Yamaha FZR 500cc Limited Edition, 1989

WalterPPK

Rookie
14 aug 2010
26
0
Ulft
Zeer mooie Yamaha FZR 500cc Limited Edition.
Zijn maar een aantal van gemaakt!

Net nieuwe kettingset + tandwielen op gezet.
Verder goed onderhouden.
KMstand: 38570
Bouwjaar: 1989

TEAB, richtprijs €2000,- bieden mag!

FZR.jpg


FZR1.jpg


FZR3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha!

Nee, dat lijkt zo. Is de zon die achter de muur vandaan komt.
Mijn vriendin dacht hetzelfde:P
 
FZR500? Is dit een Japanse of Amerikaanse uitvoering? Wat staat er op de tank en op het spatbord onder het woord Yamaha?
 
@rena27 Ja, je leest het goed, het gaat om een FZR500cc. Destijds hadden ze een foutje gemaakt toen ze de FZR600cc wilden maken, dus zijn er een select aantal FZR500cc's gemaakt.
Het is mij verteld dat het een Amerikaanse uitvoering is. Wat er op de tank en op het spatbord staat laat ik je nog even weten.

@Joostvdw Gezien het een zeldzame gelimiteerde motor is, ook kijkende naar zijn conditie en totale km's, is de richtprijs €2000,-.
 
Laatst bewerkt:
3000 misschien iets teveel van het goede?

Ik begrijp dat die speciaal is, maar jammer genoeg wel het uiterlijk van een normale 1989 FZR 600..

Succes gewenst
 
@rena27 Ja, je leest het goed, het gaat om een FZR500cc. Destijds hadden ze een foutje gemaakt toen ze de FZR600cc wilden maken, dus zijn er een select aantal FZR500cc's gemaakt.
Het is mij verteld dat het een Amerikaanse uitvoering is. Wat er op de tank en op het spatbord staat laat ik je nog even weten.

@Joostvdw Gezien het een zeldzame gelimiteerde motor is, ook kijkende naar zijn conditie en totale km's, is de richtprijs €2000,-.
wat staat er op het kenteken dan ??
 
Toch nog even wat verder gezocht. Had ook nog het originele boekje ervan liggen. Het is toch een echte Japanner! Onder het spatbord, op de tank of op het kenteken staan verder geen verdere aanwijzingen. Maar het boekje spreekt voor zich!
 
Laatst bewerkt:
Ik zal wel weer een wantrouwige lul zijn .... maar volgens mij is een fzr500 gewoon een lulkoek verhaal en een import fiets waarbij ze bij de douane een typ voutje hebben gemaakt ...
 
499 cm3 om precies te zijn, 52 kw vermogen. Kenteken is MZ-27-NT, kijk maar op het RDW.
 
Dat er niet veel zijn wil niet zeggen dat men zoveel geld over heeft voor een motor met deze eigenschappen ;)

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan