Yamaha r1 1998 blok vervangen

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo allemaal!

Mijn huidig blok is helaas vorige week stuk gelopen. Met een geluid van een tractor als gevolg.

Nu heb ik een ander blok gescoord met 36*** aantoonbaar goed lopend en rijdend.

Nu was ik van plan dit weekend het blok te wisselen.

Zaterdag oude blok eruit. Zondag nieuw erin

Zijn er nog handige tips wat betreft blok wisselen ?

Ook krijg het nieuwe blok gelijk een onderhoudsbeurt.

Mvg
 
Hallo allemaal!

Mijn huidig blok is helaas vorige week stuk gelopen. Met een geluid van een tractor als gevolg.

Nu heb ik een ander blok gescoord met 36*** aantoonbaar goed lopend en rijdend.

Nu was ik van plan dit weekend het blok te wisselen.

Zaterdag oude blok eruit. Zondag nieuw erin

Zijn er nog handige tips wat betreft blok wisselen ?

Ook krijg het nieuwe blok gelijk een onderhoudsbeurt.

Mvg
2 extra mannetjes is handig, en dan geef jij aanwijzingen :t
 
Hallo allemaal!

Mijn huidig blok is helaas vorige week stuk gelopen. Met een geluid van een tractor als gevolg.

Nu heb ik een ander blok gescoord met 36*** aantoonbaar goed lopend en rijdend.

Nu was ik van plan dit weekend het blok te wisselen.

Zaterdag oude blok eruit. Zondag nieuw erin

Zijn er nog handige tips wat betreft blok wisselen ?

Ook krijg het nieuwe blok gelijk een onderhoudsbeurt.

Mvg
What happend?
 
Hallo allemaal!

Mijn huidig blok is helaas vorige week stuk gelopen. Met een geluid van een tractor als gevolg.

Nu heb ik een ander blok gescoord met 36*** aantoonbaar goed lopend en rijdend.

Nu was ik van plan dit weekend het blok te wisselen.

Zaterdag oude blok eruit. Zondag nieuw erin

Zijn er nog handige tips wat betreft blok wisselen ?

Ook krijg het nieuwe blok gelijk een onderhoudsbeurt.

Mvg
In principe valt het wel mee.

Alles wat je demonteert apart houden en montagemateriaal in zakjes erbij doen.

Schrijf op de zakjes wat erin zit.

Ook stekkers die je los haalt even stukje tape erop waarvan de stekker is, scheelt uitzoeken met monteren.

Ikzelf heb het gedaan met een blokje hout en een autokrik dan kan je het blok er makkelijk onderuit halen en zo ook weer terug monteren.

Makkelijkste is foto's maken van de huidige situatie betreft route bekabeling en leidingen.

Succes man, en een leuke foto serie op het forum droppen hier als je klaar bent is altijd leuk 👌
 
In principe valt het wel mee.

Alles wat je demonteert apart houden en montagemateriaal in zakjes erbij doen.

Schrijf op de zakjes wat erin zit.

Ook stekkers die je los haalt even stukje tape erop waarvan de stekker is, scheelt uitzoeken met monteren.

Ikzelf heb het gedaan met een blokje hout en een autokrik dan kan je het blok er makkelijk onderuit halen en zo ook weer terug monteren.

Makkelijkste is foto's maken van de huidige situatie betreft route bekabeling en leidingen.

Succes man, en een leuke foto serie op het forum droppen hier als je klaar bent is altijd leuk 👌

Zal het wel eventjes doen als hopelijk vanmiddag in elkaar zit :)

Hier alvast 3 foto's. Blok is er onderuit 💪🏼
 

Bijlagen

  • IMG_20201128_120153.jpg
    IMG_20201128_120153.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 41
  • IMG_20201128_164523.jpg
    IMG_20201128_164523.jpg
    111,2 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20201128_114703.jpg
    IMG_20201128_114703.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 42
Mag ik je oude blok kopen / overnemen?
Ik wil er wel in kijken om het hobbymatig te repareren, krijg je het -eventueel- tegen gemaakte kosten terug, het is best een dingetje om bij een waardevolle '98er R1 matching numbers te hebben.
Motor op zijn kant op een paar kussens neerleggen. Dan pak je het frame van het blok af, dat is wat lichter dan het blok uit het frame tillen.
Dat werkt bij een R1 niet, blok hangt onder het frame en is deel van de constructie. Zorg op het moment dat je het blok er uit haalt dat je de motor iets gelift hebt, je hebt wat mer ruimte nodig dan er is.

En stel de kleppen van je nieuwe blok voor het er in gaat, nu kan je er goed bij, als het er onder hangt is het kutwerk, doe je het nu niet ben je over een paarduizend de lul, en die zitten er zo iop...
 
En stel de kleppen van je nieuwe blok voor het er in gaat, nu kan je er goed bij, als het er onder hangt is het kutwerk, doe je het nu niet ben je over een paarduizend de lul, en die zitten er zo iop...
Stel de kleppen van je nieuwe blok nu hij nog op de werkbank staat. Nu kun je er tenminste bij.
Bral...lees eerst eens
 
Mag ik je oude blok kopen / overnemen?
Ik wil er wel in kijken om het hobbymatig te repareren, krijg je het -eventueel- tegen gemaakte kosten terug, het is best een dingetje om bij een waardevolle '98er R1 matching numbers te hebben.

Dat werkt bij een R1 niet, blok hangt onder het frame en is deel van de constructie. Zorg op het moment dat je het blok er uit haalt dat je de motor iets gelift hebt, je hebt wat mer ruimte nodig dan er is.

En stel de kleppen van je nieuwe blok voor het er in gaat, nu kan je er goed bij, als het er onder hangt is het kutwerk, doe je het nu niet ben je over een paarduizend de lul, en die zitten er zo iop...

Goeie, volgens schema bij 42.000 km ?
 
Ben wel benieuwd hoe dit nu is afgelopen ?
RobRD, ook niks meer vernomen op je overname/reparatie aanbod ?
Haha jaa sorry was druk met van alles en nog wat 🤣.. zit ondertussen een nieuw blok onder heb ik toen gekocht bij boonstra.
Mag ik je oude blok kopen / overnemen?
Ik wil er wel in kijken om het hobbymatig te repareren, krijg je het -eventueel- tegen gemaakte kosten terug, het is best een dingetje om bij een waardevolle '98er R1 matching numbers te hebben.

Dat werkt bij een R1 niet, blok hangt onder het frame en is deel van de constructie. Zorg op het moment dat je het blok er uit haalt dat je de motor iets gelift hebt, je hebt wat mer ruimte nodig dan er is.

En stel de kleppen van je nieuwe blok voor het er in gaat, nu kan je er goed bij, als het er onder hangt is het kutwerk, doe je het nu niet ben je over een paarduizend de lul, en die zitten er zo iop...
Oude blok was niet meer te redden kan ik je vertellen. De ketting van de waterpomp en olie pomp was gebroken. Overal door het blok terecht gekomen. Dit ook overlegd met een officiële yamaha dealer en deze ketting mag eigelijk nooit breken. Waarom die mij wel brak is de vraag.
Dus je had hem als ik dit eerder had gelezen gratis en voor nop mogen ophalen. Maar hij is ondertussen beland bij oud ijzer 👀


Deze laat ik nu bij gemiddelde iedere grote beurt om het jaar automatisch vervangen gaat me niet nog een keer gebeuren.

De R1 staat er op dit moment zo bij.
Met het nieuwe blok sinds mijn laaste bericht hier.
 

Bijlagen

  • 20230122_215731.jpg
    20230122_215731.jpg
    275,5 KB · Weergaven: 33
Terug
Bovenaan Onderaan