Yamaha FZX 700

Ghost_NL

MF'er
30 mei 2005
77
16
Purmerend
Ik heb wel al enige rij ervaring maar nog geen eigen motor gehad. Ik ben nu toch van plan er een aan te schaffen in plaats van de Bros van mijn broertje te ontvoeren.
Ik kan een leuke Yamaha FZX 700 kopen voor weinig, een 86 of 87-er met 38.000 miles.

Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten qua techniek, rare geluiden of andere zaken tijdens een proefrit?
FF ter info: ik moet alles laten doen, ben totaal a-technisch. Sluit mij op met je motor en een schroevendraaier en waarschijnlijk kom ik met een broodrooster naar buiten.
 
FZX blok zelfde als een FZ 750 iets geknepen, blokken zijn heel goed kan (mits de nokken-asketting vernieuwd is bij 60.000 a 70.000 km)makkelijk 150.000 km draaien zonder dat de boel uit elkaar hoeft, let wel, wanneer de kleppen gesteld zijn.Zijn er maar 20 hoor!. Deze hoeven pas om de 42000 km gesteld te worden aangezien op de FZX 38.000 mijl =60.800 km staat lijkt mij dat deze wel een keer gesteld zullen zijn dus bij 80.000v km weer eens kijken.rammelende toestanden bij stationair kunnen duiden op versleten nokkenasketting/spanner. Hij moet vlot starten met ietsjes choke uit, motor heeft een benzinepomp.Hij moet redelijk netjes stationair lopen ook als hij warm is, rond de 1000 toeren.wanneer deze heen en weer schommelt is vaak de inlaatrubbers slecht of luchtfilteraansluitingen slecht ,ook zouden de carbs uit sync kunnen staan .Bij een proefrit moet de motor goed schakelen geen zingende geluiden horen vooral in z`n tweede of derde versnelling, dit zijn vaak de acceleratieversnellingen waarbij de motor flink de sporen gegeven wordt.De motor is razendsnel met op trekken en moet dit zonder hapering kunnen.Ook in de verdere versnellingen moet de motor snel doorlopen naar een dikke 200 km Je moet ook de totale onderhoud ff bekijken hoe ziet de motor eruit? is deze verwaarloost, dan vaak onderhoud ook slecht.
Als dit alles goed is bevonden heb je er een fijne stoere fiets aan!

Baby Vmax wordt tie ook wel genoemd

Succes met je overwegingen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel al enige rij ervaring maar nog geen eigen motor gehad. Ik ben nu toch van plan er een aan te schaffen in plaats van de Bros van mijn broertje te ontvoeren.
Ik kan een leuke Yamaha FZX 700 kopen voor weinig, een 86 of 87-er met 38.000 miles.

Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten qua techniek, rare geluiden of andere zaken tijdens een proefrit?
FF ter info: ik moet alles laten doen, ben totaal a-technisch. Sluit mij op met je motor en een schroevendraaier en waarschijnlijk kom ik met een broodrooster naar buiten.
Ghost,als het nu niks wordt met die FZX dan weet ik er ook nog wel 1 voor je ;)
is van een maat van me waar ik vaak mee rijd.
hij wil een suzuki 1200 yoshimura }) kopen.
maandag gaat ie test rijden en evt ruilt hij hem in,maar is nu nu nog te koop.
hij staat bij "gezocht en gevonden"
vind ze zelf veels te laag,maar is wel een goeie stoplicht sprinter :)

gr Ron.
dit is hem...
full
 
thanks Ron, had 'm al gezien, net nadat ik de ander gebeld had dat de deal door ging. Maakt voor mij niet uit, zal met mijn exemplaar ook blij worden zodra ik 'm heb. Neem aan dat je maat de zijne ook wel zo kwijt is.

Misschien een beetje een stomme vraag, maar wat zijn de minimale afmetingen van een motor kentekenplaat? Mijn FZX is een amerikaantje en ik heb in mijn achterhoofd amerikaanse auto's met kleine plaatjes.
 
Kentekenplaat moet gewoon van het nieuwe type zijn.
Ze zijn geknepen door er een andere nokkenas in te zetten(inlaatkant) met een iets kortere nok(fzx= 31.95-32.05 tegen fz= 32.55-32.65)
Sproeierbezetting is ook iets anders(mede door het ander luchtfilter)
Kortere 1 en 6 en een andere tandwielverhouding.

Blok is dus gewoon wat laagtoeriger dan de FZ en heeft zijn maximum koppel en vermogen een stuk lager.
Heb beide blokken in een FZ gehad en het FZ-blok sneller naar de eindstreep en trekt langer door.

Frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan