MrSemicolon
Die hard MF'er
- 28 feb 2017
- 262
- 60
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Banden: ik ben erg te spreken over de Pilot power 3 banden. Ze hebben gelijk grip en met twee vingers in de neus de stepjes aan de grond. De motor blijft erg stabiel in de bochten. Ze blijven lang rond (uiteindelijk worden ze allemaal een keer vierkant. In Nederland is het eenmaal meer rechtdoor dan bochten draaien).
Voor de Pilot power had ik Diablo's erop zitten. Die vond ik een stuk minder. Maar volgens mij zijn banden ook wel ergens erg persoonlijk.
Ik heb ook Leovince uitlaten. Maar de uitlaten komen niet achter de kentekenplaat uit. Dus er zal nog wel iets te richten zijn.
Knipperlichten: zou je die wel monteren op de plek van de handvaten? Ik vermoed dat je binnen 10x op- en afstappen een knipperlicht eraf tikt met je laarzen. Verder vind ik de handvaten erg handig als ik een rolbag/tas met een spin aanvast zet. (voor een motor weekendje weg)
Hyperpo progressieve voorvering + achterveer: ik heb ze ook aan de voorkant. De achterveer vind ik zo slecht nog niet. Wellicht is het een idee om eerst eens een tijdje met alleen de voorveer van Hyperpro te rijden. De achterveer kan altijd nog. (zeker gezien de prijs voor de achterveer)
Veel plezier met je fiets
nieuwe veer onder.
wil in de toekomst nog een andere koplamp denk ik.. ik weet niet, de standaard koplamp oogt gewoon te lief
oepsMr_jb
Ahumm leovince. Ik heb akra's
Maar werkt t zelfde met busjes ertussen.
nieuwe veer onder.
wil in de toekomst nog een andere koplamp denk ik.. ik weet niet, de standaard koplamp oogt gewoon te lief
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een andere. Maar nog niks leuks (ook voor een mooie prijs) tegengekomen. Het nieuwe model (met het lagere schermpje) vind ik wel mooi. Maar nergens gebruikte te vinden en ze vragen voor nieuwe de hoofdprijs..
Ik ben benieuwd of jij hier leuks vind.
noot: ik heb ook alu bussen op mijn leovince bevestiging. Dan zal dat de oplossing wel zijn.
in de kentekenplaat bedoel je?zal hem er wel tussen doen, vaak als die er achter zit zie je allemaal scheuren in de plaat XD
[...]
in de kentekenplaat bedoel je?
als het goed is gaan we dat mooi oplossen na de winter!
zijn er veel mede MF'ers met XT in de Randstad?
Ik was sportief aan het rijden en kreeg een beetje door hoe je de achterkant gecontroleerd kan laten sliden.. dus toen maar wat aangekloot op het industrie ^^
hard op de bocht af, boven in zijn 3 of in zijn 4 gas los en terug naar 2 schakelen, hard remmen en koppeling op laten komen en slippend houden, achterrem er licht bij om de toeren laag te houden en de motor te helpen en voila: achterwiel zweeft achter je met nog grip en zonder te stuiteren
wat een heerlijk gevoel!
moet er wel bij zeggen dat je erg voorzichtig moet zijn.. ik heb het toevallig snel onder de knie maar forceer niks.. dat is een enkele reis naar highsidecity!
nu nog leren richting de apex te sturen maar dat ga ik een keertje op een parkeerterrein oefenen en op het circuit volgend jaar![afbeelding]
zonder te remmen ja? dus ook geen voorrem gebruiken? misschien omdat je er dan 3 terug gaat dat het makkelijker gaat? omdat echt van bocht tot bocht hard aan het rijden was ging ik onder hard remmen terugschakelen en sprong hij naar buiten!Ik doe het ook vaak. Ik doe dat van uit zin 5 terug naar 2 zonder te remmen. Gewoon koppeling in en terug stampen. Ik krijg hem zo dwars op de rotonde. Alleen de xtx is te zwaar om dan driffent de bocht door te komen.
zonder te remmen ja? dus ook geen voorrem gebruiken? misschien omdat je er dan 3 terug gaat dat het makkelijker gaat? omdat echt van bocht tot bocht hard aan het rijden was ging ik onder hard remmen terugschakelen en sprong hij naar buiten!
ik kan hem alleen op de rotonde af laten glijden maar op de rotonde glijden waag ik me nog maar even niet aan
Mochten er nog meer mede XT rijders geinteresseerd zijn om volgend jaar een dagje samen te pakken op klein circuit met instructeur dan hoor ik het graag: midland ofzo!
Ja zonder rem. Ik rem op de motor. Een sm cursus bij marcel van durnen in valkenswaard is zeker de moeite
Vreemd, ik heb hem daar ook gedaan. Toch een andere techniek geleerd.
(Flink) remmen met de voorrem, ondertussen van de vijf naar de twee (of één) trappen. Maar wel de achterrem dusdanig gebruiken dat het achterwiel net niet slipt. Doordat het achterwiel niet de snelheid heeft van het wegdek kun je hem ook naar de lager versnelling trappen zonder dat de motor te hoog in toeren komt. Doordat je de voorrem gebruikt komt gaat het gewicht naar de voorkant en de achterkant wordt 'losser'. Door het insturen met het bijna slippend achterwiel krijg je de 'slide'.
[afbeelding]
Ik heb de cursus zelf niet gedaan maar ik hoor veel goede reactie's over die cursus. Zelf doe ik het zo als ik schreef
wat voor bokjes gebruiken jullie eigenlijk om allebei de wielen van de grond af te krijgen ivm schoonmaken en onderhouden? van de winter moet ie op een bok namelijk zodat ik alles los kan schroeven en schoonmaken voor volgend jaar
is het mogelijk om een trilling in een stuur te dempen?
Mijn vriendin en ik hebben beidde een xt660x uit 2004 maar die van haar begint bij 100+ echt enorm te trillen, je handen krijgen daar echt direct een slaperig gevoel van.
ze heeft wel kleinere stuurdempers erop zitten kan dat het enige probleem zijn?
Probeer het eens zonder de stuurstang (cross-bar). Deze is makkelijk los te halen, 2 boutjes.
Ik rij nu al een tijdje zonder de cross-bar, geen wonder middel maar ik heb zeker merkbaar minder trillingen op het stuur nu.