Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou de oorzaak van jouw ervaring beslist zoeken in de bandenspanning, en mss een iets te gretige rijstijl bij de huidige buitentemperatuur.zijn er meer FJR rijders die dit hebben?
Sinds september rijd ik met nieuwe banden. De Michelin 2ct Pilot Road 4 GT. En vooral nu in de winter krijg ik de motor eigenlijk geen bocht meer om. Ik heb hem in een langzame bocht (2e versnelling bebouwde kom)al eens voelen wegschuiven waarbij ik hem nog net kon opvangen. En gisteren van Apeldoorn naar Nijmegen bij de bochten van de A12 naar de A50 bij normaal uitaccelereren brak de achterkant ook uit en voelde in de het wiel spinnen. Mijn snelheid was ongeveer 70-80 per uur schat ik.(mijn hartslag aardig hoger) En ik had nog lang niet het gevoel dat ik op het randje reed.
Thuis wel de bandenspanning gecontroleerd en die was met 2.0 voor en 2.4 achter aan de lage kant. Inmiddels staat hij op 2.5 en 2.9. maar nog niet mee gereden vandaag.
Is de Michelin zo'n beroerde band op nat/vochtig wegdek? Of ligt dit echt alleen aan de bandenspanning?
Hoe dan ook is me dit wel tussen de oren gaan zitten en durf ik geen behoorlijke bocht meer te maken.
Ben benieuwdAnyway, morgen gaan we het merken.
Je had natuurlijk nog geen winterlucht in de banden....
Ik had wel winterlucht maar van Alie express. Nooit meer die Chinese meuk. Voor mij alleen nog originele Yamaha lucht.
Je had natuurlijk nog geen winterlucht in de banden....
Ik had wel winterlucht maar van Alie express. Nooit meer die Chinese meuk. Voor mij alleen nog originele Yamaha lucht.
haha en ik heb stikstof lucht in mijn banden in een jaar tijd verloor in 0,3 bar voor en 0,4 bar achter, echt top!!
Zo, de koffers ontkrast en gespoten, ziet er weer knap uit.[afbeelding]
Hallo hier....
Het weekend naar een fjr1300 kijken, zijn er nog bijzonderheden waar je specifiek op letten moet? Ik denk het haast niet gezien de betrouwbare techniek en met 47dkm. Ben wel reuze benieuwd heb veel fietsen gereden maar nog nooit een fjr1300. Nu ik revieuws bekijk is het eigenlijk een wel erg goed doordachte fiets die zowel echt sportief als echt comfort tour is, geen compromis maar én én. De acceleratiewaarden in de tabellen van MCN verbaasde me zelfs, sneller dan alle 1000cc supersports tot de 130km/u en een kwart mijl in 10,7seconde. Aardige wolf in olifanten kleding dus.
Even nagekeken: ik was destijds (2014) €780 kwijt.Wat kost een 40dkm beurt ongeveer?
Denk dat je bij Peter57 (FJR-club) voor nog minder klaar bent. En bij jou in de buurt, in Brielle. Je kunt er zeker van zijn dat je FJR daar in goede handen is, hij heeft meer kennis van FJR’s dan de gemiddelde Yamaha dealer.Zo dat is niet mis zat zelf aan 450-600 te denken.
Denk dat je bij Peter57 (FJR-club) voor nog minder klaar bent. En bij jou in de buurt, in Brielle. Je kunt er zeker van zijn dat je FJR daar in goede handen is, hij heeft meer kennis van FJR’s dan de gemiddelde Yamaha dealer.