• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Yamaha 350 R5

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jet
  • Startdatum Startdatum

Jet

Rookie
Lid geworden
18 mei 2005
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik heb een aantal vragen over de Yamaha 350 R5:
- Hoeveel kilowatt is hij?
- Hoe en waar kan ik aan een zijkap komen en wat kost die ongeveer?

Groetjes,
Jet

google is uw Dode link

misschien net wel, net geen 25 kw dus (moet je zelf maar even uitrekenen.)

voor onderdelen is ebay wel een goede plaats.

mooie brommerd :P

Heel makkelijk: gewoon niet druk over maken...

Denk je werkelijk dat ze daarover gaan zeuren? Ik rij sinds ik het rijbewijs heb met een CB400F rond met 27 kW. Als je een beetje fatsoenlijk rijdt, dan word je echt niet aangehouden. En met zo'n blauwe plaat achterop verwachten ze denk ik toch niet dat je misbruik zal maken van je overtollige aantal pk's.

Na 30 jaar zal je motor waarschijnlijk niet meer de volle 36 pk leveren, en dat zijn krukas-pk's. Ik heb geen idee of de 25kW regeling krukas- of achterwiel-pk's betreft, maar aan het achterwiel zijn het er weer een stuk minder...

26.85 kw dus teveel en ondanks dat alles wel kan, als er wat gebeurd ben je de l*l voor zover ik heb moge begrijpen alhier.

optie voor jou zou een luchtgekoelde rd 250 zijn als je het in die hoek zoekt.

maar het zal wel zo zijn dat je deze al hebt cq van een kennis of wat dan ook kan krijgen/ overnemen?

en het gaat om van de fabriek af opgegeven cijfers, daar is nl de typegoedkeuring uit voorgekomen (werkelijk aantal pk's ligt zoiezo al lager maar dat boeit helaas niet en het gaat om kruk pk's)

als je heel moeilijk wilt doen zou je kunnen kijken of er geknepen versies bestaan en daar dan papieren van regelen enz. maar dat lijkt mij de moeite niet waard.

Laatst bewerkt:
Ik vind dit wel een leuk ding.

Iemand die meer weer over de boetes/aanhoudingen voor 27kw?
Heeft zo een zijkap nog een andere (officiële) benaming, of gewoon 'zijkap'?
Past er toevallig ook een andere op voor zover iemand weet?

En wat is ongeveer een redelijke prijs voor zo een ding in redelijke staat?

Bedankt trouwens voor alle reacties!

Verzekeren zal wel lukken. Vraag me alleen af of ze ueberhaupt uitkeren als je schade maakt... Op zo'n moment wil je niet iemand net een dwarslaesie bezorgen.... (niet dat je dat ueberhaupt wil :X )

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen, maar je zal ongetwijfeld verhalen horen van 'ik kon 'm zo verzekeren'.

Verzekerd zijn is niet per definitie ook daadwerkelijk uitgekeerd krijgen als het nodig is....

Zo'n ding heet een zijkapje, zijdeksel, sidecover... zoek eens op ebay.de

Zo'n ding heet een zijkapje, zijdeksel, sidecover... zoek eens op ebay.de

Ook wel: side cover (die spatie hept bij het zoeken)

Als je 'side*' in tikt krijg je beide

In het duits: seitendeckel

(ik heb me de laatste wezenloos gezocht op ebay naar zo'n ding, nu een gevonden voor $98 '( )

Valt er niets (niet al te moeilijks) te maken/veranderen zodat hij 25kw is?

dat kan wel maar dat heeft dus geen nut omdat je geen type goedkeuring hebt tenzij je daar een frame met papieren voor kunt scoren.
op zich zijn er legio die met een vermogenuitdraaitje rond rijden en verzekerd zijn maat er is al iemand voor gesnaaid.

de zijkapjes LIJKEN wel heel erg op op die van de wat latere modellen dus misschien kan dat wel.

voor echte kenners www.aircooled-rd.com en je kunt ook altijd even buurten op www.rd350.nl

lastig gedoe, die 25 kw regel, tenminste, dat gemieren**k.

Dan denk ik dat ik volgend jaar examen doe. Scheelt een hoop gedoe als ik het zo hoor.
Tenzij ik tegen iets anders mooi aanloop.

Tsja..dikke kans dat het al onder de 25kw is...maar ja..is een risico dat je zelf moet nemen....

Ik ga gewoon kijken.
<25kw: examen doen
>25kw: volgend jaar examen doen of verder kijken

Ik laat het nog weten!
Hartstikke bedankt in ieder geval!

De rechter, ja die!!! (dat is toch de rechter?)

Ik heb hem gekocht.
RDW gebeld: als je een klein rijbewijs hebt, moet je het aantal KW van je motor op je kentekenbewijs hebben staan. Bij deze staat er niets op.

Volgend jaar dus rijbewijs halen. Maakt voor mij niet zoveel uit, want ben toch een half jaar weg. Ik laat het kenteken op mijn naam zetten en dan een jaartje schorsen.

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!

Zijkappen komen alleen voor op de R5 en de Ds7 is niet zo makkelijk aan te komen geloof me maar, maar ebay is de manier om hem compleet te krijgen.

Als je vragen hebt over deze fiets kan ik je wel helpen na een restauratie van bijna 5 jaar kan ik je wel het een en ander melden over deze fiets.

en als je erg je best doet kan hij er weer heel fijn uit zien.

de mijne zoals hij er nu weer uit ziet.

PICT0028.jpg

vondt het raar dat niemand je vermelde jaccobird... dat was een mooie restauratie ..kheb nog steeds je filmpje op men comp staan!

Wow ziet er mooi uit!
Ik heb ook op je site het fotoboek en verhaal gezien. Er staat me nog heel wat te wachten :)
Na dinsdag zou ik ook wat foto's plaatsen.

Wow ziet er mooi uit!
Ik heb ook op je site het fotoboek en verhaal gezien. Er staat me nog heel wat te wachten :)
Na dinsdag zou ik ook wat foto's plaatsen.

Ben benieuwd, de R5 in goede conditie is een schaarse verschijning, de Ds7 (250cc) zie nog wat vaker, maar echt veel zijn er niet meer.

Terug
Bovenaan Onderaan