Ik heb de proefrit eerst op de Mt10 gemaakt en gelijk erna op de mt09.
De Mt10 ligt idd stabieler in de bocht op hoge snelheden.
Hij stuurt inderdaad iets zwaarder dan de 09 maar nog steeds vind ik het niet te zwaar te noemen. De wielbasis van de mt10 is korter dan de mt09 wat hem weer wat speelser maakt. Dus niet zo zeer zwaarder in mijn ogen maar wel anders.
De mt09 leek wel erg saai toen ik overstapte vanaf de mt10. Maar dat zegt meer over de mt10. Want de mt09 is niet saai te noemen over het algemeen.
De mt10 wheelies zijn top. Goed beheersbaar en in de derde versnelling op het gas ook nog makkelijk te doen. Ik rijdt trouwens 99% gewoon in de STD modus.
Maar je kan er gewoon normaal woon-werk zonder gekkigheden mee rijden. Wheelies komen alleen voor als je in the mood bent
Benzine verbruik is echt heftig als je relaxed wil touren. Rond de 60/80kmu rijdt je echt 1 op 10.
Snelweg met 120kmu rijdt je tussen de 1:18 / 1:22.
Ik doe voornamelijk woon werk verkeer en zie na 150km het lampje al aan gaan.
Ondanks meer power en iets zwaarder is hij wel heel makkelijk te rijden. Het is geen ongeleid projectiel als je het niet wil
Maar hij kan t wel zijn :p
Zo te lezen hoef je gelukkig niet teveel op het speelse in te leveren
Vooralsnog in mijn bezit. Ik wacht met smacht op de vrachtwagen die een MT 09 SP komt leveren. Ongeacht of die bevalt gaat mijn MT-10 hoogstwaarschijnlijk wel de deur uit.Ome Dave. Heb je de MT 10 nog steeds in je bezit ? Wordt het de MT 09 SP ? Of blijf je bij de MT 10 ?
Vooralsnog in mijn bezit. Ik wacht met smacht op de vrachtwagen die een MT 09 SP komt leveren. Ongeacht of die bevalt gaat mijn MT-10 hoogstwaarschijnlijk wel de deur uit.
Wat is de voornaamste reden dat je hem toch wel snel weg doet? en als het niet de sp wordt al iets anders op het oog..?
Ik lees ook dat een andere motor wellicht fijner is, lichter, handelbaarder, je pakt hem sneller.Laat ik heel duidelijk wezen, niks is echt de schuld van de MT-10. Ik zou nooit beweren dat het een slechte motor is, maar eigenlijk is het simpelweg geen motor voor mij gebleken. Ik zet mijn motor vrijwel altijd voor praktische doeleinden in. Navigeren van en naar filmlocaties en opdrachtgevers, 90% van de gevallen in een stedelijke omgeving.
Ik denk dat ik nu eigenlijk wel voldoende heb aangegeven om duidelijk te maken dat de MT-10 dus geen goede keuze was voor mij. De MT-10 heeft een paar nadelen die opzich geen probleem hoeven te zijn, maar gezien hoe ik de MT-10 gebruik voor mij juist wel een probleem zijn.
Had ik dat van tevoren kunnen weten? Ja, absoluut. Maar liefde maakt blind. Alhoewel ik daar al vaker mee de mist in ben gegaan in mijn leven schijn ik dat trucje nog steeds niet te hebben geleerd.
Als de MT-10 gewoon net even een tikkeltje meer all-round had geweest (zoals de MT-09) dan had het allemaal niet zo gek veel uitgemaakt, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Wat nu? Ik heb nog niet echt werkelijk een idee. Misschien rijd ik nog wel een jaar door, ik ben immers wel gek op dat ding. Allicht dat de MT09SP het gat kan vullen waar ik hoopte dat de MT-10 dat kon. Nu weer één jaar wijzer te zijn kom je er dan ook achter dat voor mijn 'rijdersprofiel' een motorscooter misschien zelfs nog de meest ideale keuze is. Iets van een Xmax 400 of iets dergelijks. Tegelijkertijd ben ik ook smoorverliefd op die Husqvarna 401 Vitpilen.
Nougoed, ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.
Laat ik heel duidelijk wezen, niks is echt de schuld van de MT-10. Ik zou nooit beweren dat het een slechte motor is, maar eigenlijk is het simpelweg geen motor voor mij gebleken. Ik zet mijn motor vrijwel altijd voor praktische doeleinden in. Navigeren van en naar filmlocaties en opdrachtgevers, 90% van de gevallen in een stedelijke omgeving.
Ik denk dat ik nu eigenlijk wel voldoende heb aangegeven om duidelijk te maken dat de MT-10 dus geen goede keuze was voor mij. De MT-10 heeft een paar nadelen die opzich geen probleem hoeven te zijn, maar gezien hoe ik de MT-10 gebruik voor mij juist wel een probleem zijn.
Had ik dat van tevoren kunnen weten? Ja, absoluut. Maar liefde maakt blind. Alhoewel ik daar al vaker mee de mist in ben gegaan in mijn leven schijn ik dat trucje nog steeds niet te hebben geleerd.
Als de MT-10 gewoon net even een tikkeltje meer all-round had geweest (zoals de MT-09) dan had het allemaal niet zo gek veel uitgemaakt, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Wat nu? Ik heb nog niet echt werkelijk een idee. Misschien rijd ik nog wel een jaar door, ik ben immers wel gek op dat ding. Allicht dat de MT09SP het gat kan vullen waar ik hoopte dat de MT-10 dat kon. Nu weer één jaar wijzer te zijn kom je er dan ook achter dat voor mijn 'rijdersprofiel' een motorscooter misschien zelfs nog de meest ideale keuze is. Iets van een Xmax 400 of iets dergelijks. Tegelijkertijd ben ik ook smoorverliefd op die Husqvarna 401 Vitpilen.
Nougoed, ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.
Er staat bij dat hij goedgekeurd is voor op de openbare weg,dus ook in Europa.Hallo, had mijn twijfels met kiezen tussen een mt09 en 10 toch voor de 10 gegaan. De akra van yamaha voor mt10 is deze legaal in het buitenland. Want ik zie er geen pijpje in zitten die je erin kan zetten.
Komt omdat er geen pijpje in zit die je er uit kan zetten. De Akrapovic slip-on demper is E gekeurd(legaal in buitenland).Hallo, had mijn twijfels met kiezen tussen een mt09 en 10 toch voor de 10 gegaan. De akra van yamaha voor mt10 is deze legaal in het buitenland. Want ik zie er geen pijpje in zitten die je erin kan zetten.
Nou, Zaterdagochtend, uitgeslapen en zowaar tijd voor een foto.
eerst maar even de wielen eraf, staat wel een beetje triest zo......
[afbeelding]
Nog een keer het geel (voor de laatste keer, slik...)
[afbeelding]
Vers uit de oven (ruikt bijna net zo lekker als bij de bakker..>)
[afbeelding]
Met een nieuw rubbertje erom (meteen maar de S21, die glimt nog zo lekker)
[afbeelding]
Ziet er weer beter uit
[afbeelding]
En de achterkant, de stepjes gaan ook nog naar de spuiter denk ik, vanmiddag eerst naar de wrapper om de tankdelen en de rest in kleur te bespreken.
[afbeelding]
De rest volgt!
Nou, Zaterdagochtend, uitgeslapen en zowaar tijd voor een foto.
eerst maar even de wielen eraf, staat wel een beetje triest zo......
[afbeelding]
Nog een keer het geel (voor de laatste keer, slik...)
[afbeelding]
Vers uit de oven (ruikt bijna net zo lekker als bij de bakker..>)
[afbeelding]
Met een nieuw rubbertje erom (meteen maar de S21, die glimt nog zo lekker)
[afbeelding]
Ziet er weer beter uit
[afbeelding]
En de achterkant, de stepjes gaan ook nog naar de spuiter denk ik, vanmiddag eerst naar de wrapper om de tankdelen en de rest in kleur te bespreken.
[afbeelding]
De rest volgt!