Xenon slaat uit in komplamp

Koopy

Die hard MF'er
29 mrt 2010
317
3
Bolsward
Ik zit met het volgende,

Zins kort heb ik een motor waar xenon 8000k op zit.
Heb dit zelf niet geinstalleerd, dat heeft de vorige eigenaar gedaan.

Nu is het zo dat de xenon lamp een soort waas achter laat op de op de binnenkant van de komlamp.
Ik denk dat dit door de warmte komt.

Zijn er meer mensen met dit probleem, en bestaat er een soort folie voor oid?

Graag suggesties,
 
Ik zit met het volgende,

Zins kort heb ik een motor waar xenon 8000k op zit.
Heb dit zelf niet geinstalleerd, dat heeft de vorige eigenaar gedaan.

Nu is het zo dat de xenon lamp een soort waas achter laat op de op de binnenkant van de komlamp.
Ik denk dat dit door de warmte komt.

Zijn er meer mensen met dit probleem, en bestaat er een soort folie voor oid?

Graag suggesties,

hid geinstalleerd in een armatuur dat voor een halogeenlamp dient, dan krijg je dat!
 
hid geinstalleerd in een armatuur dat voor een halogeenlamp dient, dan krijg je dat!

Absolute onzin.

Nee, dat is hélemaal waar. Ik heb ook gehoord dat je blind kunt worden als je Xenon monteert en dat vrouwen er miskramen van kunnen krijgen, heus waar........ :Y
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt voor de reacties.
zal es nadenken hoe en of ik het wil oplossen

Dat UV verhaal zou heel misschien kunnen, al heb ik nog nooit zoiets gehoord. Ik heb zelf jaren rondgereden met Xenon en nooit enige waas oid. in het "glas" gezien.

De temperatuur kan op zeker geen oorzaak zijn, omdat Xenon veel efficiënter stroom in licht omzet en dus veel minder warmte produceert dan een halogeenlamp. Kan het zijn dat er gewoon vocht condenseert in het glas?
 
Is een vaker voorkomend probleem met goedkope Xenon setjes. Het gebrek aan UV-filter in de lamp zorgt er voor dat de reflector schade oploopt. 2 Verschillende auto's gehad, die er allebei last van hadden na enkele jaren gebruik van een goedkoop Chinees xenon setje.

Kijk eens of de reflector zelf op de plek waar het lichtbeeld valt niet beschadigd is. Zo ja, dan is dit waarschijnlijk het resultaat van goedkope Xenon lampen.
 
Is een vaker voorkomend probleem met goedkope Xenon setjes. Het gebrek aan UV-filter in de lamp zorgt er voor dat de reflector schade oploopt. 2 Verschillende auto's gehad, die er allebei last van hadden na enkele jaren gebruik van een goedkoop Chinees xenon setje.

Kijk eens of de reflector zelf op de plek waar het lichtbeeld valt niet beschadigd is. Zo ja, dan is dit waarschijnlijk het resultaat van goedkope Xenon lampen.

Ligt niet (alleen) aan goedkope xenon setjes hoor.
Heb zelf Pilot xenon met slim ballast 8800k op mijn motor zitten, is een goed setje waarmee genoeg mensen zonder problemen rond rijden. Bij mij zijn er 3 kleine scheurtjes aan de binnenkant van het glas ontstaan, alleen zichtbaar van dichtbij. Het zit echt aan de binnenkant van het glas want je voelt ze niet. Weet niet precies hoe het komt maar ik neig ook naar teveel UV straling..ik stoor me er niet aan en alles werkt nog prima dus ik laat het lekker zo (ook omdat een nieuwe kaplampunit meer dan 300 euro kost)
 
Denk ook dat ik het zo laat.

Nieuwe setjes zijn me te duur.
Mischien als ik es 1tje tegen kom hier op et forum.
xenon zelf al bekeken, daar zie ik niets opmerkelijks aan en branden goed
 
Is inderdaad dat armatuur niet gemaakt is voor xenon dus absoluut geen onzin,de xenon duur of goedkoop tast reflector en soms zelf de lens aan.nu krijg je strooilicht wat erg vervelend is voor tegenliggers..heb het zelf gehad met pilot xenon pro ook werd mijn auto er op afgekeurd.eens krijgt iedereen dit probleem met aftermarket xenon
 
Heb dat idd al geprobeerd maar kan er niet echt goed bij.

en aangezien de halve motor uit elkaar moet voor ik bij de unit ben, lonkt me ook niet aan.
ook las ik dat zo'n unit in 2 delen is gelijmd?
 
Ik wilde ook Xenon verlichting monteren maar, als ik het zo lees weet ik nog niet of ik het nog wil.
Zag namelijk ook goedkope setjes op DX.com maar, nu twijfel ik.

Meestal gaat het goed is mijn ervaring en ik vind de extra lichtopbrengst in de schemer en het feit dat je beter opgemerkt wordt wel hele belangrijke punten om juist wel voor xenon te gaan. Alleen zoals altijd geldt dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, want uiteindelijk kost je dat alleen maar extra geld en frustratie
 
Meestal gaat het goed is mijn ervaring en ik vind de extra lichtopbrengst in de schemer en het feit dat je beter opgemerkt wordt wel hele belangrijke punten om juist wel voor xenon te gaan. Alleen zoals altijd geldt dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, want uiteindelijk kost je dat alleen maar extra geld en frustratie
Inmiddels al zoveel setjes in zowel auto's als motoren gebouwd; 1 ding geleerd: goedkoop is duurkoop.
Aan de andere kant heb ik ook problemen met duurdere setjes (Pilot Xenon) in mn auto. Storing/resetten van het dashboard, en dat met de duurtste set van Pilot.

Ik blijf dat spul gebruiken voor de enorme lichtopbrengst, maar vooral door het veel zachtere licht. Je kunt met xenon verder kijken, zonder dat je eigen licht vlak voor je voertuig jezelf verblind.
Met halogeen heb je veel meer dat je als je in de verte probeert te kijken in een donkere gat zit te kijken. Xenon geeft zachter licht, en het licht net voor je voertuig verblind jezelf niet, de noodzaak voor groot licht is ineens veel minder.
 
Idd, ken ook genoeg rijders met xenon die er geen last van hebben.

Het specifieke geval van de lampunits die slechter werden, was 1 keer bij een VW transporter T5. Hier hadden de lampen er al meer dan 100k km in gezeten voordat de lampunit zo ver weg was dat we ontdekten dat er iets mis was.
Het andere geval was een Renault Clio, die hebben we toen meteen gecontroleerd (zat 't zelfde setje in), die begon er ook last van te krijgen (na iets van 20k km), maar we waren er op tijd bij. Halogeen terug gezet en niets hoeven vervangen.
 
Denk je dat je er een beetje duidelijke een foto van kan maken of gaat dat niet lukken aan de hand van de lichtopbrengst die je nog wel hebt :P

Ik heb namelijk onlangs xenon in mijn oude Xj600 gezet, dan weet ik waar op moet letten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan