• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

x nummer bij E-gekeurde pijp = legaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter d@ve
  • Startdatum Startdatum

d@ve

MF veteraan
Lid geworden
2 jan 2005
Waarderingsscore
3
Ik ben al een tijdje opzoek naar een Hotcam DS of een duotech slip-on.
De reden daarvoor is dat ik dit jaar vaker circuit ga rijden en regelmatig naar Duitsland ga.

Nu kan ik op internet een (gewone) Hotcam kopen met E1 keurmerk erop.
E1 staat ervoor dat ie in Duitsland gekeurd is en E4 is van NL.
Ik heb altijd gedacht dat de enigste hotcam met een E-keur de laatste nieuwe Hotcam DS was????
Alleen staat er een X-nr voor het E1-keurmerk ,en ik heb gehoord dat die dan juist weer ILLEGAAL zijn!

**Zucht** Wie kan mij hier een duidelijk antwoord opgeven want ik word een beetje moe van dat E-keur gedoe. -O-

Dit was de enigste duidelijke foto die ie mij kon sturen.

full

Laatst bewerkt:
Kijk eens op www.louis.de
Die bieden low budget Hurric dempertjes aan met EG BE keuring.
Voor < 300Euro heb je een legaal dempertje zonder gezeik op circuit/Duitsland.
Onderstaand Louis' reactie op mijn vraag over het hele EG BE gebeuren.

...der zugelassene Fahrzeugtyp ist in einer E-Prüfnummern-Kombination verschlüsselt, diese ist auf dem Auspufftopf aufgedruckt. Die Prüfnummernkombination ist lt. Gesetzgeber ausreichend als Nachweis der Legalität eines Auspuffs in der EU.
In besonderen Fällen könnten Sie ein schriftliches Zertifikat aber auch zusätzlich über den Importeur beziehen. Für "Hurric" wäre das die Fa. Fechter, e-mail [email protected]. Der angegebene Hurric- Auspuff hat dort die Artikelnummer 63501319B .

Mit freundlichen Grüßen[

Laatst bewerkt:
Kijk eens op www.louis.de
Die bieden low budget Hurric dempertjes aan met EG BE keuring.
Voor < 300Euro heb je een legaal dempertje zonder gezeik op circuit/Duitsland.
Onderstaand Louis' reactie op mijn vraag over het hele EG BE gebeuren.

...der zugelassene Fahrzeugtyp ist in einer E-Prüfnummern-Kombination verschlüsselt, diese ist auf dem Auspufftopf aufgedruckt. Die Prüfnummernkombination ist lt. Gesetzgeber ausreichend als Nachweis der Legalität eines Auspuffs in der EU.
In besonderen Fällen könnten Sie ein schriftliches Zertifikat aber auch zusätzlich über den Importeur beziehen. Für "Hurric" wäre das die Fa. Fechter, e-mail [email protected]. Der angegebene Hurric- Auspuff hat dort die Artikelnummer 63501319B .

Mit freundlichen Grüßen[
Je kunt dan wel E-keur hebben, maar als je op het circuit teveel lawaai maakt bij de meetpost word je er gewoon afgehaald. Met of zonder E-keur.
Andersom heb ik het ook nog niet meegemaakt dat er op het circuit gekeken werd of de demper E-keur heeft. Alleen vooraf of er een Db-killer in zit en de geluidsmeting tijdens de sessies.

Je kunt dan wel E-keur hebben, maar als je op het circuit teveel lawaai maakt bij de meetpost word je er gewoon afgehaald. Met of zonder E-keur.
Andersom heb ik het ook nog niet meegemaakt dat er op het circuit gekeken werd of de demper E-keur heeft. Alleen vooraf of er een Db-killer in zit en de geluidsmeting tijdens de sessies.

Maar geld dit ook op de ring?
Want dan zit je in DL en daar is een E-keur verplicht.

Terug
Bovenaan Onderaan