schijfremslot deauville 700

superkeep

Rookie
10 mei 2010
7
0
Hallo allen,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Deauville 700 uit 2008.
Nu ben ik op zoek naar een passend ART 4 schijfremslot.( een abus granit quick mini pro past niet in ieder geval.)
Heeft iemand hier tips voor?

ALvast bedankt,

Vriendelijke groeten,
Kees
 
Maar WAT past er dan niet?

In mijn remschijven zijn de gaten ook te klein om de slotpen doorheen te steken.
Gewoon de sleuf iets ruimer gemaakt.
BTW: Dus niet in het rem-oppervlak van de schijf zelf, maar in het binnenste.
 
Maar WAT past er dan niet?

In mijn remschijven zijn de gaten ook te klein om de slotpen doorheen te steken.
Gewoon de sleuf iets ruimer gemaakt.
BTW: Dus niet in het rem-oppervlak van de schijf zelf, maar in het binnenste.
Zou toch liever een passend slot zoeken , slecht voorstel om aan je remschijven te knoeien voor een remslot.
Om diverse redenen , zoek ze maar uit. :N
 
kende het Roadlock niet, dus even gegoogeld.
ik snap niet dat er mensen hier hun geld aan zouden geven : een slot dat je met een simpele inbussleutel geluidloos in minder dan 2 minuten kan verwijderen ...
 
kende het Roadlock niet, dus even gegoogeld.
ik snap niet dat er mensen hier hun geld aan zouden geven : een slot dat je met een simpele inbussleutel geluidloos in minder dan 2 minuten kan verwijderen ...
En je wil het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk houden. Dus dan moet je niet een slot aan je remklauw bouten. Nee, ik hoef ook geen roadlock.
 
Zou toch liever een passend slot zoeken , slecht voorstel om aan je remschijven te knoeien voor een remslot.
Om diverse redenen , zoek ze maar uit. :N
Ze zeggen wel eens: "Meestal ben je te bang".(gemaakt)

Mijn remschijf is al 70-80k geleden aangepast voor het slot.
Bestaande sleuf ietsje breder gemaakt. Je haalt er niet hele happen uit!
Nooit problemen van gehad.
 
Ik heb geen Roadlok maar, voorzover ik weet, kun je het slot niet omzeilen door de boutjes eruit te draaien. Als de blokkeerpin erin zit blijft hij tenslotte gewoon aan je schijf zitten net als een normaal schijfremslot. Onafgeveerd gewicht klopt wel maar of dat veel uitmaakt tov het gewicht van je wiel, onderste voorpoten en remklauw? Misschien op het circuit? Anderzijds, ik ben voor iedere poging om eindelijk eens een fatsoenlijk geïntegreerd motorslot te bedenken. Belachelijk dat vrijwel iedere fiets en auto een geïntegreerd slot heeft en de motorrijder met dikke loeizware sloten moet zeulen. Enige geïntegreerde slot is het stuurslot en dat is een lachertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Zou iets als een Oxford XD14 niet gewoon passen?
Heeft een pin van 14mm, en 51mm ruimte.

Ik kan de maat van die gaten in de schijf niet echt gokken op een foto, die zou je ook eens kunnen opmeten.
550x550.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de XD14 gehad en dat is inderdaad het schijfremslot met de dunste pen die aan de ART eisen voldoet. Vooraf heb ik een penlight batterij (AA) gebruikt om in de schijf te passen. De pen heeft dezelfde dikte als zo'n AA batterij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan