Xj 900 `88 81.000km

MachoMan

MF'er
10 jul 2007
55
0
Ik heb deze XJ 900 te koop staan. De motor is in goede staat en ziet er netjes uit.
Afgelopen voorjaar zijn alle bougies, oliën en filters vervangen. Vorig jaar is de accu nog vervangen.

Vorige week (9-9-`11) heb ik de carburateurs gesynchroniseerd, de motor loopt echt als een zonnetje!

De tank is afgelopen voorjaar gecoat met tank-cure. Daardoor is deze niet meer gevoelig voor roest.

De voorband is nog redelijk, de achterband is bijna aan vervanging toe.
Verder zijn de voorsteknipperlichten wel aanwezig maar ze zijn niet mooi en 1 glaasje ontbreekt.

Er zijn geen zijkoffers beschikbaar bij deze motor.

De XJ 900 is een oerdegelijke motor, mede dankzij de cardanaandrijving is deze motor onverwoestbaar.
.
Vraagprijs is 800 700 650 600euro maar dit is zeker onderhandelbaar

De motor staat in Genemuiden (15km vanaf Zwolle)

Bij serieuze interesse of vragen graag mailen naar roel_postma@hotmail.com of bel 0618893164

De motor is wel vies op de foto`s mijn excuses hiervoor.

imgp2094e.jpg


imgp2096e.jpg


imgp2095.jpg
 
Laatst bewerkt:
De motor ziet er zo veel mooier uit zonder de topkuip :)

Waar woont de motor, km stand?
Hij lijkt mij overgespoten, is dat mooi geworden?
 
De motor ziet er zo veel mooier uit zonder de topkuip :)

Waar woont de motor, km stand?
Hij lijkt mij overgespoten, is dat mooi geworden?

De motor woont in genemuiden, km stand is 81.000, maar dit is voor een XJ 900 nog niks. Ze staan bekend als erg robuste motoren.(check maar het XJ 900 topic.)
Verder is de motor inderdaad overgespoten. De lak ziet er netjes uit. (schoonvader is autospuiter 8-) ) Op de foto`s is de motor nog wel erg vies helaas. Mijn excuses hier voor.
 
Zijn de voorknippers foetsie of zijn die er nog bij?
Hoe zijn de banden?
Zijn er zijkoffers bij?

Hoop vragen maar dan had je dat zelf maar in de OP moeten zetten :+
 
Zijn de voorknippers foetsie of zijn die er nog bij?
Hoe zijn de banden?
Zijn er zijkoffers bij?

Hoop vragen maar dan had je dat zelf maar in de OP moeten zetten :+

Antwoord staat inmiddels in de OP ;)
De prijs is onderhandelbaar trouwens
 
Laatst bewerkt:
'Xj 900 `88 81.000km €800,-' > 'Xj 900 `88 81.000km'
 
Is de benzinetank al lek geweest? (doorgeroest) Dat is het meest voorkomende probleem met deze motor namelijk....... Verder is het een perfecte budgetfiets!
 
Is de benzinetank al lek geweest? (doorgeroest) Dat is het meest voorkomende probleem met deze motor namelijk....... Verder is het een perfecte budgetfiets!

Nee, de tank is gecoat voordat hij gespoten is. Het coaten is gebeurd met Tank-cure. (bonnen van aankoop coatmiddelen aanwezig)
 
Is de benzinetank al lek geweest? (doorgeroest) Dat is het meest voorkomende probleem met deze motor namelijk....... Verder is het een perfecte budgetfiets!


En de uitlaat niet te vergeten, maar die ziet er bij deze fiets ook goed uit.
Ik heb er genoeg maar het lijkt me zeker geen verkeerde fiets. Als de dynamo ketting niet rammelt kun je er nog probleemloos een ton bij rijden. Meestal blijven die blokken erg goed, maar check het wel even. Ik heb er 1 gehad met 70k op de teller, gebruikte meer dan een liter olie op 1000km. Zat bij aankoop nog 350ml olie in het blok..... Maar die kostte dan ook maar een fractie van wat deze moet opbrengen. Persoonlijk denk ik dat deze fiets zijn vraagprijs zeker waard is.
 
En de uitlaat niet te vergeten, maar die ziet er bij deze fiets ook goed uit.
Ik heb er genoeg maar het lijkt me zeker geen verkeerde fiets. Als de dynamo ketting niet rammelt kun je er nog probleemloos een ton bij rijden. Meestal blijven die blokken erg goed, maar check het wel even. Ik heb er 1 gehad met 70k op de teller, gebruikte meer dan een liter olie op 1000km. Zat bij aankoop nog 350ml olie in het blok..... Maar die kostte dan ook maar een fractie van wat deze moet opbrengen. Persoonlijk denk ik dat deze fiets zijn vraagprijs zeker waard is.

Ik heb bij deze motor nog nooit de olie hoeven bijvullen. Heb hem alleen vervangen. Verder is de uitlaat inderdaad nog in perfecte staat.

Ik zit inmiddels als vrij laag met de vraagprijs, de motor is het absoluut waard! Technisch is hij gewoon in superstaat.

Voor degene die twijfelen: kom eens kijken en maak een proefrit de motor rijd echt perfect.
 
Ik heb bij deze motor nog nooit de olie hoeven bijvullen. Heb hem alleen vervangen. Verder is de uitlaat inderdaad nog in perfecte staat.

Ik zit inmiddels als vrij laag met de vraagprijs, de motor is het absoluut waard! Technisch is hij gewoon in superstaat.

Voor degene die twijfelen: kom eens kijken en maak een proefrit de motor rijd echt perfect.
Dan zou ik wel even vermelden waar het ding staat.......
Aangezien jij in jouw profiel ook niets hebt ingevuld, is het wat lastig inschatten waar je moet gaan kijken. Succes met de verkoop! Dit was een van de motoren waar ik zelf het meeste plezier van heb gehad en het minste geld aan moest uitgeven......
 
Deze koper laat eerst zijn intresse blijken en vraagt naar een proefrit. Als we op het punt staan een afspraak te maken reageert hij nergens meer op. Erg jammer hoor!!!


Hij is niet de enige, ik heb een paar jaar geleden wel eens een motor te koop gehad waarvoor iemand smiddags om 4 uur belde, dat ie er om 6 uur zou zijn. Klinkt zeer serieus geinteresseerd. Je raadt het al, nooit gekomen, neemt geen telefoon op etc. Bel dan gewoon af.
 
yup, ook wel zo iets meegemaakt, maar het kan nog erger.. mensen die over mail akkoord gaan met de (niet hoge)vraagprijs, kon de advertentie verwijderen.. en dan bij aankomst afdingen en 'm nog niet willen.
Schopje voor deze japanse ijzervreter.. ;)
 
@ TS, MachoMan,

Sorry dat ik niks meer van me heb laten horen, niet erg netjes/zelfs onbeschoft.

Ik heb met meerdere verkopers hier op MF geprobeerd afspraken te maken maar door werk (14uur p. dag) de afgelopen dagen/weken vrijwel geen computer van dichtbij gezien en totaal geen tijd gehad voor andere dingen dan werk. Ik heb de meeste mensen keurig bericht dat de bezichtingsafspraken kwamen te vervallen; blijkbaar ben ik jou daarbij vergeten. Daarvoor mijn excuses.

Ik twijfel momenteel nog zeer over de aanschaf van mijn eerste motor, ik ben er nog niet over uit of ik eerst wat ervaring wil opdoen op een motor die ik opzich niet zo gaaf vind maar wel goedkoop is, of meteen een gave motor koop waar ik met trots op zit...

En bij dezen een kick uiteraard :)

Ik hoop dat mijn actie je vertrouwen in de online koper niet al te veel heeft geschaad ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan