Met jou kilometerstand zou het geen schande zijn als de injector wat aanslag heeft....de gaatjes in de injector zijn immers miniscuul
Of het shunten daarmee over is heb ik geen flauw idee van, het zegt mij namelijk niet zo veel... eerste wat in mij opkomt is om het te gaan zoeken in een fout of defect vanuit de TPS>>"throttle position sensor", dit ook omdat je aangeeft dat het weer over is na contact afzetten... kennelijk een "soft" reset methode voor de TPS
??
Ik gebruik expres het woord "soft" omdat er natuurlijk ook een officiële manuele TPS reset methode is, alhoewel terwijl ik dit opschrijf ik eigenlijk ook een beetje denk dat met een manuele ECU reset het probleem niet echt voor altijd weg blijft, als er ergens een slecht contact of sluiting in de bedrading en aanverwanten zit kan het ook zo zijn dat als je
(ik noem maar wat) "door een kuil rijd"
er ergens een vals contact ontstaat die dan vervolgens de TPS stand beïnvloed,
en hem niet meer terug laat gaan naar de 0 positie/referentie spanning of iets dergelijks.
Succes ermee & happy weekend man
Edit:
Injector cleanen aanvulling.
Als je de injector niet goed schoon krijgt, kan je ook ultrasoon reinigen,
enige voorwaarde is dat de inwendige weerstand van de injector
niet hoger dan 5 Ohm mag bedragen >>
'check wphb voor inwendige weerstand waarde.'
Want anders gaat de injector naar de Filistijnen.
Het volgende YT filmpje laat ons ook nog een grappige clean methode zien,
waarbij je redelijk kan controleren of hij weer een beetje gangbaar is.