Doudou
MF veteraan
Goeiedag allemaal.
Ik heb sinds zondag een DT125E.
Er moet wel wat aan gebeuren...
In ieder geval een nieuwe zuiger.
De vorige eigenaar dacht aan een vastloper, had hem niet geopend, nu, het was een gaatje bovenin de zuiger.
Nieuwe zuiger uithalen.....
Het Beestje had lang stil gestaan, ergens in een schuur?
Dus veel roest overal, accu dood, bedrading niet compleet, stuur een beetje stroef.
Maar met slechts 145000 op de teller, en met kenteken!
En daar gaat het mij om, ik wil een fietsje erbij, waarmee ik ook het veld in kan, maar ook op de weg.
Inmiddels al een hoop eraf geschroefd.
Het frame gaat dan in ieder geval overgeverfd worden, en het moet veel lichter worden, ik wil er tzt ook klassiekers trial mee rijden....
Dan zie je dat blok, met die enorme dynastart, en een 12Ah accu, nu daar doe je jezelf geen plezier mee in de trial.
Hoe ik dat ga aanpakken weet ik nog niet, van verschillende kanten wordt gesuggereerd er een kleinere lichtspoel/ontstekingsunit op te steken, b.v. van de TY...
Nu, of dat kan? Weet ik nog niet. Of ik dat kan? Weet ik ook nog niet!
Ik denk al aan een snelkoppelingsysteem voor de koplamp/tellerunit, met een paar schroeven en een paar stekkers, net zo voor achterlicht/kenteken...
De richtingaanwijzers moeten dan mee in dat systeem.....
Iemand al eens zoiets gemaakt?
Het idee is dan om op de straat met complete uitrusting te rijden, in het terrein alle overbodigs eraf.
Misschien een ander blok erin, van een TY? Kan ook nog.
In ieder geval een leuk projekt, het zal vast wel een fijne motor worden.
Nu de hamvraag.
Ik heb er geen werkplaatshandboek bij.
Is hier iemand die zoiets heeft, en mij tegen vergoeding een fotokopie wil sturen?
Bij voorbaat natuurlijk vreselijk bedankt!
Groeten,
Eduard
Ik heb sinds zondag een DT125E.
Er moet wel wat aan gebeuren...
In ieder geval een nieuwe zuiger.
De vorige eigenaar dacht aan een vastloper, had hem niet geopend, nu, het was een gaatje bovenin de zuiger.
Nieuwe zuiger uithalen.....
Het Beestje had lang stil gestaan, ergens in een schuur?
Dus veel roest overal, accu dood, bedrading niet compleet, stuur een beetje stroef.
Maar met slechts 145000 op de teller, en met kenteken!
En daar gaat het mij om, ik wil een fietsje erbij, waarmee ik ook het veld in kan, maar ook op de weg.
Inmiddels al een hoop eraf geschroefd.
Het frame gaat dan in ieder geval overgeverfd worden, en het moet veel lichter worden, ik wil er tzt ook klassiekers trial mee rijden....
Dan zie je dat blok, met die enorme dynastart, en een 12Ah accu, nu daar doe je jezelf geen plezier mee in de trial.
Hoe ik dat ga aanpakken weet ik nog niet, van verschillende kanten wordt gesuggereerd er een kleinere lichtspoel/ontstekingsunit op te steken, b.v. van de TY...
Nu, of dat kan? Weet ik nog niet. Of ik dat kan? Weet ik ook nog niet!
Ik denk al aan een snelkoppelingsysteem voor de koplamp/tellerunit, met een paar schroeven en een paar stekkers, net zo voor achterlicht/kenteken...
De richtingaanwijzers moeten dan mee in dat systeem.....
Iemand al eens zoiets gemaakt?
Het idee is dan om op de straat met complete uitrusting te rijden, in het terrein alle overbodigs eraf.
Misschien een ander blok erin, van een TY? Kan ook nog.
In ieder geval een leuk projekt, het zal vast wel een fijne motor worden.
Nu de hamvraag.
Ik heb er geen werkplaatshandboek bij.
Is hier iemand die zoiets heeft, en mij tegen vergoeding een fotokopie wil sturen?
Bij voorbaat natuurlijk vreselijk bedankt!
Groeten,
Eduard