Yamaha FJR deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk er over mijn FJR 1300 AS uit 2006 weg te doen.

Ik ben er eerlijk gezegd niet tevreden over. Nou ja, wel over de motorfiets als geheel, maar de inspuiting/verbranding/whatever is beroerd en kennelijk niet te verbeteren. Ik heb al verschillende (dure) dingen geprobeerd, maar volgens de dealer is dit type eigenlijk 'te kritisch afgesteld om door de milieukeuring te komen'. Ik moet er additieven bij gooien, maar die helpen niet echt. Motor sputtert, verliest soms ineens trekkracht, slaat regelmatig af en rijdt vaak onregelmatig.

Bovendien kan ik maar moeilijk wennen aan de automatic shift. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik wil weer volledig 100% zélf motorrijden. Ik mis de 'vrij' en ik mis het wegtrekken bij een verkeerslicht. :)

Ik wil het liefst wel weer een FJR, dat wel, maar dan een gewone A uit 2009 of zo.

Klinkt als het verhaal wat ik ineens spontaan kreeg, en bij dealer van alles gedaan afstellen etc etc. niet helpen. Vervolgens naar Bolman gebracht stond de distributie spontaan onderin een tand verkeerd (spanner kapot en haast niet te horen). Vervangen en weer als jonge god.
Hoorde daar toen, dat ze dat een keer of 3 eerder hadden meegemaakt en bij yammie zeggen ze dat ze van niets weten.
 
Merkwaardige reactie van de dealer. Ben je weleens bij een andere dealer geweest?

Op zich goede ervaringen met de reparatie-afdeling van deze dealer, heb er ook tot volle tevredenheid een andere motor (Yamaha XV1900) in onderhoud, maar misschien heb je wel gelijk en moet ik eens verder kijken met deze klacht. :)
 
Klinkt als het verhaal wat ik ineens spontaan kreeg, en bij dealer van alles gedaan afstellen etc etc. niet helpen. Vervolgens naar Bolman gebracht stond de distributie spontaan onderin een tand verkeerd (spanner kapot en haast niet te horen). Vervangen en weer als jonge god.
Hoorde daar toen, dat ze dat een keer of 3 eerder hadden meegemaakt en bij yammie zeggen ze dat ze van niets weten.

Ik ga er binnenkort toch weer eens achteraan, ik rij nu eigenlijk nog niet, en zal je verhaal dan ook eens meenemen. :)
 
Kriebels ... daar had ik vandaag ook last van. Motor van stal gehaald. Fris, beetje tricky op de dijk ivm klei van alle akkerbouwers, maar verder ... Genieten met een grote G!

8482195958_4f0bc89152_b.jpg
 
Koppeling laten komen, flink gas erop en wegsprinten. Zoiets kan met een automaat natuurlijk ook, maar mij lukt het niet echt. :D
Wat ik mij van de AS herinner is dat de koppeling vrij laat opkomt, zo rond 2000 t/min, en hoewel een FJR onderin best sterk is gaat-ie er zowiezo pas vanaf 5000 t/min echt vandoor. Lijkt wel een viercilinder O-) Gewoon laten loeien dat ding :]

Wat bij automaat-auto's nog weleens wil helpen - maar dan moet je niet al te zeer aan de mechaniek hechten... - is terwijl je stilstaat alvast gas te geven, terwijl je de rem ingetrapt houdt. Zodra het tijd is om te vertrekken geef je tegelijkertijd gas bij en laat je de rem los: raketstart verzekerd, maar ik heb geen idee hoe een AS op een dergelijke (mis)handeling reageert.
 
Ben er ook ingetrapt, na een paar keer kouwelijk kuchen startte de FJR, dikke pak aan en gaan....brrrrr frisjes hoor.... maar wel weer erg lekker....donderdag naar de beurs?
 
wat zijn de wijzigingen geweest sinds de introductie in 2001.
ik weet een FJR te koop uit 2001, maar als ik de prijs vergelijk met een Pan European, dan is die laatse toch een stuk aantrekkelijker en heeft zich ook meer bewezen, imo.
 
wat zijn de wijzigingen geweest sinds de introductie in 2001.
ik weet een FJR te koop uit 2001, maar als ik de prijs vergelijk met een Pan European, dan is die laatse toch een stuk aantrekkelijker en heeft zich ook meer bewezen, imo.
Zie hier: klik

Pan en FJR zijn volstrekt verschillende fietsen, beide hebben zich inmiddels ruimschoots bewezen.
 
Ik sta donderdavond bij FJR-club Nederland op de beurs.
Heb sinds vorig jaar ook een FJR vandaar.

Vrijdag op het gemak kijken met de bestuursleden van de motorclub.

Gr Z750-rider / FJR-rider

Das toevallig ik ben ook donderdag avond ingedeeld, ik zie je dan.

Groet Vlegel
 
Hoe bevalt dat nou die uitlaten?
Hoe is het geluid en is er nog wat veranderd aan het vermogen?

De uitlaten bevallen prima: geven een mooie donkere brom, geen overdreven geluid. Wat betreft vermogen moet ik afgaan op de specs van Akrapovic: die heeft het over + 3,5 pk.

Dat moet ik dan maar geloven denk ik.

Verder ziet het er ook gewoon goed uit... O-)
 
Omdat het zo lekker stil is hier, nog maar even een plaatje van de eerder vandaag gearriveerde dempertjes: zoals Shift2rjen al zei, geen overdreven geluid, lekker donkere brom bij lage toeren. T.z.t. eens kijken of het ding op de dyno kan worden afgesteld, en wat dat zoal oplevert.

full
 
Er zijn diverse motorzaken die zo'n bank hebben staan, gewoon even via google zoeken wat er zoal bij jou in de buurt zit. In mijn geval overweeg ik Ab Motoren in Leiden, maar de vraag is natuurlijk wat er anno 2013 nog aan de FJR is af te stellen...
 
Ok, ik was gewoon even benieuwd wie dat nou bv doet.

De mijne rijdt gewoonweg TOP! Maar hij is dan ook compleet standaard, kan mij goed voorstellen als je andere uitlaten erop doet dat hij toch enigszins 'afgesteld' zou moeten worden.....of praat nou raar :)
 
Ok, ik was gewoon even benieuwd wie dat nou bv doet.

De mijne rijdt gewoonweg TOP! Maar hij is dan ook compleet standaard, kan mij goed voorstellen als je andere uitlaten erop doet dat hij toch enigszins 'afgesteld' zou moeten worden.....of praat nou raar :)
In principe zou het motormanagement de mengselverhouding zelf bij moeten regelen (tenzij je open dempers plaatst, of katalysators en dB-killers eruit haalt). Ik ben eerder benieuwd of het mogelijk is de milieu-dip tussen 4000 en 5000 t/min eruit te halen:

full
 
Milieu dip? Helemaal nieuw voor mij....is dat niet zoiets dat Nederland weer een paar regels heeft waardoor de motor eigenlijk te "arm" staat afgesteld?

Ben niet zo voor het mileu eerlijk gezegd...vind het al erg dat ik thuis het papier moet scheiden. ;)
 
Milieu dip? Helemaal nieuw voor mij....is dat niet zoiets dat Nederland weer een paar regels heeft waardoor de motor eigenlijk te "arm" staat afgesteld?

Ben niet zo voor het mileu eerlijk gezegd...vind het al erg dat ik thuis het papier moet scheiden. ;)
Milieu? Milieu?! Ik kom uit een veurtreffelijk milieu! :+
 
In principe zou het motormanagement de mengselverhouding zelf bij moeten regelen (tenzij je open dempers plaatst, of katalysators en dB-killers eruit haalt). Ik ben eerder benieuwd of het mogelijk is de milieu-dip tussen 4000 en 5000 t/min eruit te halen:

[afbeelding]
Laat dat nu net het toerentalgebied zijn waar ik het meeste in vertoef... B|
(op Duitse autosnelwegen uiteraard)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan