Als het maar geen r6 van tussen 1998 en 2001 is,dat schijnen nogal probleem motoren te zijn. Weet je zeker dat je blok van een 2002 model is?
heb je de compressie gemeten? Als je de peilstok er uit draait, blaast hij daar dan uit als hij loopt?ik ga binnenkort even de carburateurs reinigen. Na veel afstellen loopt hij het beste met de brandstof schroefje helemaal naar binnen gedraaid en de choke open. Ik denk dat de sproeiers verstopt zitten en dat hij daardoor teveel lucht bij de mix heeft en daarom slecht loopt. Overigens is de compressie prima en denk ik niet dat het aan de cilinders ligt. Hij loopt nu wel prima, alleen niet stationair laag in de toeren.
heb je de compressie gemeten? Als je de peilstok er uit draait, blaast hij daar dan uit als hij loopt?
je hebt een R6 waarbij het erg vaak voor komt dat de cilinderwand begint af te brokkelen. Als je de compressie meet kan je dat uitsluiten. De carburateurs er af halen is veel meer werk dan de compressie meten en als het wel e cilinderwand betreft doe je het allemaal voor de kat zijn viool. Als de cilinderwand stuk is ontstaat er ook veel druk in het carter. Daarom de vraag even de peilstok eruit te draaien en te kijken of hij uit het gat blaast.Nee ik heb het niet gemeten. Ik ga er wel vanuit dat de compressie goed is anders liep het blok nooit. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de carburateurs te reinigen. Bovendien ben ik bang dat ik nieuwe pakkingen voor de carburateurs nodig heb als ik hem ga openen. Kan ik hiervoor zelf een pakkinkje maken of is het verstandig een orginele aan te schaffen?
je hebt een R6 waarbij het erg vaak voor komt dat de cilinderwand begint af te brokkelen. Als je de compressie meet kan je dat uitsluiten. De carburateurs er af halen is veel meer werk dan de compressie meten en als het wel e cilinderwand betreft doe je het allemaal voor de kat zijn viool. Als de cilinderwand stuk is ontstaat er ook veel druk in het carter. Daarom de vraag even de peilstok eruit te draaien en te kijken of hij uit het gat blaast.
Ja dat kan ook invloed hebben op de afstelling van de motor en als ik het goed zeg is het een van de meest voorkomende oorzaken van het scheuren/afbrokkelen vd cilinderwand.
Om antwoord te geven op je sproeiervraag, ja dat zijn de sproeiers. De kleine is de stationairsproeier en de grote de hoofdsproeier. Maar zoals meer hierboven twijfel ik of je probleem hier ligt.
klinkt als een goed planIk heb geen apparatuur om compressie te meten. Ik heb wel een inspectie camera, als ik die in de clinder stop zou ik toch de gescheurde wand moeten zien? Als deze er is?
Compressie tester
Van HBM, zal niet de hoogste kwaliteit zijn, maar de prijs valt me alles mee.
USB inspectiecamera aan je telefoon klinkt leuk, maar in de praktijk valt dat waarschijnlijk tegen.
Wat is je plan? Met dat 45° spiegeltje proberen te kijken, rond draaien om de hele wand te zien?