Yamaha FJR 1300 Part 5

Oei, zonde.
Zelf verder nog helemaal heel? (Afgezien van een gedeukt ego misschien)

IK heb helaas geen kuipdelen voor je maar een rondje langs de online motorsloop zou wel eens iets op leveren.
 
Laatst bewerkt:
Zelf helemaal heel, op een beurse heup en een pijnlijke hand na, maar dat is alweer zo goed als over. Het ging niet hard gelukkig, mijn pak was zelfs niet stuk. De volgende dag vertrok ik gelijk voor een week wintersport, dus pas gisteren met de motor aan de slag gegaan. Bij Baboon inmiddels een vervangende carterpan (zit een gat in) en uitlaatsysteem besteld, dus dit weekend hoop ik hem weer grotendeels in elkaar te hebben.

Ik zag dat ze daar nog nieuwe kuipdelen hebben, maar ik had de hoop dat iemand misschien nog wat heeft liggen. Nieuw kuipdeel met spuiten en al ben je zo weer 500 euro lichter, dus ik hoop nog op een iets goedkopere oplossing. Die gebruikte delen komen allemaal van oude KMar motoren af, die zitten al vol gaten van sirenes en valbeugels en zijn meestal beschadigd, dus dan kan ik bijna net zo goed mijn oude deel gebruiken.

1886164D-D1FD-4297-84A4-A9884F3630F7.jpeg
 
Normaal gesproken zou ik dat ook best een goede prijs vinden hoor, maar dit is een oude motor, wordt alleen gebruikt voor woon-werk door weer en wind, dus hij hoeft er niet als nieuw uit te zien. Als er uiteindelijk geen andere optie is kan het altijd nog, maar tot die tijd hoop ik op een goedkopere oplossing.
 
Je bent duidelijk geen Honda-prijzen gewend, dan ben je minimaal het dubbele kwijt. En dan is dat nog zonder spuitwerk....
:^
In 2013 of 2014 heb ik mijn toenmalige VFR750 (1997) wel eens om laten donderen...
Voor de grap eens opgezocht wat zo'n zelfde 'formaat' zijpaneel nieuw zou kosten.
Ruim 1300 euro, exclusief BTW... FFFFFFFFFFFFFFF.......
 
Spuit bus op kleur is er niet maar bij een spuit bedrijf kunnen ze misschien wel de juiste kleur maken. En maar misschien ook voor een spuit bus
Heb ooit eens een lakstift op kleurnummer gekocht wijkt Helemaal af van de echte kleur.
Van Yamaha
 
De juiste kleur kun je wel krijgen bij een goed sluitbedrijf.
Als ze het kunnen spuiten kunnen ze ook de juiste kleur maken alleen is het de vraag of ze een kleine hoeveelheid willen mengen.
Wat mijn ervaring was bij mijn FJR uit 2004 is dat ik wel de juiste kleur code van Yamaha had alleen was de kleur veel lichter. Is ook niet zo gek door de jaren heen wordt de originele kleur iets donkerder.
Had bij een Toyota RAF 4 uit 2006 wat lakschade daar een lakstift bij de dealer besteld deze was precies op kleur, ondanks de leeftijd van de auto.
Misschien was de lakstift van de FJR van een derde partij dus niet van Yamaha zelf. De lakstift had ik bij een sluitbedrijf gekocht die hem op voorraad had.
 
Zelf helemaal heel, op een beurse heup en een pijnlijke hand na, maar dat is alweer zo goed als over. Het ging niet hard gelukkig, mijn pak was zelfs niet stuk. De volgende dag vertrok ik gelijk voor een week wintersport, dus pas gisteren met de motor aan de slag gegaan. Bij Baboon inmiddels een vervangende carterpan (zit een gat in) en uitlaatsysteem besteld, dus dit weekend hoop ik hem weer grotendeels in elkaar te hebben.

Ik zag dat ze daar nog nieuwe kuipdelen hebben, maar ik had de hoop dat iemand misschien nog wat heeft liggen. Nieuw kuipdeel met spuiten en al ben je zo weer 500 euro lichter, dus ik hoop nog op een iets goedkopere oplossing. Die gebruikte delen komen allemaal van oude KMar motoren af, die zitten al vol gaten van sirenes en valbeugels en zijn meestal beschadigd, dus dan kan ik bijna net zo goed mijn oude deel gebruiken.

Bekijk bijlage 1859531
Goeiemiddag, direct redelijk wat werk na je valpartij. Gelukkig zelf er niets aan overgehouden!
Klein vraagje, heb de uitlaatcollecteren er makkelijk af gekregen? Blijkbaar niet nodig om het wiel/vorkpoten te demonteren?
Bedankt
J
 
Goeiemiddag, direct redelijk wat werk na je valpartij. Gelukkig zelf er niets aan overgehouden!
Klein vraagje, heb de uitlaatcollecteren er makkelijk af gekregen? Blijkbaar niet nodig om het wiel/vorkpoten te demonteren?
Bedankt
J
Dat ging prima hoor, alleen de radiateur moet eraf (of in ieder geval een stuk naar voor), anders kom je niet bij de moeren van de uitlaatbochten.
 
Goedenavond mensen, heb een vraagje.

Het mechanisme om de zijkoffers van een fjr1300 '05, te locken. Is dit deel met het handvat los te vervangen?

Ik weet dat bij de koffers van de bmw motoren dit wel mogelijk is. Ik kan over de fjr niets vinden op internet.

Wie heeft raad?
 
Het mechanisme om de zijkoffers van een fjr1300 '05, te locken. Is dit deel met het handvat los te vervangen?
Is het handvat afgebroken of het mechanisme een tand versprongen? Bij mijn weten kan het mechanisme helaas niet uit elkaar zonder te slopen. Wat ik heb vernomen is dat de locking pin niet meer volledig in of uit gaat met de eindstand van het handvat. Dit komt omdat de tandwiel overbrenging van het handvat een tand is verschoven over de tandheugel van de locking pin. Je schijnt dit weer goed te kunnen krijgen door voorzichtig een schroevendraaier er tussen te wrikken en zo de tandheugel een tand te verplaatsen in de goede richting. Ik heb hier een afbeelding op het internet van gezien, volgens mij was dat bij FJROwners.com Het wordt veroorzaakt door zand en vuil ophoping bij de locking pin door het achterwiel. Koffer kan helaas niet zonder slopen uit elkaar.
 
Is het handvat afgebroken of het mechanisme een tand versprongen? Bij mijn weten kan het mechanisme helaas niet uit elkaar zonder te slopen. Wat ik heb vernomen is dat de locking pin niet meer volledig in of uit gaat met de eindstand van het handvat. Dit komt omdat de tandwiel overbrenging van het handvat een tand is verschoven over de tandheugel van de locking pin. Je schijnt dit weer goed te kunnen krijgen door voorzichtig een schroevendraaier er tussen te wrikken en zo de tandheugel een tand te verplaatsen in de goede richting. Ik heb hier een afbeelding op het internet van gezien, volgens mij was dat bij FJROwners.com Het wordt veroorzaakt door zand en vuil ophoping bij de locking pin door het achterwiel. Koffer kan helaas niet zonder slopen uit elkaar.
Dank voor je reactie, ga ik daar eens mee aan de slag.
 
Geen defecten. Vorig jaar mijn spiegels in kleur gespoten en omdat er nog wat in de spuitbus zat , mijn givi rek gespoten. Afgewerkt met blanke lak. Ziet er beter uit dan het verweerde zilver.
IMG_1363.jpeg
 
Ik heb de fjr1300 bouwjaar 2009. Bij ons in de straat hebben we 2 hoge drempels als je het woonerf af rijd. Hij is achter 1,5 verlaagd, als ik alleen rij gast dat prima maar met duo raakt het linksysteem de grond. Heeft er iemand ervaring met ern sterkere veer op de achter schokdemper. Ik heb al vanalles gezocht maar vind nergens gegevens of ervaring hiermee ?
 
Er zijn schokbreker sets en losse vering te krijgen bij Hyperpro of Wilbers, schijnt een hele verbetering te zijn. Staat die hendel voor de achtervering op de harde stand? Misschien dat de achterschokbreker niet meer goed of versleten is? Je zou eerst eens kunnen kijken of de schokbreker niet lekt, kan wel eens voorkomen. Bij de Tracert zijn ook veel mensen die de achterschokbreker vervangen voor Hyperpro, omdat de originele te slap schijnt te zijn voor 2 personen. Als je alleen bij die specifieke drempel er last van hebt, zou ik er rekening mee houden en er verder niks aan doen als de schokbreker zelf nog goed is.
 
Ik weet dat er losse veren te koop zijn. Deze drempels heb ik altijd met de motor als ik weg of thuis kom. Er is geen andere weg om die te omzeilen. Ik weet dat hyperpro er heeft voor heavy load. Maar hoe of wat het doet met de invering vind ik nergens info van. De harde stand doet niet veel met 2 personen.
 
Neem eens contact op met Hyperpro, ik denk wel dat ze een eerlijk advies kunnen geven. Volgens mij is hun vering ook progressief, de originele schokbreker is dat niet. Dan zou je toch zeggen dat je probleem opgelost kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan