XT600 voor vakantieritten

full


Hier is t beter te zien.
 
Dodoficaties _O-

Heb je ook zo'n constructie aan/op je frame ? Volgens het wphb moet er een soort kettingrol opzitten, die er bij mij niet meer opzat. Er was ook een flink deel vh metaal weggesleten.

Op de bovenstaande foto zie je het koperkleurige pijpje, hier moet normaalgesproken die kettingrol zitten.
 
Dodoficaties _O-

Heb je ook zo'n constructie aan/op je frame ? Volgens het wphb moet er een soort kettingrol opzitten, die er bij mij niet meer opzat. Er was ook een flink deel vh metaal weggesleten.

Op de bovenstaande foto zie je het koperkleurige pijpje, hier moet normaalgesproken die kettingrol zitten.

OK nieuw woord voor Scrabble })

Bij mij zat er geen kettingrol, alleen een soort kunststof geleider op de achterbrug.
 
full


Het staat er net niet helemaal op maar bovenaan de foto zie je een deel vd valbeugel en de boutkop.


Achter die bout (vd valbeugel) zit een soort pijpje met daarin schroefdraad, waar dan die bout ingedraait wordt. ( zie foto met koperen pijpje)

Misschien zit dat ding alleen op een 3 AJ
 
Laatst bewerkt:
dus die ketting raakt de bout van de valbeugel bij diep inveren........

Ik heb dezelfde valbeugel en daar zaten twee afstandbussen bij welke tussen frame en valbeugel horen, zitten die ertussen? anders bout inkorten.
 
Even een plaatje hoe het bij mij zit
full


er zit een moer op het frame gelast en daar draait de bout van de valbeugel gewoon in
 
Dan is jouw frame op dit punt anders, heb het vermoeden dat die rol'' er zit om te voorkomen dat het gereedschapbakje geraakt wordt door de ketting.

Is inderdaad anders maar de oorzaak is nu wel duidelijk denk ik, ik moet er zelf nu op letten dat de bout van de valbeugel niet te lang is anders heb ik hetzelfde probleem.
Ik frame van mij is van een 43F die iets verlast is zodat het 1VJ blok past.
 
De plaat zit gevelst en is wel los te prutsen denk ik, daarna zal de zeef ook wel los te krijgen zijn. Er is weinig ruimte rondom de zeef, een magneetje ertegenaan plakken zou nog wel kunnen. Heb vast nog wel een stukje magnetisch folie om er tegen te plakken, moet wel zeker weten dat goed blijft zitten. Vlakbij zit het aftap plugje, daar kun je ook een magnetische voor nemen.

Doe dat maar niet,die magnetische folie!
Heb eens een Guzzi gezien,waar de dealer(!)(namen noemen we niet) dat spul onderin de carterpan had gelijmd.Het spul werd week en loste op in de hete olie,met alle logische gevolgen.
Voor de rest:respect :}
 
Doe dat maar niet,die magnetische folie!
Heb eens een Guzzi gezien,waar de dealer(!)(namen noemen we niet) dat spul onderin de carterpan had gelijmd.Het spul werd week en loste op in de hete olie,met alle logische gevolgen.
Voor de rest:respect :}

Was het ook niet van plan eigenlijk, dit zijn meer gedachten kronkels. Het zit hem in het zinnetje "moet wel zeker weten dat het blijft zitten" Ik hou het wel bij het magnetische aftapplugje en die zit er al in. Els de magneetfolie uiteenvalt of losraakt is het middel erger dan de kwaal, daarnaast ook een magnetische plug aan de olietank.
 
Vandaag de accu opgehaald en zoals verwacht past hij perfect, zelfs de buddy past nog na een kleine aanpassing al ben ik wel van plan om een andere te maken.

full


Het begint nu vorm te krijgen allemaal, hier en daar nog wat verstevigen (schoortje bij de kofferbevestiging) en een flink bagagerack erop maken. En dan nog een kapje om de accu heen, die doet meteen dienst als kontje en herbergt ook meteen het achterlicht.
 
Vandaag de accu opgehaald en zoals verwacht past hij perfect, zelfs de buddy past nog na een kleine aanpassing al ben ik wel van plan om een andere te maken.

[afbeelding]

Het begint nu vorm te krijgen allemaal, hier en daar nog wat verstevigen (schoortje bij de kofferbevestiging) en een flink bagagerack erop maken. En dan nog een kapje om de accu heen, die doet meteen dienst als kontje en herbergt ook meteen het achterlicht.


Zo'n oddysey accu heb ik ook in m'n bmw heeft een veel langere levensduur dan een lood accu.
Je schijnt er als je m oplaad een speciale lader voor te moeten gebruiken ?
 
Zo'n oddysey accu heb ik ook in m'n bmw heeft een veel langere levensduur dan een lood accu.
Je schijnt er als je m oplaad een speciale lader voor te moeten gebruiken ?

Mij niets bekend over over speciale laders, wel een GOEDE lader gebruiken.
Ik gebruik verder een spanningsregelaar van een Honda GL1000 (heb ik nog liggen) en de driefase dynamo van de Tenere uitvoering. Origineel zit er een eenfase dynamo op maar daar komt te weinig prik vanaf.....

Edit

Met speciale laders wordt bedoeld dat ze een beveiliging hebben tegen overladen, daar kunnen deze accus namelijk slecht tegen.
 
Laatst bewerkt:
de motor begint een beetje vorm te krijgen. ziet er super uit.
ben wel benieuwd hoet de xt het doen gaat met volle bepakking. en neem je voor in t zware terrein een andere (noppen)band mee voor onderweg?
 
Mij niets bekend over over speciale laders, wel een GOEDE lader gebruiken.
Ik gebruik verder een spanningsregelaar van een Honda GL1000 (heb ik nog liggen) en de driefase dynamo van de Tenere uitvoering. Origineel zit er een eenfase dynamo op maar daar komt te weinig prik vanaf.....

Edit

Met speciale laders wordt bedoeld dat ze een beveiliging hebben tegen overladen, daar kunnen deze accus namelijk slecht tegen.
En als je nou rijd, word de accu dan niet overladen?

Vet project! Lijkt me supergaaf om zoiets ook een keer te maken.
 
Er is weer flink wat te melden over het project!

over het laden geen probleem, een goede spanningsregelaar weet dit te voorkomen.

vandaag een paar dozen onderdelen opgehaald via MP:
  • een compleet blok 3AJ in onderdelen met gereviseerde krukas
  • daarbij een flinke voorraad nieuwe onderdelen zoals 2 sets pakkingen, 2 oliepompen, nieuwe zeef, diverse moeren/bouten en veertjes lagertjes en 4 versnellingsbaktandwielen.
  • een nieuwe stuurschakelaar met startknop

Als het een beetje mee zit dan heb ik goenoeg spullen om twee goede blokken op te bouwen :P
Had ik het maar eerder geweten........

Boven de accu zit nu ook een bagagedrager (stuk traanplaat) bevestigd.
Verder ben ik druk bezig met polyester geknoei om een eigen ontwerp zadel te maken, wordt nu een echt solozadel die wat lager en breder is.

Als iemand nog tips heeft hoe een zadel of buddy te bekleden dan is dat altijd welkom, ik maak de zadelpan van polyester met drie a vier lagen glasvezel, dan een laag met schuimrubber of zoiets en dan bekleden. De laatste fase wil ik denk ik wel uitbesteden aan iemand die dat goed kan, dat is niet echt iets voor mij om te doen.
 
bms autobekleding, daar heb ik mijn xr zadel laten doen, superstrak gedaan.
super, dat is nog eens lekker in de buurt ook (500m van mijn werk).

PS. ik ben nog op zoek naar een gashandel welke op de 3AJ of 3TB passen, dus een versie zonder schakelaars.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemend waar je deze onderdelen kan bestellen?
het gaat om post 7 en 8

full


Ik heb al bij Kedo gekeken maar daar niets gevonden, in de VS zijn heel veel webshops waar je de onderdelen kan bestellen maar dan moet ik 65 euro verzendkosten betalen.
Daarom zoek ik toch liever een adres in NL of DE

nummers zijn:
34K-26281-0000
1VJ-26282-0000
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan