Vanmorgen, na een nachtdienst, het was begonnen te regenen. Ik had dus maar besloten om via de snelweg te gaan aangezien ik dan binnen 20 minuten thuis ben.
Op de snelweg de 120 km\u aangetikt, kijken of hij nog iets vlotter wil. Ik dus vol aan het gas hangend. Splut plof splut splut.
SHIIT... benzine op!?!?! tank is nog maar 60 km oud, kan haast niet.
Ik heb hem dus op de tast op reserve gezet en naar de vluchtstrook gedirigeerd.
Daar kwam hij weer tot leven tijdens het uitrollen dus hup het gas er weer op.
Ik dus in eerste instantie eventjes meeliften met een vrachtwagen maar toch nog een keer proberen.
En ja hoor splut plof splut splut. Wederom met de klauw aan de benzinekraan, wederom naar de vluchtstrook.
daar volledig tot stilstand gekomen toch maar even gekeken of ik nog genoeg gawater had.
Yup tank volledig vol.
Kraan maar eens controleren. Ik trek dus de slang er af. Hmm, komt niet al te veel uit.
Betere inspectie blijkt dat ik hem dus per ongeluk op Off had staan. Oeps, dus ik draai hem op ON. Goh, zit weinig verschil in hoeveel er uit komt.
Toch maar even gecontroleerd dat horizontaal reserve was en ja hoor daar zeek hij benzine als een tierelier.
Slang er weer op, reserve en doorgereden naar huis.
Straks toch maar even controleren of het kraantje nog goed is. Iets klopt er namelijk niet.
Wel weer goed thuis gekomen.
Zo maken we weer wat mee met de motor
/edit al weer even gekeken, horizontaal is PRI, dus dan is het vacuüm verdacht, nu net even stationair laten draaien en de slang er af en dan doet sputtert hij uit het slangetje. Volgende idee is eventjes de tank er af en het kraantje nakijken.
mvg
db