Yamaha DT125E

Doudou

MF veteraan
23 apr 2007
2.606
1
Maastricht
Goeiedag allemaal.
Ik heb sinds zondag een DT125E.

full


Er moet wel wat aan gebeuren...
In ieder geval een nieuwe zuiger.
De vorige eigenaar dacht aan een vastloper, had hem niet geopend, nu, het was een gaatje bovenin de zuiger.
Nieuwe zuiger uithalen.....
Het Beestje had lang stil gestaan, ergens in een schuur?
Dus veel roest overal, accu dood, bedrading niet compleet, stuur een beetje stroef.
Maar met slechts 145000 op de teller, en met kenteken!
En daar gaat het mij om, ik wil een fietsje erbij, waarmee ik ook het veld in kan, maar ook op de weg.
Inmiddels al een hoop eraf geschroefd.
Het frame gaat dan in ieder geval overgeverfd worden, en het moet veel lichter worden, ik wil er tzt ook klassiekers trial mee rijden....
Dan zie je dat blok, met die enorme dynastart, en een 12Ah accu, nu daar doe je jezelf geen plezier mee in de trial.
Hoe ik dat ga aanpakken weet ik nog niet, van verschillende kanten wordt gesuggereerd er een kleinere lichtspoel/ontstekingsunit op te steken, b.v. van de TY...
Nu, of dat kan? Weet ik nog niet. Of ik dat kan? Weet ik ook nog niet!
Ik denk al aan een snelkoppelingsysteem voor de koplamp/tellerunit, met een paar schroeven en een paar stekkers, net zo voor achterlicht/kenteken...
De richtingaanwijzers moeten dan mee in dat systeem.....
Iemand al eens zoiets gemaakt?
Het idee is dan om op de straat met complete uitrusting te rijden, in het terrein alle overbodigs eraf.
Misschien een ander blok erin, van een TY? Kan ook nog.
In ieder geval een leuk projekt, het zal vast wel een fijne motor worden.

full


Nu de hamvraag.
Ik heb er geen werkplaatshandboek bij.
Is hier iemand die zoiets heeft, en mij tegen vergoeding een fotokopie wil sturen?
Bij voorbaat natuurlijk vreselijk bedankt!
Groeten,
Eduard
 
Hoi Bananeman.
Daar heb ik al heel veel aan!
Ge wordt stevig bedankt!
En als je ooit eens in de buurt van Sittard komt, bel me, en kom langs voor koffie of een pintje!
ik woon dan wel niet in Sittard, maar wel in de buurt van Sittard :-)
0630417139
Groeten,
Eduard
 
Leuk project , ik heb eens zo,n 4 jaar geleden een Dt125LC uit 1987 gerestaureerd .
gekocht met het blok uit elkaar in een doos , de vorige eigenaar wist zich geen raad meer ermee,
nadat hij alles uit elkaar gehaald had.
veel onderdelen heb ik bij duitse slopers gehaald , ook de YPVS regelunit die moeilijk werkend te vinden is,
Succes .
 
Ik zou zeggen, kijk eens op onze DT-site. Er is een link naar werkplaatshandboeken, echter ik weet niet of er ook een is van jouw type. Daarbij zijn er ook leden met het E-type.
Als je een beetje voormaakt kun je de 3e DT meeting nog meemaken.

home
 
Ik zou zeggen, kijk eens op onze DT-site. Er is een link naar werkplaatshandboeken, echter ik weet niet of er ook een is van jouw type. Daarbij zijn er ook leden met het E-type.
Als je een beetje voormaakt kun je de 3e DT meeting nog meemaken.

home
En al meteen een heel leuk topic op dat forum (gevonden in boerenschuur)
Hier gaat hij blij mee zijn :Y
 
Hoi DT125
Daar ga ik zeker blij mee zijn!
Of ik 18 april haal?
Ik zit op een zuigertje te wachten.....
De rest ziet er nog redelijk uit.
Groeten,
Eduard
 
Heb je de werkplaatshandboeken gevonden?. Ik zag de DT125/DT175E types vermeld staan als owners manual. Ik heb echter het bestand niet gedownload.

Je hebt nog 3 weken, dus er is nog een heleboel mogelijk.
Pas je overigens voor het trailrijden de kettingoverbrengingen aan?. Ik neem aan dat de DT nu een overbrenging heeft voor het rijden op de openbare weg.
 
Laatst bewerkt:

Ja , was binnen een week verkocht. als ze weer lopen en netjes zijn ( origineel )
gaan ze weg , dan is mijn fun eraf ,meestal rij ik dan 2-3 keer erop . dan weg.

dan zoek ik weer een ander leuk project, meestal voor de winter.
 
ik had halverwege de jaren '80 een collega met zo'n ding.
hij bleef kl#ten met zijn zuiger omdat er telkens gaten in kwamen.
volgens hem was het een kwaaltje van die dingen, nu ik jouw verhaal lees moet ik daar weer aan denken.ik denk dat het te eenvoudig is om iets fout te doen met carburatie of ontsteking. let dus goed op wat je doet!
 
Nu, ik ben al een heel eind bezig met het beesje.
ik heb dat alles op het DT forum gezet, onder de titel: "uit de turf getrokken"
De link naar dat forum vindt je hierboven bij DT125.
Ik ga dat alles dan niet hier ook neerzetten. Met een beperkte internet bundel en een hekel aan typen wordt me dat te veel.
Maar voor wie geinteresseerd is in de DT, ga eens naar dat forum.
Daar is heel veel te vinden
Een fijn forum.
Groeten,
Eduard
 
Terug
Bovenaan Onderaan