En daar stond hij dan
Gewoon enigszins rijden alsof je op de openbare weg rijdt en dan zou er niet zoveel moeten gebeuren. Zo een tank slapper / speed wobble / etc is nog niet zo makkelijk om voor elkaar te krijgen, wel heel makkelijk te voorkomen.Wat raden jullie aan en waarom ?
Ik zou ook geen MT 09 aanraden voor een beginner. Dat ligt niet aan het vermogen op papier...Na in november vorig jaar m'n A rijbewijs te hebben gehaald en een paar proefritten te hebben gemaakt heb ik afgelopen week een MT-09 2018 gekocht (Niet de SP omdat ik die kleur niet zo mooi vind). Op Youtube kwam ik veel clips tegen waarop mensen afraden om een MT-09 te rijden als eerste motor omdat deze te krachtig zou zijn alleen vond ik dit dus wel meevallen tijdens mijn proefrit (Heb wel in STD mode gereden met TC op 1 ). Nu heeft een vriend van mij van de week een tank slapper gehad en deze ligt nu in het ziekenhuis (gaat wel goed met hem op een gebroken heup na). Ik twijfel nu dus of ik mn nieuwe MT-09 niet moet laten voorzien van een stuurdemper. Wat raden jullie aan en waarom ?
Correct reageren op een (beginnende) tankslapper kon ervoor zorgen dat er geen gevolgen waren.
Ik heb ook VTRECs, prima spul!https://www.motea.com/en/catalog/pr...e-and-clutch-levers-set-987368-0/category/95/
Deze heb ik. In lengte instelbaar, omplooibaar en 3 verschillende stukken waarvan je de kleur kan kiezen.
Dat omplooien is echt super handig om je helm aan je stuur te hangen!
Na in november vorig jaar m'n A rijbewijs te hebben gehaald en een paar proefritten te hebben gemaakt heb ik afgelopen week een MT-09 2018 gekocht (Niet de SP omdat ik die kleur niet zo mooi vind). Op Youtube kwam ik veel clips tegen waarop mensen afraden om een MT-09 te rijden als eerste motor omdat deze te krachtig zou zijn alleen vond ik dit dus wel meevallen tijdens mijn proefrit (Heb wel in STD mode gereden met TC op 1 ). Nu heeft een vriend van mij van de week een tank slapper gehad en deze ligt nu in het ziekenhuis (gaat wel goed met hem op een gebroken heup na). Ik twijfel nu dus of ik mn nieuwe MT-09 niet moet laten voorzien van een stuurdemper. Wat raden jullie aan en waarom ?
Op de een of andere manier kan ik niet quoten, Maargoed...
Mt09 is ook mijn 1e motor, en ik snap al die paniekzaaiers niet. Gewoon zorgen dat je met verstand rijdt en zorgen dat je leert hoe je moet remmen en uitacceleren in bochten, i.p.v. maar wat te doen (dat geldt bij iedere motor). Ook qua vering moet ik zeggen dat je alles.met een korrel zout moet nemen (tenzij je zwaar bent). Zeker voor straatgebruik is deze prima, kneedown op straat en het maximale van je vering vragen is gewoon nooit verstandig. Begrijp me niet verkeerd, ik ken de grens van mijn Mt09 echt nog niet, en die zoek ik op straat ook niet op, dan is er altijd marge om te corrigeren!
Maar dit is slechts mijn mening, negeer die gerust hahaha.
Voor de mt-09 zijn geen goede stuurdemper verkrijgbaar,omdat er geen goede bevestigingspunten zijn om een stuurdemper te laten werken.Heb er zelf naar geïnformeerd.Alleen Chinese troep verkrijgbaar, kijkt leuk maar werkt niet.
De stuurdemper is nutteloos, verspilling van geld.Iemand die deze als een besteld en getest heeft?
Nou dat heb je mis er zijn genoeg stuurdempers te krijgen,alleen kosten ze niet weinig.Voor de mt-09 zijn geen goede stuurdemper verkrijgbaar,omdat er geen goede bevestigingspunten zijn om een stuurdemper te laten werken.Heb er zelf naar geïnformeerd.Alleen Chinese troep verkrijgbaar, kijkt leuk maar werkt niet.
Nou dat heb je mis er zijn genoeg stuurdempers te krijgen,alleen kosten ze niet weinig.
Zitten zo tussen de 400-600,- euro.
Voorbeeld https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...p/B00XJPBVRO&usg=AOvVaw1ENvSr_DXy43Yex7uDy2Kr
Ga altijd voor een kwalitatief goede,een goedkoop prul krijg je spijt van en is weggegooid geld.
Die heb ook gezien,maar heb bij bekende merken geïnformeerd en die vertelde dat,zoals hyperpro
dat wil ik wel, maar wordt pas morgen na de middag....
Hallo mensen,
Ben momenteel met de olie van de voorvork van mijn 2014-er aan het wisselen. Nu zou ik graag willen weten wat de totale slag van de rebound schroef is. Dat is de kleine schroef bovenop de rechter poot van de voorvork. Is er iemand die de schroef van volledig dicht naar volledig open wil draaien (of andersom), en mij het aantal omwentelingen kan geven? Dat kunnen ook 1/4 omwentelingen zijn.
Natuurlijk wel even onthouden in welke stand ie stond voordat je eraan gaat draaien, zodat je hem weer in dezelfde stand terug kan zetten.
Jullie zouden me ermee helpen!
Thanks!
Kees
Net gemeten, 10 halve omwentelingen. dus 5 rotaties van 360 graden.
de rotaties lopen uiteraard net niet gelijk met de klikjes.