Yamaha Majesty 400 ABS gekocht

AdventurErwin

Die hard MF'er
15 apr 2011
426
411
Roosendaal
Dag mensen, heb me al voorgesteld in het "voorsteltopic" maar zal hier even openen.
Heb deze week een nieuwe (overjarige) Yamaha Majesty aangeschaft.
Prijs vond ik in orde en na een testrit vorige week van 3,5 uur op een andere Majesty deze maar direct apart laten zetten na het zien van een aantal foto's. Ga morgen na de motorzaak toe en dan is de zaak beklonken.
De Majesty is modeljaar 2008 maar ik zie erg weinig verschil met de 2009 Majesty die ik vorige week heb gereden. Kuip is iets anders en het achterlicht (geen led) maar zie wel dat dit model een steuntje voor de duo passagier heeft, is weer een pluspunt. Aangezien hier de ervaren motorscooter rijders zitten en ik 20 jaar alleen maar motor heb gereden vraag ik me af of jullie nog tips hebben? Alle wetenswaardigheden mbt het inrijden wil ik ook heel graag weten.

gr

Erwin
 
Hoi Erwin,

Ook ik heb in 2009 een model 2008 in de kleur metalic grijs gekocht.
Destijds een demo met 900 km op de teller voor een goede prijs met achterlating van mijn Yamaha X-Max. Inmiddels heb ik er ruim 20.000 probleemloze km's opzitten.
In plaats van de ruggesteun heb ik een (kleine) topkoffer laten monteren met geintegreerde ruggesteun en extra remlicht.
Daarnaast heb ik ter hoogte van het contactslot een 12V aansluiting laten monteren wat weer handig is voor de verwarmde handschoenen die ik in de winter gebruik.
Verder heb ik nog de optionele windgeleiders (hierdoor oogt hij wat breder).
Later heb ik nog een Garmin Zumo aangeschaft waarvan de houder die aan de linkerspiegel zit gemonteerd door mijn dealer van stroom is voorzien.

Veel plezier met je "nieuwe" scoot en veel veilige km's toegewenst.

Gr. John

full


full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Erwin,
Prachtige scoot heb je aangeschaft, dat gaat jou veel plezierige ritje opleveren.
Ik heb er nooit zelf op gereden maar ken de scoot van John, die tref ik regelmatig. John is er zeer over te spreken en het ding oogt ook nog eens prima.

Heel veel veilige kilometers en misschien ooit tot ziens!
Gr Guido.
 
Dank voor het warme welkom.
Zie dat John57 en Scoot020 dezelfde kleurstelling hebben als degene die ik heb gekocht.
Morgen zie ik hem pas in het echie zullen we maar zeggen, heb gewoon gekocht van de foto. Zal even pijn doen om naar 7 maandjes alweer afscheid te moeten nemen van mijn Fazer (de 95pk zal ik missen) maar daarvoor in de plaats krijg ik in ieder geval weer de mogelijkheid om langer dan 1 uurtje relaxed te rijden, en daar gaat het om!

gr,

Erwin
 
Heb ook even in twijfel gestaan tussen een nieuwe overjaarse Majesty en een jonge tweedehands TMax, maar mijn benen waren te lang voor de Majesty.
Voornaamste verschil tussen 2008 en 2009 versie zou variateur van de Majesty zijn, die flink verbeterd werd, volgens techneut van Belgische Yamaha-importeur (minder aarzelend bij optrekken).
Is echter desgewenst snel aan verholpen met JCosta variateur die ik ook deze week laat inbouwen in mijn 2008 TMax.
Veel plezier ermee !
Marc
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marc
Heb inderdaad ook enkele meldingen gezien van de vario bij de 2008 maar lijkt toch maar bij enkele te zijn. Heb al heel veel info gezocht hierover maar kom niet verder dan 3 meldingen op diverse forums. Zal misschien ook persoonlijk zijn dus ik wacht het rustig af. De Majesty zit voor mij helemaal perfect, steun in de rug en de mogelijkheid om de benen in diverse posities te plaatsen dus ik ben dik tevreden. Have fun met je Tmax!
 
Terug
Bovenaan Onderaan