One-Oh-Four
MF veteraan
- 23 sep 2007
- 9.721
- 15
Nog zo één die fel blauw licht wil aanbieden aan tegenliggers......
Dit is werkelijk niet te geloven. Houd het gewoon bij standaard verlichting, origineel. Dat is ruim voldoende om met je motor in het donker te kunnen rijden en dat je gezien wordt.
ah gossie, kleuren tv was zeker ook al zo'n groot trauma voor jeNog zo één die fel blauw licht wil aanbieden aan tegenliggers......
Dit is werkelijk niet te geloven. Houd het gewoon bij standaard verlichting, origineel. Dat is ruim voldoende om met je motor in het donker te kunnen rijden en dat je gezien wordt.
Ik denk er aan om mijn CBR 600F uit '92 ook te voorzien van xenon. Zal dan wel Bi-xenon moeten zijn.
Punt is: ik ken xenon in motoren met helder koplampglas waar de lichtbundel gericht wordt door de reflector van de lamp. De CBR 600F maakt nog gebruik van het koplampglas om het licht te breken en te richten. Geeft dit problemen zoals makkelijker verblinding van tegenliggers of ongewenste aandacht van de wetshandhavers?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
volgensmij zit je hoogte verstelling nog steeds in verbinding met je reflector, het koplampglas verstrooid het licht alleen maar voornamelijk naar links en rechts.
De brandpuntsafstand tot de reflector moet wel precies gelijk zijn anders ga je afwijken van het ontwerp van de reflector met ongecontroleerde verstrooiing van het licht.
ben het wel eens met voorgaande posts, dat je het niet om het pimpen/voor de looks moet doen, maar alleen als je echt in de avond veel rijdt, Je wekt inderdaad meer irritatie op dan dat men op eens je motor nog mooier gaat vinden. dit komt mede door als de aftermarket pakketjes die slecht afgesteld worden.
Als je denkt dat je veiliger bent door meer licht anticipeer je gewoon niet goed.
Als je denkt dat je veiliger bent door meer licht anticipeer je gewoon niet goed.
Ik denk er aan om mijn CBR 600F uit '92 ook te voorzien van xenon. Zal dan wel Bi-xenon moeten zijn.
Punt is: ik ken xenon in motoren met helder koplampglas waar de lichtbundel gericht wordt door de reflector van de lamp. De CBR 600F maakt nog gebruik van het koplampglas om het licht te breken en te richten. Geeft dit problemen zoals makkelijker verblinding van tegenliggers of ongewenste aandacht van de wetshandhavers?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Maar anticiperen doe je onder andere doordat je inspeelt op wat je ziet......
Ik denk er aan om mijn CBR 600F uit '92 ook te voorzien van xenon. Zal dan wel Bi-xenon moeten zijn.
Punt is: ik ken xenon in motoren met helder koplampglas waar de lichtbundel gericht wordt door de reflector van de lamp. De CBR 600F maakt nog gebruik van het koplampglas om het licht te breken en te richten. Geeft dit problemen zoals makkelijker verblinding van tegenliggers of ongewenste aandacht van de wetshandhavers?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Nog zo één die fel blauw licht wil aanbieden aan tegenliggers......
Dit is werkelijk niet te geloven. Houd het gewoon bij standaard verlichting, origineel. Dat is ruim voldoende om met je motor in het donker te kunnen rijden en dat je gezien wordt.
Nog zo één die fel blauw licht wil aanbieden aan tegenliggers......
Dit is werkelijk niet te geloven. Houd het gewoon bij standaard verlichting, origineel. Dat is ruim voldoende om met je motor in het donker te kunnen rijden en dat je gezien wordt.
Maar anticiperen doe je onder andere doordat je inspeelt op wat je ziet......
Met xenon anticipeer op medeweggebruikers die niet op mij anticiperen
Heren,
denk om de wettelijke regel dat je alleen dat type lamp(bolletje) mag plaatsen waar de unit voor gemaakt is. Middels code's in het glas kan je zien wat wel en wat niet mag. BRON: postbus 51 regels wegenverkeerswet. of geld die regel alleen voor auto's?
Heren,
denk om de wettelijke regel dat je alleen dat type lamp(bolletje) mag plaatsen waar de unit voor gemaakt is. Middels code's in het glas kan je zien wat wel en wat niet mag. BRON: postbus 51 regels wegenverkeerswet. of geld die regel alleen voor auto's?
Heren,
denk om de wettelijke regel dat je alleen dat type lamp(bolletje) mag plaatsen waar de unit voor gemaakt is. Middels code's in het glas kan je zien wat wel en wat niet mag. BRON: postbus 51 regels wegenverkeerswet. of geld die regel alleen voor auto's?
Dan nog een vraagje, ik wil in mn srad xenon plaatsen, maar dan meteen in beide koplampen ipv in alleen de linkerkant..
Nu weet ik dat het verboden is dat beide koplampen branden. Maar omdat de rechter nu alleen grootlicht is vroeg ik me af of dat ook een andere reflector is. Dus of mensen daar meer last van krijgen als die met normaal licht brand...