Paulus de crosskabouter
MF veteraan
Mannen broeders, XS-specialisten
Ik heb onlangs een xs650 gekocht die niet helemaal lkkr liep. Stationair plofte hij een beetje en onder volle belasting begon hij te stotteren. De symptomen wezen richting ontsteking. Na wat onderzoek een aantal delen vervangen, waaronder:
- Contactpunten en de nok die ze opent.
- Vervroeger: gewichtjes en veertjes
Vervolgens ben ik ontstekingtijdstip gaan afstellen met een proeflampje en kwam erachter dat ie veel te laat staat, zó laat dat ik t niet eens op tijd krijg.... Ik draai de grondplaat op zn vroegst en dan staat ie nog te laat (als ik de vervroeger verdraai gaan de punten wel open). Mijn eerste gedachte was "nokkenas niet op tijd". Een slappe ketting wakkerde die gedachte aan, maar nu ik t blok op de werkbank heb liggen blijkt ie keurig op tijd te staan....
Iemand een idee? Ik liep er ff op vast vanavond..... Heb er met een lkkr biertje in de hand, op t tuinbankje nog eens over nagedacht, maar kom tot de conclusie dat ik een hulplijntje in moet schakelen...
Ik heb onlangs een xs650 gekocht die niet helemaal lkkr liep. Stationair plofte hij een beetje en onder volle belasting begon hij te stotteren. De symptomen wezen richting ontsteking. Na wat onderzoek een aantal delen vervangen, waaronder:
- Contactpunten en de nok die ze opent.
- Vervroeger: gewichtjes en veertjes
Vervolgens ben ik ontstekingtijdstip gaan afstellen met een proeflampje en kwam erachter dat ie veel te laat staat, zó laat dat ik t niet eens op tijd krijg.... Ik draai de grondplaat op zn vroegst en dan staat ie nog te laat (als ik de vervroeger verdraai gaan de punten wel open). Mijn eerste gedachte was "nokkenas niet op tijd". Een slappe ketting wakkerde die gedachte aan, maar nu ik t blok op de werkbank heb liggen blijkt ie keurig op tijd te staan....
Iemand een idee? Ik liep er ff op vast vanavond..... Heb er met een lkkr biertje in de hand, op t tuinbankje nog eens over nagedacht, maar kom tot de conclusie dat ik een hulplijntje in moet schakelen...