yamaha majesty 400

Verdorie, Tom. Jij hebt echt wel pech. Moet ook wel heel zwaar voor je partner en kinderen zijn.

Heel veel beterschap en sterkte toegewenst(ook voor de aanhang).
 
Moet ook wel heel zwaar voor je partner en kinderen zijn.

Dat is het uiteraard ook... Ook zij zagen dat alles in positieve richting aan het evolueren was. Mijn vrouw haar baas heeft ook al heel begripvol in het verleden geweest, dus hoop ik dat dit nu ook het geval gaat zijn.

Vrijdag zal wss de operatie door gaan. De reden van het falen ligt wss in het te traag 'omhelzen' van het donormateriaal en de titaniumplaat. Heb na het plaatsen van deze 'stukken' nog dik half jaar chemo en radiotherapie gekregen die botaangroei onmogelijk maakte. Botaangrpei was nog maar recentelijk in gang geschoten (klein jaar na de laatste chemobeurt.

Merci aan allen voor de steun...
 
Jah, hier weet ik niet wat zeggen buiten je een veel beterschap en sterkte toe te wensen voor Jou en je familie. :')

Merci, maar niet te lang bij stilstaan... Genieten van het leven is de boodschap. Het is niet omdat mijn handicap nu nog erger wordt, dat ik niet mijn uiterste best ga doen om van het leven te genieten. Zal wel allemaal op andere manieren moeten zijn, but who cares...

Heb trouwens deze middag mijn operatiedatum gekregen...Moet gdvdmme nog tot 26september wachten!! En nu maar hopen dat ik intussen geen verdere brokken doe. Ben als sinds afgelopen dinsdag in kliniek, dus tegen dat ik naar huis mag zijn we weeral een maandje verder!! Man, wat ben ik blij dat ik toch op z'n minst een laptopje ter beschikking heb. Ook hopen dat mijn vrouwtje het allemaal bolgewerkt krijgt, want deze shit (en vroegere) raakt mij natuurlijk niet alleen,hé
Grtz
Tom

PS:Nu zien dat ik niet tot vervelens toe berichtjes ga posten
 
Hoi Smullie, ik heb er ongeveer 20km mee gereden ( aangeschaft om een ratel op te lossen, maar deze ratel zat ergens anders in...losse luchtfilter behuizing...)
Hij ligt in Maassluis bij rotterdam
 
Merci, maar niet te lang bij stilstaan... Genieten van het leven is de boodschap. Het is niet omdat mijn handicap nu nog erger wordt, dat ik niet mijn uiterste best ga doen om van het leven te genieten. Zal wel allemaal op andere manieren moeten zijn, but who cares...

Voila zo denk ik er ook over. Zolang die ziekte zelf maar niet terugkomt is er niks verloren. Nieuwe operatie, nieuw donormateriaal en aangezien je geen chemo meer moet krijgen gaat dit herstel in tegenstelling tot vorige keer wel goed en vlot verlopen. Tegen volgende zomer rij je terug opt gemakse rond met een motoke als je dat echt wilt.
 
Hoi Smullie, ik heb er ongeveer 20km mee gereden ( aangeschaft om een ratel op te lossen, maar deze ratel zat ergens anders in...losse luchtfilter behuizing...)
Hij ligt in Maassluis bij rotterdam
Ik ga het nog even afwachten. Ik wil er eerst minstens een tijdje zo mee rijden en dan beslissen of het genoeg is voor me of niet...
 
Mijn nummerplaat ligt op het postkantoor (er was niemand thuis toen de postbode ermee langskwam. )
Vrijdag kan mijn vrouw er om rijden en dan kan ik dit weekend een paar toerkes gaan maken :] !
 
Voila, de eerste kms zitten erop. Het enige dat ik kan aanmerken is dat ik misschien graag wat hoger of meer naar achter had willen zitten... Iemand die ik ken heeft nog een Airhawk Medium 35x35 cm liggen dat ik eens kan proberen.
Er valt nu al zeer goed mee te leven zenne, maar het zou het nog net iets comfortabeler maken denk ik.

Hij heeft er nu 21000km opzitten en ik vermoed dat het nog altijd de eerste banden zijn (ze zijn toch van dat merk dat er standaard opzat). Ik ga vandeweek eens op zoek naar nieuwe bandjes. Ik heb hier op het forum al eens gekeken en meestal komt het neer op de Bridgestone Hoops die de beste lijken. Prijzen vind ik ook best meevallen tov banden voor een normale motorfiets. Ik ga direct nog eens een toerke doen waarbij ik ook eens een paar kilometers over autostrade ga rijden. Daar zal de Majesty namelijk de meeste kilometers gaan maken in de nabije toekomst en ik wil niet dat de eerste rit naar 't werk ineens ook de eerste rit op autostrade is met dat ding. kwestie van niet voor verrassingen te komen staan.
 
Voila, de eerste kms zitten erop. Het enige dat ik kan aanmerken is dat ik misschien graag wat hoger of meer naar achter had willen zitten... Iemand die ik ken heeft nog een Airhawk Medium 35x35 cm liggen dat ik eens kan proberen.
Er valt nu al zeer goed mee te leven zenne, maar het zou het nog net iets comfortabeler maken denk ik.

Je kan het zadel in enkele standen verstellen.
Koffer open en langs de onderkant vh zadel zie je de vijzen om het te verzetten.
Grtz
Tom
 
Je kan het zadel in enkele standen verstellen.
Koffer open en langs de onderkant vh zadel zie je de vijzen om het te verzetten.
Grtz
Tom
Thx! Ik heb het net nagekeken, maar het zadel blijkt al in de verste stand te staan.

Ik heb ondertussen ook ff autostrade gedaan en ik was heel snel gerustgesteld. Ik heb heel even de 160 aangeraakt en ik vermoed dat er nog wat meer inzit, maar dat hoefde niet meer om me zekerheid te geven dat ik zonder problemen en comfortabel langere tijd 120-130 km/u aan kan houden. Mensen kijken u wel raar aan als ze 140 aan het rijden zijn en ze nog ingehaald worden door "ne scooter" :W

Hij is ook niet happig op langsrichels. Toch ff verschieten als je aan 130km/u van baanvak verandert over zo'n langsrichel. Niet dat je de controle zou verliezen of zo, maar het zal toch f wennen worden.

Soit, ik zal het wel gewend geraken.

Trouwens, mijn vrouw wees me vandaag ergens op... Ik ben gisteren avond nog pizza's gaan halen en vond het wel een goed idee om dat Luigi-stijl met de scoot te doen... :+
De bestelde pizza's waren een pizza napoli en een pizza romana...

Maw: ik zat gisteren met romana op de scooter... _O-
 
Gefeliciteerd met deze scooter.
....Hij is ook niet happig op langsrichels. Toch ff verschieten als je aan 130km/u van baanvak verandert over zo'n langsrichel. Niet dat je de controle zou verliezen of zo, maar het zal toch f wennen worden.....
Dat ligt aan de banden; zet er straks goeie banden onder en je krijgt een strak rijdende scooter.
 
Thx! Ik heb het net nagekeken, maar het zadel blijkt al in de verste stand te staan.

Ik heb ondertussen ook ff autostrade gedaan en ik was heel snel gerustgesteld. Ik heb heel even de 160 aangeraakt en ik vermoed dat er nog wat meer inzit, maar dat hoefde niet meer om me zekerheid te geven dat ik zonder problemen en comfortabel langere tijd 120-130 km/u aan kan houden. Mensen kijken u wel raar aan als ze 140 aan het rijden zijn en ze nog ingehaald worden door "ne scooter" :W

Hij is ook niet happig op langsrichels. Toch ff verschieten als je aan 130km/u van baanvak verandert over zo'n langsrichel. Niet dat je de controle zou verliezen of zo, maar het zal toch f wennen worden.

Soit, ik zal het wel gewend geraken.

Trouwens, mijn vrouw wees me vandaag ergens op... Ik ben gisteren avond nog pizza's gaan halen en vond het wel een goed idee om dat Luigi-stijl met de scoot te doen... :+
De bestelde pizza's waren een pizza napoli en een pizza romana...

Maw: ik zat gisteren met romana op de scooter... _O-

168 Op teller is het max dat ik gehaald heb (156gps)
Enneuh... Het zijn niet enkel autobestuurders die opkijken dat je ze met 140 inhaalt, ook gewone motorrijders hebben zoiets van...
Langsrichels had ik geen last van met de standaard-banden. Ik was er, in tegenstelling tot de meesten hier, zelfs vrij tevreden over. Ook bij regenritten had ik volop vertrouwen. Misschien ook eens even bandendruk nakijken.
En misschien moet je dat Airhawk-kussen toch maar eens proberen.
Pizza Romana; :o OMG :o , stuur zoiets nooit meer door! Shame on you!!!! -O-
Grtz
Tom
 
Het zal idd misschien wel aan de banden liggen, want die zijn redelijk versleten. Ik ben al aan het rondkijken voor nieuwe bandjes...
Als daarmee dat ongemakje opgelost is, dan is dat ook meegenomen.

Volgend weekend het airhawk kussen ophalen. Ik zal laten weten hoe dat uitdraait.
 
Vraagje aan de Majesty vriendenclub :)

Vanochtend wil ik vertrekken voor een rit van ruim 600km. Scooter heeft de hele nacht buiten in de regen gestaan. Bij het wegrijden van het parkeerdek vind ik 'm wat veel toeren maken. Als ik de weg op wil draaien en gas geef vliegt het toerental voorbij de 8000rpm terwijl ik langzaam richting de 40km/pu optrek. Na een paar keer proberen werd het minder en uiteindelijk niets aan de hand en gewoon kunnen rijden.

Wie heeft dit weleens meegemaakt?

Is dit een "slippende koppeling"?

Kan dit te maken hebben met vocht of vuil op de koppeling of vario?

KM stand 51000
 
Hé Rick,

dit heeft waarschijnlijk te maken met stiften die niet goed willen glijden.

De stiften van de J.Costa slijten toch wel, ze worden op den duur iets dunner in het midden en met wat vervuiling kan het dat één of meer stiften dan blijven plakken; dan helpen ze dus niet met "opschakelen" en komt het neer op de overige van de zestien stiften, zodoende blijft de overbrenging te laag en draait de motor dus teveel toeren.

Als het vanzelf overgaat is er niets aan de hand maar uiteindelijk denk ik dat je het best de stiften kunt schoonmaken of vervangen.
Zelf rijd ik inmiddels al een tijd met de tweede set stiften en de mijne is weer helemaal OK.

Kom anders langs met een set nieuwe stiften (Easyparts heeft ze); dan laat ik je tijdens het vervangen zien hoe het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de Majesty vriendenclub :)

Vanochtend wil ik vertrekken voor een rit van ruim 600km. Scooter heeft de hele nacht buiten in de regen gestaan. Bij het wegrijden van het parkeerdek vind ik 'm wat veel toeren maken. Als ik de weg op wil draaien en gas geef vliegt het toerental voorbij de 8000rpm terwijl ik langzaam richting de 40km/pu optrek. Na een paar keer proberen werd het minder en uiteindelijk niets aan de hand en gewoon kunnen rijden.

Wie heeft dit weleens meegemaakt?

Is dit een "slippende koppeling"?

Kan dit te maken hebben met vocht of vuil op de koppeling of vario?

KM stand 51000


Natte riem die opdroogt en dan weer grip heeft?
(Denk aan de Vriem van de auto die ook slipt als ie nat is)
 
je riem zit er zo strak in dat water alleen effect heeft als je behuizing bijna volledig onder water staat en niet na een nachtje regen
Waarschijnlijker is het verhaal van Hybride, vuil wat met water blijft plakken aan de toch wel gesleten stiften
 
Terug
Bovenaan Onderaan