• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

XR 600R wil niet starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter xrman
  • Startdatum Startdatum

xrman

Rookie
Lid geworden
25 jul 2005
Waarderingsscore
0
Hij vonkt,krijgt benzine,gaat mooi rond,alleen in gang krijgen is iets anders :X
1 onderdeel is wel laatst vervangen,nl. de pulsegenerator,is een onderdeel van een maat,de bevestiging is bijgeveild,maar is op 0.7mm gezet,mag maar 0.027mm speling hebben.Daarvoor vonkte hij zwak,maar die pulse generator stond toen te dicht(op 5mm).Toen ging hij bij het aanlopen precies 1 keer rond(en een normaal knalletje uit de uitlaat) en dan stopte hij erweer mee en dan weer telkens hetzelfde ritueel.blok moet normaal gezien nog goed zijn,timing staat zeker goed,van de pulsegenerator ben ik niet 100% zeker,al de rest van de ontsteking werkt naar behoren(getest op een andere xr).
Vandaag bij het starten een luide knal gehoord,maar sloeg niet aan,deed lekker nix :X
Bij het ingang lopen,probeerde hij eens in gang te gaan en een andere keer deed hij nix,is dat normaal?.
Vroeger,voor het blokrevisie startte hij in 2 keer kicken(alles was nog goed,was preventief).
wat kan er nu nog allemaal mis zijn? :(

Vroeger,voor het blokrevisie startte hij in 2 keer kicken(alles was nog goed,was preventief).
wat kan er nu nog allemaal mis zijn? :(

Alles wat er veranderd is :+

Welke fuckman heeft hem reviverfd enne is de oliepomp ook ontlucht?

Heeft hij een tijd stil gestaan en is de carburateur niet vervuild geraakt?
kan dat idd zijn,kga dat morgen eens chequen en eens een nieuwe bougie steken(maar bougie gaat het niet zijn) en carb mss ook niet,bougie wordt toch wel nat.
Nu ik eraan denk we hebben hem ooit eens gestart gekregen en toen verzoop hij(maar dat kan ook een fout van ne maat geweest zijn).
Ik hoop op een losgekomen sproeier,beetje vuil,vastzittende vlotter of kapotte bougie,anders moet er wel iets schelen aan het blok toch?
(cilinder was niet meer een der nieuwste maar zou het probleem toch niet mogen zijn).

maar mss moet ik maar een nieuw originele pulsgenerator kopen? of maakt een halve mm gap ruimte-verschil niet veel uit? (maar hij vonkt dus wel goe he,lijkt mij dus van niet).

DUs de pulsgenerator kan het niet zijn? (is een bijgewerk model dat er nu in zit,maar vonkt dus(staat op 0.7mm op het smalste punt))

verder is alles electrisch in orde!

Ik ga de zuigerveren maar eens uitmeten?

spuit anders gewoon eens een beetje benzine in de cilinderkop, als je beweert dattie echt vonkt dan MOET hij wel onsteken.. als hij dan toch loopt, je carbs kuisen

spuit anders gewoon eens een beetje benzine in de cilinderkop, als je beweert dattie echt vonkt dan MOET hij wel onsteken.. als hij dan toch loopt, je carbs kuisen

Alleen als hij ook op tijd vonkt.........
Ik zou eerder kiezen voor wat startpilot in je luchtfilterhuis spuiten.....of iets anders vluchtigs en brandbaars.

nog niet geprobeert,maar hij liep daarstraks,maar viel wel weer uit bij t in toeren gaan:cilinder en timing zijn zeker nog goed.
Kga Dinsdag een origineel pick-up coil ke gaan halen ipv dat gepruts met dat bijgewerkt ding.
Kben content :) (heb ook mn carb gekuisd,maar dat zal het wel niet geweest zijn hoop ik)
Ne maat heeft gekickt,die kan dat nog altijd beter dan ikzelf.
sproeiers 62 en 168 zitten erin,hij verzuipt wel makkelijk he,de choke goed zetten ist volgend probleem,want na een paar keer is ie al verzopen.
Paar superknallen gehoord vandaag.

zwakke vonk kan ook vna je generatorspoel zijn.

opeens wel heel veel xr mensen met dit probleem -O-

iig..pickup zit rechts op de krukas willem, vliegwiel links...pickup kan er ook maar op 1 manier op.

edit: lees net dat de rest van de ontsteking goed is...dus die spoel ook? (doorgemeten?)

iig..pickup zit rechts op de krukas willem, vliegwiel links...pickup kan er ook maar op 1 manier op.

edit: lees net dat de rest van de ontsteking goed is...dus die spoel ook? (doorgemeten?)
al de rest is getest op een andere xr600 he en daar werkte hij er wel perfect mee.Blok is verder ok,timing heb ik een paar keer nagekeken,kutspanner(alleen kun je die dus niet plaatsen he,had nog hulp nodig).

pick-up kan er normaal gezien maar op 1 manier op,maar de mijne heeft een scheurtje aan de bevestiging en die van ne maat zijn bevestiging was bijgeveild(om beter in hoge toeren te gaan ofzo,maar dat gaat nooit werken volgens mij).
Vorige keer was de vonk niet supergoed,deze keer was ze al iets beter,moet gewoon perfect staan,daarom ga ik dinsdag een nieuw bestellen,kost overigens maar 54€ :) .

Daar zat dus bij mij een draadbreuk,is verholpen was wel ff zoeken zeg :Y .
Maar het doet het weer,heb de kleppen gesteld hij loopt weer als vergif :9 .
Hoe ist met XR man ook weer on(off) road ?.

Terug
Bovenaan Onderaan