Keeskapstok
MF veteraan
- 24 mei 2004
- 3.118
- 153
Mijn 2002 fjr is weg voor kleppen stellen enz. Ben benieuwd wat de schade zal worden. Heb het er iig voor over. Wat rijdt ie lekker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoop het voor jethanks, die heb ik al gedaan,net als de accu, bougies, benzinepomp, benzine filter en de bobines. ik krijg de Japparts TPS vandaag, kijken of dat het was.
Op zich geen ervaring mee, maar wanneer is die "koppelingsvloeistof" voor het laatst ververst, en het systeem ontlucht? Net als remvloeistof is het spul hygroscopisch (logisch, want het is hetzelfde spul ), dus als die veroudert zal de koppeling slechter vrij komen. Alternatief is de koppelingscilinder versleten, maar om dat vast te stellen zul je wat meer moeten gaan sleutelen.Heeft iemand hier ervaring met een plakkende koppeling op de fjr? Mijn motor schakelt de laatste tijd niet helemaal soepel, lijkt omdat de koppeling net niet helemaal vrij komt. Met koude motor is dit erger. Heb het vloeistofniveau van de koppelingshendel al gecontroleerd maar die is nog prima.
Zou vooral kijken naar de onderhoudshistorie,dat is bij die km standen belangrijker dan hoeveel km,s die er op staan.Hallo iedereen hier. Nou het gaat dan eindelijk gebeuren.!! Na enkele jaren van verhuizen en andere prioriteiten zonder motor te hebben gezeten. Woensdag naar de motorwinkel ! Test rijden met een FJR. Niet zo'n hele jonge meer maar de andere staan of ver weg of, vallen buiten het budget. Een 2003 met 90k op de teller. Voor 3990 euro. Nou lijkt 90.000 km me op zich niet zo heel gek maar ben met terug lezen toch al wel aardig wat opmerkingen tegen gekomen over duur onderhoud op die leeftijd. Ik ben best handig maar moet zeggen sleutelen is niet mijn hobby. Als ik weg moet, dan moet ik m'n jas aan kunnen doen, helmpie op en rijden zeg maar. Op zich kan ik wel wat meer neer tellen. Maar het moet wel leuk blijven.
Lijkt natuurlijk makkelijk om te zeggen neem zo jong mogelijk, maar we moeten allemaal keuzes maken. Zou je met 90.000 km nou echt zo veel problemen krijgen of is het dan alleen nog leuk om in de buurt te blijven?
Zit ook nog een beetje naar een K1300 GT te gluren van 2009 met bijna 90.000. Daar ga ik donderdag heen. Alleen er rijden een heleboel goede rond, maar ik heb begrepen dat als daar de problemen mee beginnen ik voor die reparatie kosten wel een andere leuke FJR kan vinden...
Zou eerder voor een 2006 of jonger model gaan ,dat zijn de echt verbeterde fietsen,over het standaard zijn van de abs,Ja heb ook nog een 2005 met 50k gezien voor 6300. Is wel een handvol meer. maar wat je zegt als je denkt niet zo veel uit te geven en je krijgt er nog 1500 of meer achteraan ben je het ook kwijt. plus alle ergernis.
En nog ff een vraagje. ik las ergens in een advertentie van 2005 model ABS standaard was. Kan iemand dat bevestigen ? Zou ik er wel graag op zien. Dan weet ik of ik daar extra op moet letten.
Zou eerder voor een 2006 of jonger model gaan ,dat zijn de echt verbeterde fietsen,over het standaard zijn van de abs,
wat je vraag betreft,
Ik mag aannemen dat die geleiders in de loop der jaren verbeterd zijn,dus dat de kans dat het terug komt vrij klein zal zijn.Vraag is nu wat handig is. Als ik dat stukje lees kan het zomaar weer terug komen.
Bedankt voor de tip heb er inderdaad naar gekeken. Maar het overzetten van een motor van NL naar Frankrijk is toch wel ff werk. Het is wel te doen maar ik wilde nu een beetje snel kunnen rijden.Hou er ook rekening mee dat rond de 90.000 het verstandig is om de nokkenasketting en spanner te (laten) vervangen. Waarschijnlijk is dat bij die je op het oog hebt nog niet gedaan, maar vraag het iig even na. Op zich is er met de 2003-2005 modellen niks mis, maar als het budget het toelaat zou dit ook nog een optie zijn: Te koop Fjr rp13 met slechts 25000km ! Het is een erg betrouwbaar adres om een FJR te kopen of te laten onderhouden (Nee, heb geen aandelen maar ken Peter persoonlijk en iemand met meer ervaring op FJR gebied zul je niet snel vinden).