Yamaha Royalstar inlaatrubbers

karz

Die hard MF'er
22 mrt 2004
606
0
republiek zuid limburg
Hoi,
Omdat de inlaatrubbers wat barsten vertonen, besloot ik om ze eens te bekijken, of deze niet valse lucht doorlaten.

20220107_114903980.jpg
20220107_110149050.jpg


Nu blijkt aan de binnenkant nog een extra laag te zitten, waardoor ik de conclusie zou kunnen trekken dat die barsten aan de buitenkant niet zo'n probleem zijn.

20220107_114930467.jpg


Aangezien de rubbers vrij prijzig zijn (als je de goede wil hebben) , en ik op product foto's het idee heb dat bij de aftermarkets de binnenste laag, hetzelfde materiaal is als de buitenste laag vraag ik me af of het uberhaupt een goed idee is om deze te vervangen met aftermarket.

Mjk2NDIy-5193068c.jpg


Iemand enige ervaring hiermee ?
 
Ik zou ze origineel kopen, zolang ze er zijn, dan verslijt je ze in het resterende motorfietsleven niet meer.

Dat gezegd hebbende, staan Yamaha spruitstukken er volgens mij wel bekend om dat ze aan de buitenkant scheuren, maar niet per sé lek gaan. Bij diverse Fazer modellen is dit zeker het geval..
 
Ik zou ze vervangen, siliconen dicht niet goed af, want alles is vettig.
De Virago's hebben dit euvel ook en op een gegeven moment gaan ze toch valse lucht trekken en dat rijdt voor geen meter.
En dat gebeurt altijd als het niet uitkomt.
 
Ik heb een fazer gehad met scheuren in de inlaat. (nog 3x zo erg als bij jou op de foto). Motor verkocht aan een maatje en die rijdt er nog steeds mee, met de scheuren in de inlaat.

Wat @Broos zegt is ook waar, het is een keuze. Als je accepteert dat hij een keer slecht kan gaan lopen, dan zou ik ze pas vervangen als dat ook echt zo is. Als je er zeker van wilt zijn moet je ze vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan