XR500R klein project

Ik heb nu mijn koplamp verkocht en ben opzoek maar een andere koplamp, iemand een idee waar ze veel soorten verkopen. Ben wel wat tegen gekomen met 2 ronde lampen erin maar dat vind ik niet echt mooi. Zoek zoiets als op de foto [afbeelding]
Deze is van een ktm maar als het goed is heb je ook alternatief merk wat goedkoper is
Het meeste spul van Polisport, UFO, Acerbis ed geeft net voldoende licht om gezien te worden. Die van KTM geeft ook voldoende licht om 'savonds mee te rijden.
Als je alleen overdag rijd maakt het niet uit.
 
Vandaag met de carb bezig geweest alleen kan het tonnetje niet soepel laten glijden
Heb alles los gehaald en het tonnetje op en neer bewogen en loop bij 3kwart omhoog aan
Ik kan alleen niet zien of het tonnetje beschadigd is of de carb zelf.
full

full

full

full



Uitlaat is inmiddels ook gespoten

full

full


Heb ook al verf en primer gekocht voot het frame en de kleur word rood, vind het zelf wel mooi staan bij een zilver blok, de naven worden goud van kleur en de kappen weet ik nog niet zit er nog steeds over te denken om met polyester zelf wat te maken maar dat kan eventueel als de motor als in elkaar zit
 
Laatst bewerkt:
Vandaag alles losgehaald op mijn voorvork na en alles met dasty schoongemaakt
Ben ook nog een leuk koplamp tegen gekomen en gelijk besteld, kosten maar 25 euro inc verzendkosten
full


Voor de rest nog niet heel veel gedaan

Morgen probeer ik het blok mee te nemen naar een hogedruk reiniger om het goed schoon te maken voor het spuiten

Nog wat foto's hoe het er nu bij staat

Spatbord moet nog gespoten worden maar blijft wel zwart
full

full
 
Laatst bewerkt:
Mijn god, van alle lichtkappen die je kon bestellen, waarom die... :')
 
Even niks van me laten horen maar wel al iets opgeschoten

Zal even beginnen met wat foto's hoe het er nu bij staat
full

full


Deze foto was gisteren gemaakt
full


Met alles loshalen kwam ik de gekste dingen tegen waardoor ik steeds minder zin had om het af te maken, maar met wat zoeken op mp en googlen ben ik tog beetje voor beetje opgeschoten

De bedrading blijft k*t, ben wel al zo ver dat de bougie vonkt en de verlichting moet ik later bekijken als het op de motor zit

Kan iemand mij vertellen wat voor draden dit zijn, ze zijn namelijk niet aangesloten en van het ene zwart witte draad kan ik me ook niet meer herinneren of het ergens aan vast zat :)

Op deze foto zie je de zwart witte draad die nergens op aangesloten is de rest wel hiervan
full



En hiervan is er maar 1 draad van aangesloten en de rest is "afgedopt" :X
full



Koplamp, moet zeggen dat ik het iets kleiner had verwacht maar dat zie ik wel als het erop zit
full


Vanavond achterwiel en voorvork erin zetten en misschien de tank en zadel monteren

Wel grappig, ik mocht absoluut niet boven me motor neerzetten maar als je onderdeeltje voor onderdeeltje naar boven brengt staat uit eindelijk toch me hele motor boven :+

:W
 
Laatst bewerkt:
Is het egt zo erg mijn koplamp :) ..kan het altijd nog veranderen als het egt niet mooi staat.

Ik wil alleen niet heel veel geld uit geven aan de motor want als het enduro/sm rijden mij bevalt wil ik tog verder kijken voor een iets nieuwere/nette motor, iig 1tje die origineel is of vakkundig is behandeld
Want hier was geen 1 bout het zelfde en moeren met fijn draad op grof draad gedraaid en zo waren er nog een paar dingen
 
full


Bedankt voor de tips maar eerst wil ik er voor zorgen dat de motor draait en daarna kijk ik naar de kappen

Vandaag de wielen/voorvork geplaatst en de gelen naven moet ik nog wat mee doen dat blijft niet zo maar spuiten word wel lastig zo en misschien dat ik met een hogedruk en verf afbijt of iets anders schoon kan krijgen

Morgen weer verder met de kabels en misschien de tank en de rest van de kappen monteren

Denken jullie dat het heel erg is dat je filter zo bloot word gesteld door een powerfilter, ik ben niet van plan om in de regen door de blubber te rijden :D
 
Hallo ben even ziek geweest en heb in de tussentijd niks aan me motor gedaan
Vandaag ben ik weer begonnen en het rijwielgedeelte is helemaal af
full




Carburateur er onder uit gehaald en vrijdag komt er een andere waarvan de vlotter niet blijft hangen

Ik loop alleen tegen 1 probleem op en dat is mijn elektra, ik kom er niet helemaal uit
Ik heb hier een schema gemaakt hoe het er nu uitziet alleen wil ik me remlicht aansluiten en misschien kunnen jullie me vertellen wat de rest is en wat nog meer belangrijk is
full
 
Ga je nog wat aan die gele naven doen?

Hij ziet er voor tot nu toe al een stuk beter uit.

Ja ik was al half bezig maar tussen de spaken door schuren en spuiten word lastig,
Ik ben nog even aan het bedenken wat ik ga doen, misschien laten stralen of met verf afbijt proberen. dat laatste heb ik me twijfels over maar is wel het proberen waar
 
Ja ik was al half bezig maar tussen de spaken door schuren en spuiten word lastig,
Ik ben nog even aan het bedenken wat ik ga doen, misschien laten stralen of met verf afbijt proberen. dat laatste heb ik me twijfels over maar is wel het proberen waar

Stralen kan wel, maar dan wel door een hobby iemand. Bedrijven stralen doorgaans met te grof grid en teveel bar voor alu. In principe kun je je wiel dan ingespaakt laten omdat je chroom toch niet kunt stralen, zeker niet met weinig druk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan