Yamaha gaat niet meer aan

PeterEnSjaak

Rookie
13 feb 2023
13
3
Mijn Yamaha Thunderace heeft al startproblemen maar dit heeft te maken met de startkoppeling die soms vastschiet en na 10-20x starten losschiet waardoor de motor normaal start. Vannochtend moest ik weer een aantal keer starten maar toen vielen op een gegeven moment alle lampjes uit. Nu gebeurt er niets meer als ik de sleutel omdraai in het contact. Herkent iemand dit? De accu is relatief nieuw en deed/doet het prima.

De motor liep de afgelopen twee dagen al niet lekker: motor viel uit bij stilstand en soms gaf hij vals gas. Ik denk dat dit met eventueel niet zo lekkere benzine te maken heeft en los staat van het startprobleem.

Alle tips zijn welkom, bedankt.
 
Bedankt voor de tips! Het + accu aansluitpunt (accu pool?) is weggesmolten. Waarschijnlijk door bijna elke keer bij het starten 10-20x de startknop 1 seconde ingedrukt te houden? Kan ik deze accu aansluitpunten vervangen of moet ik een nieuwe accu kopen? Bedankt!
WhatsApp Image 2023-07-03 at 20.34.39.jpeg
 
gewoon nieuwe accu er in, en zorgen dat de polen goed vastzitten. het wegsmelten lijkt inderdaad door een niet goed vastzittende pool te komen, door het starten is er een hoop spanning door gegaan (wat normaal ook zou moeten kunnen)
 
Bedankt voor de tips! Het + accu aansluitpunt (accu pool?) is weggesmolten. Waarschijnlijk door bijna elke keer bij het starten 10-20x de startknop 1 seconde ingedrukt te houden? Kan ik deze accu aansluitpunten vervangen of moet ik een nieuwe accu kopen? Bedankt!
Bekijk bijlage 1898874
Dat is ook je oorzaak van het uitvallen tijdens het rijden. Heeft weinig met benzine te maken.
 
Alleen 's avonds; nu zijn ze op het land bezig...
Weet nu niet of we het over dezelfde polen hebben.

Hoe zorg je er eigenlijk voor dat wat er bij TS gebeurt is niet opnieuw gebeurt? Onder moment vastzetten of vast is vast? Zoveel kracht mag je ook weer niet zetten op die accupolen.
 
Is lastig, we hebben een blokflush gedaan maar je komt er heel lastig bij zonder het hele blok uit elkaar te halen (heb ik mij latne vertellen).
Ik weet niet wat je plannen zijn, hoe lang je deze motor wilt blijven rijden bijvoorbeeld, maar een motor waarvan onvoorspelbaar is of die start of niet… ik zou er snel klaar mee zijn. Dan maar een lastige klus.
Maar het scheelt als je het zelf kunt doen. Lastige klussen laten doen is natuurlijk al snel gewoon prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan