XV920RJ bj82

Bigron

MF'er
23 apr 2004
165
0
Den Helder
Ik wilde nog even zeggen van een vorige topic dat het tandwiel Gear,Idler 2 is vervanger en dat de motor nu beter start. :]
Iets anders..Ik heb van de voorste cilinders de kleppen speling nagelopen en gesteld volgens docu: inlaat 0,10 uitlaat 0,15 de achterste cilinder viel wel mee dacht ik dus niets aangedaan. Maar naar een aardige rit is het getik/ratel weer terug gekomen. Ik had al moeilijkheden tijdens stellen want als ik de krukas een paar x draaide was de instelling weer anders. Wat is een juiste klepinstelling zoals genoemd of moet deze krapper of ruimer.
En als de motor als een vibrat....rijdt heeft dat ook met sychroniseren te maken
ik vermoedt het maar....ik vraag het toch( 8-) .

Tot de volgende klus..
Ronald
 
Hoe is de klepspeling na die lange rit?
Heppie wel op het juiste moment de klepspeling gemeten en aangepast? (ik weet het: een domme vraag,maar je zult de eerste/laatste niet zijn...)
 
Ik heb alle kleppen nog eens nagelopen volgens het tech.werkboek en hier en daar
wat bijgesteld zover ik kan beoordelen. Maar moet het voelplaatje nou met enige weerstand er doorheen schuiven of geheel vrij rekening houdend met de warmte uitzetting die feeling mis ik nog.
Betreft het vibr.. gedeelte kan je motor ook slecht lopen als je een dopje bent
vergeten die een gaatje afdicht in het frame :Z die was ik n.l. vergeten tijdens
het in elkaar zetten(dom he).

Grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan