XT550 CDI

XTWimpie

MF'er
16 jul 2014
34
10
Beste XT550 lovers :)

Ik ben in het bezit van een XT550 uit 1982 waar ik veel plezier van heb.
De motor loopt prima, maar haalt geen hoge toeren. Op de snelweg met constante snelheid loopt hij soms te zoeken in toeren. (loopt iets op en af)
Dit is niet altijd.

Mijn vraag is of er iemand hier in de buurt een CDI unit heeft die ik kan lenen om te kijken of de CDI unit de oorzaak is.

Ik woon tussen Nijmegen en Arnhem.

Wim.
 
Ik verwacht niet dat het de CDI is,maar heb er wel 1 in arnhem, PM maar
 
Mijne was ook stuk. Is een kwaal van die cdi's. Leg hem een nacht in de vriezer en haal hem eruit en ga snel een stukje rijden. Doet ie het goed dan is je cdi stuk. Uiteraard werkt dit maar tijdelijk. Ff Googlen op internet, er is een mannetje die die dingen van een 550 Open haalt en repareert. Werkte perfect bij mijne.
 
kan je zelf ook als je wat handig bent met cutter, soldeerbout en hars
 
Allen bedankt!

Johanv ik zal je vanavond een PM sturen, zou erg mooi zijn als ik hem een paar dagen zou mogen gebruiken.

Om de CDI nu al los te halen als ik niet weet of het de oorzaak is, lijkt me een beetje vroeg :)
Ik heb de carburateur al vervangen, maar het blijft maar opspelen. Probleem is dat hij eigenlijk fijn loopt maar soms weer nukken heeft. Ik noem het maar de wat mindere weken :) dan start hij warm slecht en loopt in toeren op en neer. Dan plots is het weer goed. Het enige wat constant is is dat hij niet echt veel toeren kan maken, niet echt nodig, maar op de snelweg even wat vlugger zou fijn zijn.

Nogmaals dank voor al jullie reacties,

Wim.
 
Wim, ik heb een vraag.
ook ik heb een xt550, stationair lopen en starten is prima, als ik echter met een constante snelheid rijd loopt hij erg onregelmatig. Wat nog beroerder is, is dat hij afslaat zo gauw ik het gas dicht draai.
Hoe langer ik rijd hoe erger het wordt.
Was dit in jou geval ook zo?

Als ik eenmaalstil sta kan ik hem ook zo weer aantrappen.

is dit een cdi probleem? Hoe kan ik hier achter komen?

Groet, Harry
 
Terug
Bovenaan Onderaan