• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

XR600 - Benzine loopt eruit

DutchR1

Die hard MF'er
Lid geworden
3 dec 2002
Waarderingsscore
0
Brommer (XR600 dus) paar weken stil gestaan, even starten om daarna olie te willen peilen.
Kicken, slaat af, hoor benzine druppelen op de grond.
Dit blijft tie nu doen totdat je de benzinekraan dichtzet. Benzine loopt uit
onderste dunne loshangende(?) slang die via het t-stukkie van de carburateur afkomt.

Er komt dadelijk iemand die technischer is als ikke, maar wie weet..

[me]DutchR1 kent eigenlijk alleen startknoppies en is niet technisch[/me]

ik zou hem toch maar gewoon los halen en ff schoon maken. is niet zo heel moeilijk als je je verstand er maar bij gebruikt.

ok, iemand heeft net ff carb losgehad, onderkappie eraf gehaald, ea aan sproeiers eruit gehaald, schoongemaakt etc. maar het probleem blijft. :?

wel stoer, benzine lucht en alles ;)

ok, iets gevonden denk ik, in technische termen:

potloodpunt bij A sloot niet lekker af denk ik, schoon gemaakt en
als ik de huls met pin indruk en de benzinekraan open zet komt er geen benzine meer (eerst wel).

Wanneer ik de vlotter aan die potloodpunt bevestig dmv dat haakie zie ik
iets van een vlotterwerking, vlotter naar beneden en er komt benzine, vlotter
naar boven duwen en er komt geen benzine..brilliant.

Wat nog rest is lullig plastic doppie (B in foto), hoe the f%$%$%$% heeft dat ding gezeten ??? Heb ik er in eerste instantie niet zelf af gehaald nl. Als ik hem erop zet met de 'trechter' naar beneden en de uitsparing goed (vlgs mijn idee) dan komt de vlotter niet meer naar beneden denk ik en heb ik dus geen benzine.

Wanneer ik de carb weer rechthang en de benzinekraan weer open zet komt er ook geen benzine in de vlotterkamer (?), als ik die schroef opendraai aan de onderkant komt er dan ook niks uit..

uhm, hellup :?

full

`Hij moet met de brede kant naar beneden, en deuitsparing moet bij het pijpje in het vlotterbakje zitten.

`Hij moet met de brede kant naar beneden, en deuitsparing moet bij het pijpje in het vlotterbakje zitten.

had ik 'm toch goed, kan het zijn dat wanneer ik hem erop zet met de carb. schuin en dus nog zonder benzine in het vlotterbakje dat het stukkie plastic de vlotter naar boven houd ? Zit te denken dat tie normaliter natuurlijk recht hangt en "drijft" in de benzine wat 'm misschien wat makkelijk over die as doet schuiven ? (as=sproeier?)

ik kijk morgen nog ff verder, heb alleen het idee dat die vlotter nu erg ver omlaag moet voordat er benzine gaat komen.
Zit nu helaas op mijn werk :( IT zuigt

/edit: IT is #$%#$%#$%#$#$%#$%^^&&^&^%&%&^ wordt groenteboer

Laatst bewerkt:
iemand nog goede tips voor werkplaats handboeken ?

Zonder vlotterbak doet het mechanisme prima werken, bakkie erop gemonteerd en er komt geen benzine in de flotterbak. Uit pure ellende dan maar op de R1 gaan rijden.

Ik zie net op je foto, dat je de vlotter op zijn kop gemonteerd hebt.

De platte kant hoort onder

kijk Dode link maar ff

Laatst bewerkt:
Zorg dat de onderkant van de vlotter horizontaal met het pasvlak komt als je de carb onder een een beetje schuin op zijn kop houdt (als het pennetje met het podlood stiftje dus net aan zit)

Terug
Bovenaan Onderaan