• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Yamaha Diversion 900 ... Het is zover ..

Jaja-BD

Rookie
Lid geworden
28 dec 2003
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden vroeg ik hier of het "verstandig" was om van een Honda CB750/4 over te stappen naar een Yamaha XJ-900 Diversion.
Er kwamen enkele prima bruikbare antwoorden - waarvoor dank.
Inmiddels is het zover: de XJ-900 staat sinds vrijdag hier in de garage en de eerste 400km zitten erop (met zo'n weertje :] ).
En ik moet zeggen dat de XJ-900 me perfect bevalt.
Hier een foto van m'n nieuwe aanwinst (twedehands gekocht - 37.000 km op de teller en nog 1 jaar garantie).
xj_900_02.jpg
.

Jaja-BD

wat een plaatje 9letterlijk en figuurlijk)
je zult wel trots en blij tegelijk zijn met die mooie motor !

ikzelf rijd Yamaha XJ900f (de voorloper van de Diversion)

veel plezier ermee enne........................
"Be carefull outside !"
(citaat uit HillStreetBlues)

Erik Sprokkereef
Meerlo

Nette fiets, vindt persoonlijk de 600 helemaal nix, maar de 900 ziet er al wat beter uit, zou wel iets aan die taartschep doen, veel plezier ermee :)

Hier een foto van m'n nieuwe aanwinst (twedehands gekocht - 37.000 km op de teller en nog 1 jaar garantie).

Gefeliciteerd! 'k Heb er zelf ook een, in dezelfde kleur, maar dan van '97. Die van jou lijkt me (gezien de stickers) ouder. Maar hij ziet er perfect uit. Daar is zuinig op geweest.
Ben wel benieuwd of jouw div tussen de 3000 en 4000 toeren "resoneert" (trilt) rond de tank (je voelt dat aan je knieen, voeten of zitvlak).

Ander vraagje: Heb je er een hoger (mdi) windscherm op? Ik heb een hoger scherm liggen, maar als ik die erop zet, komen mijn spiegels er tegenaan (bij korte bochtjes). Ik zoek naar een manier om dat op te lossen.

Veel plezier met je aanwinst! :)

Gefeliciteerd ;)

Je zal er veel plezier aan hebben. Ik heb nu een jaar mijn 900 en nog geen moment spijt van gehad :}

Hallo allemaal,

Sorry voor de wat late reply.
Het plaatje? Da's met de nieuwe Nikon D70 gemaakt :)

Ik heb inmiddels al 500km gereden met de XJ-900 en ben er dus al heel wat meer vertrouwd mee.
XJ-900.jpg
.
Bovenstaande foto is zaterdag gemaakt tijdens een testsessie met de Sigma SD10 camera ... (we testen heel wat camera's bij Belgiumdigital :) )

Het eerste wat opvalt is het grotere gewicht van de XJ. Dat voel je wel enkel bij het manoevreren.
En yeps, de mijne heeft ook een beetje last van resonanties maar niet in die mate dat het echt hinderlijk is.
Het verhoogde windscherm (van Givi - stond er al op) geeft geen problemen met de spiegels - spiegels die overigens heel wat beter zijn dan die van de CB750 (nu zie ik tenminste wat achter me is).
Dus daar kan ik niet mee helpen.

De striping, tja, je vindt het leuk of niet - voor mij is ze niet storend.
Met m'n 1,95m zit ik erg goed op de XJ-900, net zoals m'n vrouw.
Het hogere windscherm is echt een goede oplossing voor de autosnelwegkilometers en het stoort in het geheel niet.
Kortomù, de XJ-900 voldoet perfect aan de eisen die we stelden ...

Qua motorvermogen is het een heel verschil met de CB750. Lekker veel koppel in de lage toeren en veel vermogen in de hoge toeren. Dat rijdt dus echt lekker.

Kortom, ik ben zeer tevreden over de overstap naar de XJ-900 :] ...

Jaja-BD

Mooie brommert, veel veilige KMS toegewenst :] .

Enne ReefeR zei het al, die taartschep met er wel ff af :+ .

Veel probleemloze kms toegewenst !
Heb zelf 4 jaar en 80.000 km met een Div900 gereden...zonder één enkele panne

Gefeliciteerd met je Diversion 900. :)

Veel rijplezier met dit mooi fietsje :]

Loopt als een trein, hoor.
Het is niet echt een bochtenflitser, maar toch vlot genoeg om op een leuke manier Alpenpasjes te gaan rijden.
Hallo Varaman,

Heb de afgelopen dagen dik 500km getoerd en het was puur genieten :] ...

Jaja-BD

Hallo,

Jullie hebben allemaal gelijk hoor ...
Deze week heb ik (vanwege vakantie) bijna 1000 km gereden - gisteren nog de Voerstreek doorkruist gevolgd door de Mergellandroute.
En het was dus puur rijplezier.
Korte bochten, snelle bochten, hellingen, afdalingen - alles zonder moeite en met veel soeplesse - en intussen ook nog tijd om van de mooie landschappen te genieten en deze tijdens de pauzes digitaal vast te leggen :g.
Kortom, zo mag het voor mij alle dagen vakantie zijn.
Nog 2,5 maand en dan kan ik 2 maanden alle dagen genieten ;) ...
Een baantje in het onderwijs is nog zo slecht niet voor een motorrijder :+ .

Jaja-BD

Terug
Bovenaan Onderaan