XJ900F met wat werk

DanoSM

MF veteraan
17 jun 2003
2.129
2
Na 2,5 jaar trouwe dienst zet ik mijn XJ900F te koop. Ik heb nu een CBR1000F die hem heeft vervangen. De motor heeft me zomers en in de winter nog nooit laten staan. Op de teller staat momenteel net onder de +/- 62000km. Het vermoeden bestaat dat er nog een 1 voor moet, maar dat is niet zeker. De motor is bij mij in bezit gekomen toen de teller op 25000km stond. Ik heb de motor op 26000km een beurt gegeven en sindsdien netjes om de 10.000km olie en oliefilter vervangen. Bouwjaar 1986 en op kenteken gekomen in 1987. De motor heeft een 4 delige stalen remleidingset voor en achter van Goodridge. De voorbochten zijn van RVS. Hij heeft een verhoogd kuipruitje. Olieverbruik is maar 1 liter op ongeveer 10.000km! Topkoffer en houder gaan uiteraard met de motor mee.

Slechte punten van de motor:

-achterrem niet goed ontlucht, werkt daardoor niet. Ik gebruikte het afgelopen jaar alleen de voorrem.
-koppeling slipt wat door
-voorvorkkeerringen zijn lek
-uitlaatdempers zijn niet helemaal fris meer
-benzinemeter geeft altijd vol aan.
-kleppendeksel zweet iets

Echter krijg je nieuwe voorvorkkeerringen , stofringen en voorvorkolie om de voorvork te fixen. Daarnaast ook nieuwe koppelingsplaten en een koppelingsdekselpakking om de koppeling te vervangen. Zie de foto’s.

Als je er wat tijd in steekt kun je er nog een leuke motor aan hebben. Je kan hem uiteraard ook voor de onderdelen gebruiken.

Vraagprijs rond de 300 euro.

full
 
Laatst bewerkt:
Motor is gereserveerd :Y

Als hij verkocht wordt laat ik het hier gelijk weten. Mocht hij niet verkocht worden idem :)
 
Gereserveerd......daar heeft niemand gereageerd!!!!!!!!!!
Ben ik nummer 2 dn
Gr Peer1963
 
Er is nog altijd een PM functie ;) Via die weg heb ik meerdere reacties gehad.
 
Ik heb geen e mail adres gezien, maargoed heb meer verstand van motoren dan van computers HA

Hoor het wel

och nou zie ik het briefje aanklikken.......... ;-)
 
Yep, dat is ie zeker, hij staat al bij mij thuis. :) En ook thuis was het nog starten--lopen, maar dat zal je niets verbazen. :)

Leuk je ontmoet te hebben, en succes en veel plezier met je cbr.
 
Mooi dat de reis goed verlopen is. Ik hoop dat je er veel aan hebt. Dat de motor bij jou thuis ook goed zou starten verbaast me inderdaad niets, haha.

Het is leuk om je ouwe trouwe motortje aan een liefhebber mee te geven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan