Weten jullie of er nog ergens Yamaha xt660x motoren te koop staan tussen de 3 en 4 duizend euro? Ik kwam er een aantal tegen bij MotoFun in Twello op autoscout maar ik vind het niet zo'n betrouwbare zaak als ik de website zie, ze zijn niet gediend van proefritjes etc.
Gewoon zelf in Duitsland een motor ophalen, staan er genoeg:Weten jullie of er nog ergens Yamaha xt660x motoren te koop staan tussen de 3 en 4 duizend euro? Ik kwam er een aantal tegen bij MotoFun in Twello op autoscout maar ik vind het niet zo'n betrouwbare zaak als ik de website zie, ze zijn niet gediend van proefritjes etc.
Ik heb mijn motor ook van Motofun uit Twello, ik vind het een prima zaak, je kan gewoon een proefrit maken. wel was mijn motor geïmporteerd uit Italië, dus wist er geen onderhoudshistorie van. maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad. prima service en aardige lui!
Gewoon zelf in Duitsland een motor ophalen, staan er genoeg:
Www.mobile.de
Binnenkort dan maar eens gaan kijken. Woon er een half uurtje vandaan dus zoveel moeite is het niet.
Dit word mn eerste motor dus heb er niet zoveel verstand van. Is het dan wel slim om naar zo'n zaak te gaan?
Bedankt voor de tip.
Zag deze staan op een uurtje rijden afstand: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...delVariant1.modelDescription=660&pageNumber=3
Komt er veel bij kijken als je een motor importeert vanuit Duitsland?
Ik zou als ik jou was een motor bij de dealer kopen, heb je ook garantie. Voor minder dan 4K heb je een mooie motor.Bedankt voor de tip.
Zag deze staan op een uurtje rijden afstand: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...delVariant1.modelDescription=660&pageNumber=3
Komt er veel bij kijken als je een motor importeert vanuit Duitsland?
Nou, de XT X staat in de schuur, accu er uit en fuel saver meuk erin. Komt pas maart weer uit de schuur (winterstop verzekering).
Heb ik nog wel een vraag: wat voor peut kan je het beste in de XTX gooien? Hij draait gewoon goed op '95 maar daar zit steeds meer bio meuk in. Nu heb ik gehoord dat met name eenpitters daar niet van houden omdat er meuk in de motor achterblijft etc. Het beste zou dus zijn om altijd '98 te tanken werd mij verteld. Heeft iemand hier ervaring mee?
'98 = betere verbranding = beter voor het blok, redeneert de leek in mij.
Twee weken terug reed ik met mijn motor de zoveelste woon-werk-verkeer rit. Alleen dit keer wilde mijn motor mij niet tot huis brengen. Door een te weinig hoeveelheid olie (oliepeil gaf constant anders aan) is mijn krukas vast geslagen en heeft de kop beschadigd, zuiger in stukjes en staat de zuigerpen er krom op. Nu vroeg ik mij af of er iemand misschien een motorblok in onderdelen heeft liggen? Ik ben het meest opzoek naar een krukasset.
Stuur me maar een PM als je weet waar er nog een tweedehands krukas te kopen is.
alvast hartstikke bedankt.
Mijn XT is van 2005 met 31.000km op de teller en leovince uitlaten erop.
Ik verkoop hem gelijk als ik er €4500,- voor geboden krijg.