toch nog te hoge compressie?
misschien met de spanner te veel kettingspanning gemonteerd.
Hoe werkt deze spanner? ( schetsje..)....en wat gaat er precies kapot?
ff plaatje uit wphb:
[afbeelding]
Spanner houd dus de ketting strak welke de startmotor (vandaar dat ie er bij een losse ketting ook overheen loopt) oliepomp, dynamo eningaande as van de vesnellingsbak met elkaar verbind.
Deze spanner is net als een normale nokkenaskettingspanner, kan ongeveer 12 a 15mm uit veren. Zit nu dus vast in aller onderste punt. Je kunt nog net het loszittende veertje zien welke normaal de vergrendeling op z'n plaats hou. van het oppervlak waar de ketting over loopt is een stuk afgebroken.
Waarschijnlijk is de geleider die op de foto als 'B' vermeld staat verstelbaar.
Net boven de linkerbout zit een stelbout die tegen het carter drukt en daarmee strakker gezet kan worden.
Zo'n ketting rekt wat uit door slijtage en vermoedelijk kan het spannertje dit niet meer compenseren.
Als je nu een nieuwe spanner plaatst dus eerst de instelling van die bovenste geleider controleren.
Ik heb hier een ZXR 750 uit elkaar liggen met exact dezelfde constructie.
De zuigerkit was bedoeld voor 13:1, ik meet nu 10 en 11 bar, dus moet geen problemen geven...
blokken zijn idd allemaal gelijk
begint al beetje eentonig te worden, maar ook deze spanner heb ik eerst opgespannen alvorens de "defecte" spanner erin gezet te hebben....
kan er niks maar dan ook niks aan vinden wat er mogelijk de oorzaak van is geweest
je zegt dat de spanner stuk is. wat is er stuk aan?
wat doet die wel en wat niet ? wat is eraan stuk dat hij zijn werk niet doet.
Kan je dat ding verder uit elkaar halen om te kijken wat ermee gebeurd is.
Ik mis een stukje kettinggeleider die rechts van de spanner zit. Op de foto van de WPHB zit deze er wel in, bij jou niet. Of heb je die er al uit gehaald toen je de foto nam?
Ik neem aan dat op die tweede foto de spanners bovenaan al los liggen?
Die kettingen zelf slijten ook, ik heb er nu net eentje vervangen omdat hij voorbij de specificaties uitgerekt was.
Misschien kun je de ketting zelf maar beter ook gelijk vervangen, volgens mij was die voor de ZXR750 iets van 45 Euro.
welk stuk bedoel je?? Is wel een stuk van het loopvlak afgebroken, die vond ik in m'n carterpan..