Yamaha MT-07 verlagen

Melanietje5

Rookie
30 jun 2019
5
0
Goedemorgen motormuizen,

Ik heb een vraagje, sinds vorig jaar heb ik eindelijk m'n motorrijbewijs en sinds een maandje een Yamaha MT-07 uit 2018.

Apetrots en mega blij dus, alleen nu is het feit dat ik maar korte pootjes heb... Ik kan niet voldoende stevig op de grond staan en wil dus m'n motor wat laten verlagen.

Nu is de vraag, hoe? Ik hoorde iemand over een haaksleutel en dan die veer indraaien ofzo?

Zoals jullie vast opmaken, heb ik er de ballen verstand van, ik weet het nodige maar loop hier een beetje vast. Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20190531_135847.jpg
    20190531_135847.jpg
    398,4 KB · Weergaven: 10
Wanneer je de veer indraait met die haaksleutel verander je niet de hoogte maar het veergedrag.
Kan zijn dat hij niet op jouw gewicht is afgesteld maar dan nog is dat niet de manier om hem te verlagen. Misschien is er een simpele verlagingsset voor jouw motor verkrijgbaar?
 
Ja die is er.
Moet je navragen of die ook op die van jou past.


Je kunt, even ervan uitgegaan zijn dat jij je motor bij een garage kocht die ook onderhoud en reparatie uitvoert, naar je dealer gaan en vragen of zij dit voor jou kunnen verzorgen. Mocht het budget echter niet toereikend zijn dan iemand die wel kan sleutelen in jouw buurt?
 
Voor zover ik bij onze eigen MT-07's kan zien zitten er alleen een paar kleine cosmetische verschillen tussen de modellen, maar voor de zekerheid zou ik er een mailtje of telefoontje aan wagen.
 
Wanneer je de veer indraait met die haaksleutel verander je niet de hoogte maar het veergedrag.

je verandert helemaal niets aan het veergedrag, je regelt de negatieve veerweg (het gedeelte van de veerweg gebruikt door het eigen gewicht) , met als neveneffect dat als je minder voorspanning geeft, de motor lager komt te liggen.
zo kan je dus de motor verlagen, maar het kan ook een negatief effect hebben om het weggedrag.
 
je verandert helemaal niets aan het veergedrag, je regelt de negatieve veerweg (het gedeelte van de veerweg gebruikt door het eigen gewicht) , met als neveneffect dat als je minder voorspanning geeft, de motor lager komt te liggen.
zo kan je dus de motor verlagen, maar het kan ook een negatief effect hebben om het weggedrag.
Je zal vast gelijk hebben dus 👍🏻 Dank je wel! 😁


Kijk daar kruipt nog een slak, pak snel het zout erbij!!!😂
 
je verandert helemaal niets aan het veergedrag, je regelt de negatieve veerweg (het gedeelte van de veerweg gebruikt door het eigen gewicht) , met als neveneffect dat als je minder voorspanning geeft, de motor lager komt te liggen.
zo kan je dus de motor verlagen, maar het kan ook een negatief effect hebben om het weggedrag.

Dus het is toch beter om zo'n verlagingsset aan te schaffen om verdere problemen te voorkomen kwa rijden?
 
Dus het is toch beter om zo'n verlagingsset aan te schaffen om verdere problemen te voorkomen kwa rijden?
nee, eerst de veervoorspanning goed zetten. Ik ken dames van <50 kg die nooit iemand achterop nemen. Daarbij kan de veervoorspanning best wat lager dan standaard. Als de veervoorspanning voor niet instelbaar is, kan je bij veel motoren ook de vorkpoten iets laten doorsteken. Pas als dat niet genoeg blijkt ga je over verlaging sets nadenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan