Buurtje_1992
MF'er
- 12 jan 2017
- 70
- 0
als het hetzelfde is als bij de 3 cilinders waar de 1100 van is afgeleid, en dat geloof ik van wel,is het gewoon een mechanische vervroeging met 2 veertjes. Dat gedeelte wil inderdaad nog wel eens vast gaan zitten. Even demonteren, schoonmaken en inolie'en met dunne olie (naaimachine-olie oid) zou dat probleem moeten verhelpen.Doei Oma,
Hallo allemaal, heb een maand of 2 a 3 geleden een XS1100 met en van den Bron bak gekocht.
Ding rijd prima! de vorige eigenaar had hem nog voorzien van nieuwe inlaat rubbers en een ohb'tje.
Inmiddels is het voorbandje vervangen voor een verse, en de wiellagers + de remankerplaat lagers ook vervangen voor nieuwe. Rijd weer fijn.
Maar, bij 100Km/h of wat harder begint de motor wat te sputteren, zeker als je continue die snelheid aanhoud. Doe je het gas dicht dan kan het soms zijn dat er een dikke knal uit de uitlaat komt.
Het blok loopt verder goed, stationair prima, flink koppel onderin. maar als ik hem doortrek merk je dat hij vermogen begint te verliezen en wat te sputteren.
Nu heb ik gelezen dat de ontsteking wel eens problemen wil geven, met de onsteking's vervroeger die soms niet mee werkt.
Nu ben ik opzoek naar technische gegeven daarvan.
Voordat ik de boel loshaal, is het wel handig om te weten hoe het moet werken
Google weet alles, maar je moet het wel zien te vinden
ontluchting van de tank?
xs1100 met span is nogal een zuipert.
heb bij die van mij het ontluchtingsgat in tankdop iets groter gemaakt.
http://www.motorsloop.com/index.php...cts_id=63922&zenid=abci3c663bq48c4cfsli66ani1HELP WANTED;
heeft iemand nog een net achterremklauwtje liggen?
Ik reviseer hem toch, maar de mijne is het schroefdraad voor de ontluchting kwijt; hij is dol en ik krijg de nippel niet vast...
Nou bestaan er overmaats nippels en Helicoils etc, maar als ik een klauwtje kan overnemen..
Een 750 moet 175~180 kunnen lopen, een 850 loopt zo'n 10 meer.
Die van mij heeft een betere ademhaling en gaat op de teller net over de 200...
Maar dan is de pret er alláng af...
HELP WANTED;
heeft iemand nog een net achterremklauwtje liggen?
Ik reviseer hem toch, maar de mijne is het schroefdraad voor de ontluchting kwijt; hij is dol en ik krijg de nippel niet vast...
Nou bestaan er overmaats nippels en Helicoils etc, maar als ik een klauwtje kan overnemen..