Is het de aansluiting van kraan op tank, of lekt de kraan zelf (inwendig iets kapot)?
Indien het laatste: BENZINEKRAAN REPARATIE SET FCK-22
COMPLETE SET VOOR DE BENZINE KRAAN.(MADE IN JAPAN) €12.50
Is maar een voorbeeldje, van japparts.
Hmmzz vanuit mijn leek oogpunt...dat heb ik in het verleden eigenlijk vrijwel nooit gehoord
(afgelopen week dan wel, maar toen lekte mijn kraantje waarschijnlijk al.
en weet iemand waar die backfire aan kan liggen?
kan dit tijdelijk zijn geweest doordat ik mijn kraantje vervangen heb?
kan ik hier gewoon mee gaan rijden?
Eh... heb je wel gecontroleerd of er niet een lading benzine in je olie terecht is gekomen?
Hmmzz vanuit mijn leek oogpunt...
Een backfire ontstaat voornamelijk door te veel benzine toch? Dus onverbrande brandstof wat dan alsnog ontbrandt.
Misschien dat het dan toch met het vervangen van het kraantje te maken heeft. Maar goed, het is maar een wilde gooi. Volgens mij kan het niet super veel kwaad maar goed is het ook niet!
Maar zoals ik zei, ik ben een complete leek...
Even offtopic;
Een backfire is het terugslaan van de zuiger die door een extreem vroege ontsteking niet zn gangetje vooruit wil maken, maar juist omgekeerd wil draaien. in mindere mate wordt dit ook wel pingelen genoemd. bij een backfire (terugslag dus) slaat je motor ook meestal af...
Het bovenstaande wat jij beschrijft is dus gewoon nog steeds Onverbrande-benzine-die-door-de-hitte-in-de-uitlaat-ontbrand-en-een-knal-geeft.We hebben er voor zover ik weet nog geen woord voor.