Yamaha BW's 125

Hij wordt hier in Nederland beperkt leverbaar.

Het lijkt me ook bijna onmogelijk om tegen de Honda pcx op te boxen op dit moment. Deze kost namelijk bijna hetzelfde(iets duurder), heeft een hogere topsnelheid(108km/h versus 100 km/h, voor de BW) en zal ongetwijfeld zuiniger zijn. De pcx is z'n tijd gewoon te ver vooruit.
 
Die PCX is al niet vooruit te branden. Op een BW's ben je trager dan de gemiddelde bromscooter.
 
Onwijs gaaf speledingetje, heb er mee in Barcelona gereden tijdens de introductie van de X-Max 125 special editions. Al een tijdje in België leverbaar en dus vanaf 1 mei ook beperkt leverbaar hier in Nederland. Leuk voor in de stad maar op ook de B-wegen hoor. Leuk ding voor een leuke prijs en sneller dan een gemiddelde bromscooter.

dsc01176rm.jpg
 
De Yamaha BW heeft hetzelfde blokje als de Yamaha Cygnus X. Alleen heeft de BW een Lambdasonde en maar 9 PK tegenover de 11PK van de Cygnus X. Verder loopt de BW maar 92Km/h en de Cygnus X die ik had haalde met niet teveel tegenwind 105 Km/u. De Cygnus die ik had was super wendbaar en heel makkelijk in het gebruik. Nadeel als je dat zo wilt noemen was wel dat als je op secundaire wegen of soms op de autoweg reed je medeweggebruikers je aankeken met wat doet die snelle brommer hier. 8-)
 
Die PCX is al niet vooruit te branden. Op een BW's ben je trager dan de gemiddelde bromscooter.

Nou, kan niet zeggen dat die PCX traag is. OK, natuurlijk alles in perspectief want het is een 125cctje. Maar flinke tegenwind 90 TomTom en beetje meewind 102 TomTom is niet gek.

OK, als je het vergelijkt met een Tmax, DT300 of GP dan issie erg traag inderdaad.

De looks van deze BW's vind ik niet zo. Ik moest denken aan die ouwe Yamaha BW's bromscooter van weleer, klein scootertje met hele korte wielbasis met een pittig tweetaktblokje.

full
 
Nou, kan niet zeggen dat die PCX traag is. OK, natuurlijk alles in perspectief want het is een 125cctje. Maar flinke tegenwind 90 TomTom en beetje meewind 102 TomTom is niet gek.

OK, als je het vergelijkt met een Tmax, DT300 of GP dan issie erg traag inderdaad.

De looks van deze BW's vind ik niet zo. Ik moest denken aan die ouwe Yamaha BW's bromscooter van weleer, klein scootertje met hele korte wielbasis met een pittig tweetaktblokje.

[afbeelding]

Ik was deze post al vergeten, maar ik moet 'm even nuanceren.

Bij de ScooterExpress meeting in R'dam heb ik erop gereden. Leuk ding om te zien en rijdt/remt/stuurt uitstekend. Maar inderdaad, erg snel is'ie niet. Ik stond voor een stoplicht naast een Piaggio NRG (watergekoelde tweetakt bromscooter). Die was vermoedelijk ontgrensd want het scheelde maar weinig.

Edit: als je er eens goed naar kijkt, best leuk dat frame dat "buitenom" loopt en zichtbaar is, zelfde geldt voor het stuur. Rooie remklauwen en achterveer, hoppa :)

Maar ik zou toch een PCX kopen.
 
Laatst bewerkt:
Termaat motoren heeft nu een BW's 125 als demo. Daar ga ik maar eens op proefrijden :]
Eigenlijk heb ik ook zonder proefrit al besloten dat er een witte BW's in mijn garage komt voor wat woon-werk-fun ritjes. Ondertussen heb ik al veel gelezen over deze scooter en modificaties. Met een goede (kathalysator loze) uitlaat van leovince of yoshimura stijgt het vermogen flink en is 120 km/u geen probleem mocht je eens de snelweg op moeten/willen.

Yamaha_bws_fi_125.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat kost zo'n yamaha dan? maak ook s een proefrit op n honda pcx125.

ik heb er zelf eentje en dat ding rijdt echt heerlijk soepel. Wèl moet je er n ermax ruit opzetten, want dan zit je lekker uit de wind.
Hij is begrenst op 103, maar na montage van n j.costa loopt die 118 op de teller.En hij loopt makkelijk 1:38 en dat voor 2000 euro excl 250 afleverkosten
 
wat kost zo'n yamaha dan? maak ook s een proefrit op n honda pcx125.

ik heb er zelf eentje en dat ding rijdt echt heerlijk soepel. Wèl moet je er n ermax ruit opzetten, want dan zit je lekker uit de wind.
Hij is begrenst op 103, maar na montage van n j.costa loopt die 118 op de teller.En hij loopt makkelijk 1:38 en dat voor 2000 euro excl 250 afleverkosten

Een BW's kost 2499,- officeel komt daar nog 399 euro afleverkosten bij maar bijna elke dealer geeft deze "kado" als je niks inruilt.
De Honda is mij bekend als goede scooter, maar deze heeft niet het "hippe" uiterlijk van de BW's. Hij is wel comfortabeler dan de BW's maar als jonge dertiger ga ik op dit moment meer voor trendy en hip :+
 
Een scooter hoort m.i. een cruisesnelheid van minimaal 120 km/h te hebben. Dus topsnelheid zal dan minimaal 130 (echte) km/h moeten zijn.
 
In de stad mag ik maar 50, en steeds vaker maar 30. De verbindingsweg van mijn huis (buitengebied) naar de stad is een 60 km/u zone. Verder zijn alle leuke tourwegen in de omgeving max 80 km/u. Voor mijn gebruik heeft een 125 cc genoeg en is de BW's de leukste keuze. Hard(er) rijden met een motor op straat doe ik al tijden niet meer, ik rij enkel nog op het circuit en enduro 's.
 
Ruckus is dezelfde als hier de Honda Zoomer, dus wel heel anders dan de BW, klopt overigens wel dat de BW een zelfde cultstatus aan het vergaren is in het buitenland, ik vind hem ook nog steeds wat stoerder dan de PCX, en bij Yamaha nu de helft betalen en over 2 jaar de andere helft, zou er bijna ook 1 gaan halen.
 
Ruckus is dezelfde als hier de Honda Zoomer, dus wel heel anders dan de BW, klopt overigens wel dat de BW een zelfde cultstatus aan het vergaren is in het buitenland, ik vind hem ook nog steeds wat stoerder dan de PCX, en bij Yamaha nu de helft betalen en over 2 jaar de andere helft, zou er bijna ook 1 gaan halen.

Je hebt groot gelijk dat een Ruckus een zoomer is maar ik bedoelde volgende topic....
http://totalruckus.com/phpBB3/viewforum.php?f=160&start=0
Er zijn er die er zelfs heel amerika mee afreizen.....
http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.php?f=41&t=31356

Day1015.jpg
 
Een scooter hoort m.i. een cruisesnelheid van minimaal 120 km/h te hebben. Dus topsnelheid zal dan minimaal 130 (echte) km/h moeten zijn.
Dat gaat dus geen enkele 125cc halen he? Het is maar net hoe hard je wilt rijden, als je 120 wilt rijden heb je er niks aan maar als je 100 ook prima vindt is het al een heel ander verhaal.
 

Ik had hem al gezien, maar voor 250 euro meer heb je een nieuwe. Zonder inruil berekend geen enkele dealer de afleverkosten namelijk.
Zo snel een scooter weer wegdoen betekend nu eenmaal een zeer forse afschrijving dus ik denk dat de eigenaar zeer blij mag zijn als hij/zij er nog 1750 euro voor krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Proefrit is eindelijk door mij gedaan. Wat een lol ! Nu even rondshoppen bij de Yamaha dealers in de buurt waar ik de beste combi van prijs en service kan krijgen.
 
Ik heb er begin mei direct een gekocht. In Duitsland vorig jaar zomer heb ik er al eens op gereden. Een geweldig ding.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan