Yamaha Royal Star standaard raakt de grond

pcorreia

Rookie
1 jul 2014
11
0
Hoi,

Ik heb sinds kort een Yamaha Royal Star, maar als ik een bocht naar links maak, raakt de standaard bijna altijd de grond. Ik moet bijna stapvoets rijden om de standaard niet over de grond te laten schuren (ook op een rotonde). Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee, en een oplossing gevonden?
 
Is de standaard wel normaal ingeklapt? Heb op mijn wildstar ook heel weinig grondspeling, de stepjes raken dikwijls de grond op een rotonde.
 
Wat is normaal ingeklapt? Ik klap hem met de voet terug en duw hem zelfs aan, zodat ik zeker weet dat hij helemaal bovenaan zit :(
 
Dan kom je zeker niet uit het chopper/cruiser wereldje, maar heb je misschien voorheen racertjes gereden???


Nee grapje, zit er de originele standaard onder, of is het zo'n goedkoop kutding, waarbij het voetje zo lekker ver naar buiten staat?
 
Geen idee of het de originele is of niet. Er zit wel zo'n extra hendel aan voor je voet, zodat je hem onder je uitlaat vandaan kunt trekken. En nee, hiervoor reed ik geen racer ;) maar ook een chopper (VN15).
 
Hoi,

Ik heb sinds kort een Yamaha Royal Star, maar als ik een bocht naar links maak, raakt de standaard bijna altijd de grond. Ik moet bijna stapvoets rijden om de standaard niet over de grond te laten schuren (ook op een rotonde). Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee, en een oplossing gevonden?
Een Royal Star raakt standaard de grond, zou ik haast willen zeggen :)

Is de motor nog op originele hoogte?
Banden ook nog de originele maten?
Standaard misschien los / komt niet goed terug?
 
Om nog even te reageren op je vragen Martell:
Motor op originele hoogte? Geen idee, naar mijn mening wel.
Banden de originele maten? Ik weet alleen dat er nieuwe whitewalls onder zitten.
Standaard los/komt niet goed terug? Zover ik het kan beoordelen, is dit goed.
 
Om nog even te reageren op je vragen Martell:
Motor op originele hoogte? Geen idee, naar mijn mening wel.
Banden de originele maten? Ik weet alleen dat er nieuwe whitewalls onder zitten.
Standaard los/komt niet goed terug? Zover ik het kan beoordelen, is dit goed.
Het zijn al beroerde stuurfietsen.

Kan best zijn, dat het zo 'hoort'.
 
hmmm, dat hoop ik toch niet ;)
Ik zal wel eens langs een dealer rijden en navraag doen.
 
Een standaard hoort niet als eerste over de grond te slepen.
Tenminste bij de typegoedkeuring wordt hier wel naar gekeken.

Grote kans dat door het gewicht van de fiets en de gewoonte dat sommigen op de motor gaan zitten/hangen als hij op de standaard staat de standaard iets naar buiten is verbogen.
Bij het inklappen zit hij dan wel hoog genoeg maar niet dicht genoeg tegen het frame.

De dealer kan uitkomst bieden. Zij kunnen snel zien of de standaard afwijkt van de fietsen die ze in de werkplaats hebben gehad.
 
Wat is normaal ingeklapt? Ik klap hem met de voet terug en duw hem zelfs aan, zodat ik zeker weet dat hij helemaal bovenaan zit :(
Als jij hem al met de voet terug moet klappen tijdens het rijden dan staat die veer dus niet meer goed op spanning oid lijkt me.

Die standaard hoort gewoon strak langs het frame te 'rusten' lijkt me zonder wat naar beneden te bungelen.
 
Onlangs langs de dealer geweest. Deze kwamen tot de conclusive dat het lipje waarmee je de standard naar beneden trekt, verbogen was. Het was zelfs aan het scheuren. Ze hebben hem opnieuw gelast en nu is het problem opgelost.
 
Onlangs langs de dealer geweest. Deze kwamen tot de conclusive dat het lipje waarmee je de standard naar beneden trekt, verbogen was. Het was zelfs aan het scheuren. Ze hebben hem opnieuw gelast en nu is het problem opgelost.
Mooi zo :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan