Ik heb zelf anderhalf jaar rondgereden op een Diversion van \'92 en nu rijd ik sinds begin oktober op een FZR 600 van \'93.
Ja, de Diversion is echt zo traag. Je zegt dat hij redelijk de bocht om gaat, dat is waar maar bij bochten op snelheid voel je het frame (gevaarlijk) wringen en wordt het een zwabber
.
Je klaagt over gebrek aan vermogen? Als je echt iets wilt hebben om over te klagen, probeer dan maar eens flink te remmen. Zorg wel dat je de ruimte hebt, want het ding remt voor geen meter
.
Het is maar goed dat hij niet meer vermogen levert, want anders zou ik er vroeg of laat wel eens flink mee op mijn bek zijn gegaan
. Toch als opstapper een leuke motor aan gehad (ik vind het zelf beter dan gelijk starten op een racer, nu waardeer ik de FZR echt en heb ik het vertrouwen en de vaardigheid om lekker te sturen
)
De FZR is een wereld van verschil. Dat remt geweldig en stuurt als een scheermes. En met 95PK bij een kleine 200KG gaat het als de brandweer
. Geweldige machine, het enige wat hij gemeen heeft met de Div is het merkplaatje.