Kan iemand mij zeggen of de voorvork van de XJ900 58L gelijk is aan die van mijn XJ 750 41Y ??
Ik heb vandaag een voorvork opgehaald die van een XJ 900 af komt, een 58L.Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat er lengte verschil in zit maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Volgens mij zijn ze gewoon uitwisselbaar.
Je hebt een Pb terug trouwens.
Hè hè, alles zit weer in elkaar, nu dus met één andere, gereviseerde voorpoot.
Kan ook mijn seizoen eindelijk beginnen met de oude XJ
Links en rechts wel dezelfde veer toch?
Zit je inderdaad verkeerd. Dit topic gaat over de voorloper van de Diversion. Kijk even op dit forum: Het grote Yamaha Diversion topic deel 21Toevallig nog iemand diversion 900 schijven in de aanbieding? Of zit ik dan verkeerd.
met gas geven slipt hij heel even en grijpt dan weer aan.
de dikte vd platen is goed, maar ga deze preventief vervangen.
min lengte zou volgens het wphb vd 900 43 mm moeten zijn en die van mij zijn 41 .
het pakketje wat ik heb zijn 5 mm langer en dan moet je kracht zetten op de bouten om ze in het schroefdraad te krijgen.
ik verwacht maandag of dinsdag de correcte in huis te hebben en zal kijken of die lente overeen komt met de set met 6 veren die ik nu heb.
in de aanvulling voor de 750 41y op het wphb vd 900 kon ik geen afwijkende lengte vinden.
Ik wil graag een beugeltje maken dat ik kan gebruiken om een telefoon of navigatie te bevestigen op mijn XJ750.
Dit zou ik willen doen m.b.v. de beide schroeven onder het kunststof Yamaha plaatje tussen de stuurhelften.
Helaas zitten die zo vreselijk vast (geroest) dat ik er zelfs met een slagschroevendraaier geen beweging in krijg.
Ik heb dat "vakje" waar die schroeven inzitten al een nacht volgezet met Imal, zonder resultaat.
Wat zit hieronder? Waarom zulke "zware" schroeven?
Kan ik die er misschien uitboren of beter niet?
Ik kan ook op de part list niet zien wat er onder zit:
[afbeelding]
Andere ideeën om zoiets te bevestigen misschien?
Graag jullie meningen en ideeën.
[afbeelding]
[afbeelding]
Interessant, een 3D geprint hulpstuk, is dat nog te reproduceren?Zijn gewone kruiskop (ofja, JIS en blijkbaar heb jij of 1 van de vorige eigenaars geen correcte set, want fris zien ze er niet meer uit..) schroeven. Ze komen vast te zitten door regen op het afdekkapje, die naar beneden sijpelt en daar dan roest veroorzaakt.
Mijn schroeven waren na een beetje weken met kruipolie zo los, er zitten geen moeren of dergelijke onder, zit rechtstreeks in de kroonplaat als ik het me goed herinner.
Check even mijn XJ750 topic voor de 500 euro challenge. Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan met een 3D geprint stuk.
Thnx Albert, zal het binnenkort eens proberenGewoon de kop er af boren, kapje verwijderen, en dan met een griptang oid de resterende stukken er uit draaien. Daarna weer monteren met inbusboutjes. Is gewoon M6, niets bijzonders.
Als je voorzichtig doet blijft dat plastic kapje wel heel, zo niet, dan heb ik nog wel een andere voor je.
Ik hou het op de bougies, had ongeveer hetzelfde na de winterstop. nieuwe bougies er in gedaan, starten ......... lopen.De XJ staat er een beetje verloren bij. Wilde hem vandaag even starten: startmotor draait rond, geeft heel even een teken van leven maar zet niet door en daarna wil hij gewoon niet pakken. Accu is goed. Wil er eigenlijk zo weinig mogelijk tijd aan spenderen en kosten maken. Ga vanmiddag de bougies bekijken maar als iemand nog hints heeft dan hou ik me aanbevolen.
Hoop dat het inderdaad zo makkelijk is straks eerst maar eens de bougies bekijken. Zijn vrij nieuw maar je weet het nooit!Ik hou het op de bougies, had ongeveer hetzelfde na de winterstop. nieuwe bougies er in gedaan, starten ......... lopen.
Dat hoop ik ook voor je maar als ze nog vrij nieuw zijn .............Hoop dat het inderdaad zo makkelijk is straks eerst maar eens de bougies bekijken. Zijn vrij nieuw maar je weet het nooit!
Net 200cc olie in de GTS na 1200km. Is netjes!