WVW artikel 21

Daar heb je niet veel aan Highlander.

Art 21 WVW is de grondslag voor het voertuigreglement. Daar staat alleen dat de voertuigen en onderdelen daarvan een toelating moeten hebben d.m.v. een typegoedkeuring.
 
Een maat van mij heeft op zijn rijbewijs op een na alle onderdelen geldig.
Alleen bij (ik geloof) D staat ongeldig. Daar staat bij "ongeldig zie artikel 21 3e lid WVW"

Als hij zijn rijbewijs wil laten verlengen weten ze niet wat ze met deze tekst aanmoeten. Hij weet zelf ook niet precies wat het betekend. En ik ben ook zeer benieuwd.
 
Bij algemene maatregel van bestuur aan te wijzen categorieën van voertuigen, voertuigonderdelen, uitrustingsstukken en voorzieningen ter bescherming van weggebruikers en passagiers dienen te zijn goedgekeurd voor toelating tot het verkeer op de weg. Onder de aan te wijzen categorieën van voertuigen vallen in elk geval de nader bij algemene maatregel van bestuur omschreven:
a. personenauto's,
b. bedrijfsauto's, waaronder: bestelwagens, vrachtwagens en bussen,
c. motorfietsen,
d. driewielige motorrijtuigen,
e. bromfietsen, en
f. aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg.
2.De goedkeuring kan worden verleend als typegoedkeuring, dan wel, met betrekking tot voertuigen, als goedkeuring voor een individueel voertuig.

Maar wat dit nu voor hem betekend weet ik niet.
 
Ik had het gevonden. Bedankt Superluuc.
Maar op zijn rijbewijs verwijzen ze naar lid 3. En het artikel heeft er maar 2.

[me]De Highlander begint te begrijpen waarom de ambtenaar niet weet wat ze met de vermelding moet.[/me]
 
Een maat van mij heeft op zijn rijbewijs op een na alle onderdelen geldig.
Alleen bij (ik geloof) D staat ongeldig. Daar staat bij "ongeldig zie artikel 21 3e lid WVW"

Als hij zijn rijbewijs wil laten verlengen weten ze niet wat ze met deze tekst aanmoeten. Hij weet zelf ook niet precies wat het betekend. En ik ben ook zeer benieuwd.
Kan me toch wel voorstellen dat ze niet weten wat dat betekent of wat ze er mee aanmoeten.

Artikel 21, 3e lid WVW bestaat niet. :)

Weet je zeker dat het WVW is?
 
Vreemd, WvW artikel 21 gaat idd over de toelating van voertuigen en telt maar 2 leden.
Artikel 21 reglement rijbewijzen zou gevoelsmatig logischer zijn en gaat over de geldigheid van E bij B, maar dit artikel bestaat slechts uit 1 lid :?

Hoe oud is je maat? Heeft hij misschien een bepaling uit oude wetgeving in zijn rbw staan?
 
Hoe oud is je maat? Heeft hij misschien een bepaling uit oude wetgeving in zijn rbw staan?

Hij is 45 jaar volgens mij, dus het zal wel iets uit een oude wetgeving zijn.

De vraag is nu of deze tekst gunstig voor hem is of ongunstig.

Dus of het voordeel heeft als deze tekst er niet meer bij staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan