Yamaha radian rood lampje en start niet meer

Paulus_n

Rookie
27 mrt 2021
10
5
Hoi.

Ben net weg geweest met mijn radian en wilde gaan toeren met mijn vader.
Bij hem aangekomen willen we vertrekken maar nu doet de motor niks meer.
Bij het starten gebeurd er niks.
alleen het lampje van de olie springt aan als ik op de start knop duw.
Olie gechecked en die zit er nog voldoende in.
De nood schakelaar is het ook niet.
zekeringen na gelopen en die zijn ook nog goed.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of wat nog te proberen valt?
 
Gisterochtend geen probleem met mijn Tmax naar het werk toe. Einde werktijd, en Tmax doet niets meer, behalve soms een klein ABS lampje wat oplicht, en de naald van de snelheidsmeter die 160 aangaf. Bleek toch de accu te zijn die vervangen moet worden.
 
Hij wordt morgen opgehaald door de monteur.deze was even komen kijken.
Zit ergens een probleem in de electra. Was dus niet de accu. Startmotor krijgt geen stroom.
 
onorthodokse tip is als een maleijer op de startknop raggen, Startrelais doen wel eens moeilijk... Maar je laat 'm al ophalen, ook goed. :W

Tot over 10 jaar?
 
Hij blijft daarna wel 10 jaar heel.... :+

Nee, zonder kul, een boel rookies zie je na één post of topic niet meer terug, da's jammer...
En na 10 jaar hebben ze iets waardoor ze ineens weer opduiken, en zo kwam he voor dat er inderdaad een na 10 jaar zijn tweede post plaatste, daarop heb ik geantwoord "tot over 10 jaar" wat bij sommigen een indruk maakte in de vorm van 🤣 .... Lang verhaal voor een geintje uit te leggen. Maar "tot over 10 jaar" heeft bij mij inmiddels de status van "heb je wel vonk?"
 
Laatst bewerkt:
In de jaren '90 had ik een (nieuw gekochte) Ducati 750ss. Het Japanse startrelais wilde niet altijd meewerken. Als hij onderweg niet wilde starten zocht ik een steen en gaf daarmee een ferme tik op het startrelais. Probleem opgelost.
 
Persoonlijk had ik nog effe de aller, allersimpelste oplossing geprobeerd, en al helemaal als "monteur die langs geweest is en hem op komt halen" en de combinatietang over de twee contacten op het startrelais gedrukt, maar nogmaals: je laat hem al ophalen... Hou je rekening met de zomertijd?
 
Hij blijft naarna wel 10 jaar heel.... :+

Nee, zonder kul, een boel rookies zie je na één post of topic niet meer terug, da's jammer...
En na 10 jaar hebben ze iets waardoor ze ineens weer opduiken, en zo kwam he voor dat er inderdaad een na 10 jaar zijn tweede post plaatste, daarop heb ik geantwoord "tot over 10 jaar" wat bij sommigen een indruk maakte in de vorm van 🤣 .... Lan verhaal voor een geintje uit te leggen. Maar "tot over 10 jaar" heeft bij mij inmiddels de status van "heb je wel vonk?" De
Aha 🤪 nou dit gaat over de motor van mijn vrouw. Ikzelf ga de mijne nog halen in april en daar wil ik van de winter nog het één en ander aan gaan doen. Heb zo een vermoeden dat ik hier nog wel wat tips en tricks bij elkaar kan doen.
Zal in ieder geval ff melden wat het probleem was als die terug is. Kan misschien nog iemand nuttige info uit halen.
 
Persoonlijk had ik nog effe de aller, allersimpelste oplossing geprobeerd, en al helemaal als "monteur die langs geweest is en hem op komt halen" en de combinatietang over de twee contacten op het startrelais gedrukt, maar nogmaals: je laat hem al ophalen... Hou je rekening met de zomertijd?
Ook dit hebben we geprobeerd maar dit wilde ook niet lukken.
 
Wel een boel dingen die je wel gedaan hebt en niet meldt... B|
Maakt allemaal niet uit, komtg een prof bij...
Want ik zeg dan ook niks meer over in zijn 5 een klein stukje achteruit douwen, dan weet je of de kolenborstels eventueel aan het opslijten zijn... Of heb je dat ook geprobeerd

Heb je trouwens wel vonk?
 
Wel een boel dingen die je wel gedaan hebt en niet meldt... B|
Maakt allemaal niet uit, komtg een prof bij...
Want ik zeg dan ook niks meer over in zijn 5 een klein stukje achteruit douwen, dan weet je of de kolenborstels eventueel aan het opslijten zijn... Of heb je dat ook geprobeerd

Heb je trouwens wel vonk?
Dat hadden we niet geprobeerd maar ik heb hem terug. Zat hem in het contract van de nood stop.
 
Persoonlijk had ik nog effe de aller, allersimpelste oplossing geprobeerd, en al helemaal als "monteur die langs geweest is en hem op komt halen" en de combinatietang over de twee contacten op het startrelais gedrukt, maar nogmaals: je laat hem al ophalen... Hou je rekening met de zomertijd?

Ook dit hebben we geprobeerd maar dit wilde ook niet lukken.

Zat hem in het contract van de nood stop.

Vaag, want dat heeft geen invloed op dit, iemand speldt iemand ergens iets op de mouw... B|

Daarbij is het eerste wat er gebeurt als er wat aan die dodemansknop kapot gaat dat je 'm niet meer uitkrijgt, maarja, het zal wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan