• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

XJ 600 (1992) banden

texas theo

Rookie
Lid geworden
8 apr 2003
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik heb particulier een xj600 van 1992 gekocht. Hierop zit voor een macadam 50 en achter een vierkante michelin M48E, die ik wil vervangen.
Wat kan ik het beste nieuw monteren op deze motor. Graag de ervaringen voor deze motor.
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor woonwerkverkeer dus duurzaamheid is voor mij belangrijk.

Mijn eerste motor was een FJ600, de US uitvoering van jouw XJ600. Ik heb er bijna 35.000 mls mee gereden, vnl. op Metzelers. Duurzaam en goede wegligging.

Volgens mij waren het de ME33 voor en de ME55 achter.

K12LT_rider, ik heb oktober vorig jaar een FJ600 (op kenteken in 1987 geloof ik) gekocht met ca. 35.000 mijl op de teller. Kenteken begint met MH. Er zat een drukmeter op die de druk in de voorvork meet.

Was deze toevallig van jou? Zo ja, dan gaarne wat info hierover.

Alvast bedankt.

Har.

Ik heb achter op mijne van 92 een BT45.

Voor nog 1 of ander vaag merk, maar was net nieuw dus laat maar ff zo.

ik heb op een xj600s vóór een verse bt45 (89 euro) die het goed doet, beter dan de metzeler me33 maar die was oud en niet meer zo rond. achter een dunlop k275 (ongeveer) niet zo goed op nat, is na 9000km al een redelijk eind heen, wordt straks ook een bt45 (ong. 91 euro)
gr. Thijs

Nou het is achter een BT45 geworden. Voor gaat hij nog wel een tijdje mee.
Bedankt voor de reacties. :)

K12LT_rider, ik heb oktober vorig jaar een FJ600 (op kenteken in 1987 geloof ik) gekocht met ca. 35.000 mijl op de teller. Kenteken begint met MH. Er zat een drukmeter op die de druk in de voorvork meet.

Was deze toevallig van jou? Zo ja, dan gaarne wat info hierover.

Alvast bedankt.

Har.
De FJ600 (die ik in '92 heb ingeruild voor een K75RT) had géén drukmeter in/op de voorvork; dit is niet standaard. De FJ600 is volgens mij wel standaard met instelbare vorkspanning (luchtdruk, via ventielen bovenop de vork). Voor mij was het altijd pielen met een voorvork-luchtdrukmeter en een fietspompje. Je moet er overigens voor zorgen dat de druk in beide vorkpoten gelijk is om onbalans te voorkomen.

Mijn FJ had overigens ook een kenteken beginnend met MH. Er zijn in '87 overigens veel FJ600's uit de VS gehaald (grijze import).

'91 met het nieuwe type Metzelers. Bevalt goed.

Staat ook nog ergens een topic hiervan ergens, dit is m:
[topic=5784]Welke banden op Diversion[/topic]

Terug
Bovenaan Onderaan