xs650 van de directrice

rene53

MF veteraan
4 apr 2015
3.753
2.335
vlagtwedde
heb de xj nu klaar op een paar kleine dingetjes na , volgens mij heb ik ergens al wat foto`s neer gezet , weet alleen niet meer waar .
ga nu verder met de xj 650 voor mijn vriendin , toen ik hem kocht was het al een hardtail dus dat scheelt weer wat werk , en tevens zat er een gereviseerd blok in ,dus dat is ook mooi .
ze wil een beetje een roeg ding , laat het frame kaal en dat moet een beetje gaan roesten , verder gaat het vrij rechtaan worden zonder veel poespas .
dit is het begin



heb een mooi melas koplampje en een mooi sparta tankje





en een heel mooi achterlichtje



heb de uitlaten er nu onder , mooi met de lijn van het frame mee , gewoon standaard harley uitlaten , zal wel goed zijn denk ik , we will see ( hear )



beugels voor het zadeltje er op gemaakt , mooie krullen er aan gemept en geramd , beetje smeedwerkachtig , ik ga dat op wat meer plekken doen .



en ik heb knipperlichtjes gescoord , vind ze allemaal lelijk maar deze vond ik wel mooi dus die moeten het maar worden



word vervolgd
 
Veel succes, ben benieuwd wat het zal worden, lijkt me echt wel iets heel apart en speciaal!
 
of niet dan , hij staat inmiddels op zijn plek , voel nog niet mee want dat kreng weeg 800 kilo :-)
 
Mooi zo'n draaibank, ga je veel plezier van hebben. Kan je wel zeggen dat ik mijn draaibank bijna wel elke dag gebruik om iets te maken, zal niet meer zonder kunnen.

gr R
 
ik liep er eigenlijk al heel lang over te denken en deze kwam op mijn pad , ik had nog nooit van het merk gehoord en het blijkt dat ze in amerika zeer gewild zijn , het schijnen ook extreep precieze banken te zijn , we will see
 
zo , de plannen zijn weer veranderd uiteraard , dit gaat de motor voor de directrice worden , uiteraard gaat de zaag er nog wel in van de winter :-)

 
waarom , tja , uh , ze is op een categorie lichter gaan lessen en afrijden omdat ze met de zwaardere categorie niet uit de voeten kon , wel jammer maar ze moet doen wat ze prettig vind en ik moet zeggen dat die suzuki een heerlijk motortje is .

de xs staat nog gewoon in de garage en die maak in wel af als ik er de tijd voor heb

sorry voor de idioot late reactie :-)
 
nou , het is een poos geleden maar ik zal even een update doen :-)

achterlampje gefabriceerd




frame en blok klaar en weer in elkaar gezet









daarna het achterspatbordje gespoten en de achterkant in elkaar gezet





daarna het tankje





en zo staat hij er nu bij , nu met afwerken bezig , alle bedrading en de kleine dingen

 
doe je dat spuitwerk zelf ? ziet er wel erg goed uit.
de bevestiging van het achterspatbord aan de voorzijde is ook goed gelukt, dat zijn de mooie details, maar ik zou niet teveel van die tierelantijntjes doen zoals de bevestiging van de sisybar op het spatbord. maar ja...dat is gewoon niet mijn smaak.
voor de zadelveren wellicht van die mooie krulveren ?

mooi project, succes.
 
Laatst bewerkt:
yep ,. spuitwerk doe ik zelf , ik heb een kleine spuitcabine gemaakt en dat wil heel best , en die tierlantijntjes , tja , ik was er ooit mee begonnen aan de voorkant en dan moet je het op de rest van de motor ook een beetje door zetten vind ik :-)
en die krulveren vind ik nou juist lelijk :-) :-)
 
Jeemig :o

Over smaak kun je blijven zeuren.... Maar wat een niveau qua afwerking kerel..... Gaaf!!!

Hoe doe je dat zo spuiten? Ik bedoel is dat door een sjabloon ofzo?

Menn zeker gaaf afgemaakt.. De vrouw is vast van gedachten verandert nu? ;)
 
in dit geval leg ik een stuk kant over de tank en spuit daar gewoon met wat zwart overheen , daarmee krijg je die afdruk , kant spuiten is een van de simpelste dingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan