Yamaha FJR

Ik kan ook niet zeggen dat ik dat gevoel, wat jij hebt, ook ervaar.
Gaat allemaal lekker en straks met mijn nieuwe nog beter, want volgens
Simon Vrijhoff, die er al een stel heeft ingereden voor Yamaha, is de
vering een flink stuk verbeterd.
 
Een dik jaar een FJR1300 gehad, prima fiets. Gezien het karakter vd Yam, verslaafder geworden aan sportief rijden, vandaar maar 1 jaar gereden en snel een R1 gekocht :+ .
 
Vanwege mijn akkefietje met een koekblik en het asfalt ben ik de mogelijkheden van een nieuwe FJR aan het bekijken.

Daarbij is natuurlijk de vraag: Heeft het ABS een duidelijke meerwaarde qua veiligheid? De testen geven aan dat het maximale remvermogen niet wordt gebruikt (dit. tov. bijv. BMW's, daar staat het maximale vermogen van ABS gelijk aan het maximale remvermogen). Staat tegenover dat vrijwel niemand op de openbare weg dat maximale vermogen (zonder ABS) durft te gebruiken.

Dus... heeft het ABS een duidelijke meerwaarde :?
 
Ik heb op mijn nieuwe geen ABS genomen, omdat ik twijfelde.
Over twee jaar ruil ik hem toch weer in, maar ik weet nú
al zeker dat er dán wel ABS op komt.
Gaat het weer een beetje Fedor?
 
Gaat het weer een beetje Fedor?

Begint langzaam te verbeteren, al zorgt hoesten (lekker hoor, uren lang :( ) overal voor pijnsteken.

Als de mogelijkheid er is ga ik denk ik wel voor de ABS...8,4 m/s2 vertraging is maar dan de meeste mensen (hoogstwaarschijnlijk including me) durven. In eerste instantie wilde ik wachten op een 6-bak, maar nu met het ongeluk en dus een kapotte motor (vandaag hoor ik hopelijk hoe en wat) is eea wat versneld.

Weet jij wat de leveringtijden zijn? Ik zie de blauwe versie veel staan (dus direct meenemen), maar grijs en groen staan misschien behoorlijke tijden voor, m.n. voor de ABS-versie.
 
Er is geen peil op te trekken op die levertijden.
Daar hoor je allerlei verhalen over van direct meenemen
tot wékenlang wachten.
Ik vond (én vind) de grijze (Silverstorm) het mooiste.
 
hoi,
ik las Motor net en daar staan tests in van de FJR 1300 abs (blz.34-39 om precies te zijn).
En in motoren en toerisme staat zo'n zelfde soort test.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Simon en Jaap hebben hem gisteren opgehaald bij Yamaha.

-plaatje staat hoger-

Misschien een maffe vraag, maar is dit nu een grijze of een groene? Onderscheid is nogal moeilijk te maken... ik heb de kleuren nog niet naast elkaar gezien.

Volgens Yamaha is de groene echt groen, maar ik hoor dat mensen zich soms vergissen en de groene voor de grijze houden... hoe zit dat nu?

- gezien de kleur van het logo zal dit de groene zijn... dan vind ik deze mooier dan de grijze.
 
Misschien een maffe vraag, maar is dit nu een grijze of een groene? Onderscheid is nogal moeilijk te maken... ik heb de kleuren nog niet naast elkaar gezien.

Volgens Yamaha is de groene echt groen, maar ik hoor dat mensen zich soms vergissen en de groene voor de grijze houden... hoe zit dat nu?

- gezien de kleur van het logo zal dit de groene zijn... dan vind ik deze mooier dan de grijze.
Die waar Simon en Jaap bij staan is een groene (Techno Jade) en die andere,
die ik in de werkplaats heb gefotografeerd, is een grijze (Silver Strom)
 
Ben je al Lid van de FJR club Nederland deze theorien zijn hier uitvoerig besproken .

http://www.fjr-club.nl/FJR1300.html

Je weet niet wat je mist.KIJKEN DUS !!!!

Beroeps of vrijwiliger (BRW)?

Ben soms al actief op het FJR-forum (onder andere naam... moet niet herkenbaar zijn ;) )

Wil best lid worden maar wil eerst kijken wat voor lui er lid zijn. Wilde 18/5 meerijden (open rit) maar kon niet. Als het een gezapige toerclub van 50-ers is zoals de Pan-club hoeft het van mij niet.
Op zich wel interesse, vooral om uit de FJR te kunnen halen wat erin zit... meer lui weten meer dan 1.
[/quote]
Jip heet daar firefighter, ben beroepsbrandweer, al zo'n 15 jaar !
 
he fastcruiser, abs heeft altijd een meerwaarde...
-je eerste schrikreactie wordt geteckeld door je abs (als je te hard knijpt)
-je kan met die abs versie tot 9,81m/s2 remmen...maximaal
-je kan lekker blind knijpen met abs op nat weer...je gaat toch niet op je bek.
-abs is een veilige gedachte op de motor. :)

bmw abs is beter als die van yamaha, maarja...yammie heeft nog niet zolang abs en biemer wel...dus ... :)
 
ABS geeft inderdaad wel een lekkerder gevoel bij nat weer.

Geprobeert het ABS op droog wegdek te laten aanslaan... alleen met het achterwiel gelukt. Slaat iig niet te snel aan (voor mij dan).
 
Een ding met ABS is wel: Je moet verdomd goed vertrouwen hebben in je ABS.

Een collega van mij geeft vervolgopleidingen en die laat altijd zien dat je in de berm ook lekker in de voorrem kunt knijpen. :}

Ikzelf heb de FJR zonder ABS (komt over een paar jaar wel) en gelukkig ik heb het nog niet nodig gehad.

Maar de volgende is zeker met ABS.
 
Ik denk erover om een complete hyperpro-set te laten monteren op de FJR...verhalen zijn behoorlijk positief.

Zijn er nog andere merken die een goede vervangingset (veren plus achterschokbreker) leveren? En wat zijn nu echt de voordelen tov een standaard set.
 
:] Geloof me, de keuze is niet moeilijk: ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog een andere fiets zou willen. Dit is (voor mij) het ultieme motorrijden :) . Deze motor doet precies wat jij wilt en laat zich ook nog eens bijzonder graag op z'n staart trappen.
Ik vreet die kilometers met honderden tegelijk...
Aanrader: ABS! Dit heb ik (helaas) zelf niet, maar misschien ruil ik 'm ooit nog eens in voor eentje met. (F)abulous (J)apanese (R)apture. *D
 
dan moet je even in het blad: Motor kijken daar staat hel verhaal(13pagina's) over de fjr en andere dus kijk even in boekwinkel ofzo weet niet welk nummer

Groeten Sandor
 
dan moet je even in het blad: Motor kijken daar staat hel verhaal(13pagina's) over de fjr en andere dus kijk even in boekwinkel ofzo weet niet welk nummer

Groeten Sandor

Beetje rare test trouwens...

- FJR heeft 6-bak :?
- FJR heeft de grootste grondspeling :?

FJR heeft uiteraard wel de test gewonnen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan