag is of een goede SBK-rijder ook een goede MotoGP-rijder is. Er zijn er meer die daar hun tanden op hebben stukgebeten :Y .
wie zouden dat dan zoal zijn (buiten éénmalige vervangingen) ?
digene die laatste 20 jaar een volledig seizoen hebben afgewerkt :
Loris Baz
Eugene Laverty
Ben Spies
Colin Edwards
Nicky Hayden
James Toseland
Chris Vermeulen

en volgens mij hebben ze allemaal hun tanden nog
 
Alleen is het verschil met Toprak meestal wel groot.
Niet zozeer in tijd, maar wel in finishplaatsen
 
wie zouden dat dan zoal zijn (buiten éénmalige vervangingen) ?
digene die laatste 20 jaar een volledig seizoen hebben afgewerkt :
Loris Baz
Eugene Laverty
Ben Spies
Colin Edwards
Nicky Hayden
James Toseland
Chris Vermeulen

en volgens mij hebben ze allemaal hun tanden nog
Maar het waren niet allemaal succesverhalen; de verwachtingen waren vaak hoger gespannen dan kon worden waargemaakt.
 
28 P1 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Prachtige races allemaal.
Mensen de kou hebben getrotseerd hebben dat niet voor niets gedaan.
 
Maar het waren niet allemaal succesverhalen; de verwachtingen waren vaak hoger gespannen dan kon worden waargemaakt.
weer vraag ik me af over wie je het dan wel hebt in die lijst :
Loris Baz : moest het met de slechtste motoren van het pak doen, en heeft er in de regen (als de motoren er minder toe doen en het meer aan de piloot ligt) een hele hoop achter zich gelaten. beste finish : 4de
Eugene Laverty : ook op de slechtste motoren van het pak, ook een beste resultaat van 4de
Ben Spies : 5de en 6de in de eindstand op een Tech3 Yam, MotoGP winnaar
Colin Edwards : 3 poles, 12 podia, hoogste eindstand 4de in het seizoen
Nicky Hayden : moet ik niet eens uitleggen
Chris vermeulen : 3 poles, GP winnaar, 7 podia, hoogste eindstand : 6de

ik denk dat ze allemaal op nivo gepresteerd hebben, en beter gedaan dan veel "echte GP rijders" die niet van het SBK kwamen.
ze moeten alleen de kans krijgen, en ik kan best geloven dat een Toprak of een Rea geen goesting hebben om een top-motor in SBK om te ruilen om meestal achteran te rijden in GP (toch in het begin).
 
weer vraag ik me af over wie je het dan wel hebt in die lijst :
Loris Baz : moest het met de slechtste motoren van het pak doen, en heeft er in de regen (als de motoren er minder toe doen en het meer aan de piloot ligt) een hele hoop achter zich gelaten. beste finish : 4de
Eugene Laverty : ook op de slechtste motoren van het pak, ook een beste resultaat van 4de
Ben Spies : 5de en 6de in de eindstand op een Tech3 Yam, MotoGP winnaar
Colin Edwards : 3 poles, 12 podia, hoogste eindstand 4de in het seizoen
Nicky Hayden : moet ik niet eens uitleggen
Chris vermeulen : 3 poles, GP winnaar, 7 podia, hoogste eindstand : 6de

ik denk dat ze allemaal op nivo gepresteerd hebben, en beter gedaan dan veel "echte GP rijders" die niet van het SBK kwamen.
ze moeten alleen de kans krijgen, en ik kan best geloven dat een Toprak of een Rea geen goesting hebben om een top-motor in SBK om te ruilen om meestal achteran te rijden in GP (toch in het begin).
De enige van jouw lijst die MotoGP wereldkampioen is geworden is Nicky Hayden; de overigen hebben over het algemeen - toch minder gepresteerd dan van ze werd verwacht. Ze hebben in de MotoGP nooit het niveau gehad dat ze in de SBK hadden.
 
TOPrak = TOPrace!! En wat te denken van Loris Veneman, ook een geweldige race gereden!
Ja Veneman deed het heel netjes. Alleen heb ik bij de supersport 300 echt het idee dat het een loterij is. Loris heeft volgens mij 7e 9e 10e en 1e gelegen samen met een heleboel andere coureurs. Ik vind het wel wat om over na te denken. De klasse bestaat veelal uit volgas op veel stukken en dan maar slipstreamen. En het is wat mij betreft toch weer wachten op de volgende zware crash..
 
Er waren tijden dat we meerdere circuits per jaar bezochten voor de WSBK. En nu zelfs de races op Assen niet meer gekeken. Waarom mijn interesse verloren is gegaan, geen idee. Is ergens na de nieuwe indeling van het WSBK weekend gebeurd en het weer nodigt ook niet uit om naar Assen af te reizen.
 
Er zijn meer mensen die het wenselijk zouden vinden dat het WSBK weekend van Assen weer verder achterin het seizoen zou komen. Het weer is gewoon te wisselvallig zo vroeg in het seizoen. Ja, het levert eneverende races op. Maar als je de weersomstandigheden nodig hebt om dit te bieden, dan moet je je afvragen of je wel goed bezig bent.
 
wie zouden dat dan zoal zijn (buiten éénmalige vervangingen) ?
digene die laatste 20 jaar een volledig seizoen hebben afgewerkt :
Loris Baz
Eugene Laverty
Ben Spies
Colin Edwards
Nicky Hayden
James Toseland
Chris Vermeulen

en volgens mij hebben ze allemaal hun tanden nog
Haga en Baylis vergeet je.
 
SBK moet je beleven. De races zijn minder druk bezocht maar je zit wel tussen veel echte motorsport liefhebbers.
Het is ander publiek
Maar de TT zelf blijft ook iets bijzonders vind ik
Ik vind t jammer dat wsbk zo slecht te vinden is op alle media maar ja het is tenslotte maar een marginale sport op wereldschaal.
 
Want zeker de laatste tiid zijnd e races spannend met smaakmakers zoals Toprak
Mega stuurman is dat.
 
Er waren tijden dat we meerdere circuits per jaar bezochten voor de WSBK. En nu zelfs de races op Assen niet meer gekeken. Waarom mijn interesse verloren is gegaan, geen idee. Is ergens na de nieuwe indeling van het WSBK weekend gebeurd en het weer nodigt ook niet uit om naar Assen af te reizen.
Je wordt oud 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan