YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Ook wel leuk om even te delen met jullie:

Blokdelen zijn door MVS aangepast en inmiddels weer in mijn bezit, er moeten nog wat aanpassingen gedaan worden voordat ik alles in elkaar kan schroeven zoals een carterversteviging. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Daarnaast heb ik nog wat snelle onderdelen over voor de geïnteresseerden! Helaas allemaal (hele) goede kwaliteit.. €€
Heeft Mike niet zo'n blok liggen met carter versteviging ?
Volgens mij heb ik eens een plaatje voorbij zien komen van zo'n verstevigd blok.
 
Laatst bewerkt:
Ja die had hij nog wel liggen in de vorm van een plaat waardoor je vliegwiel naar buiten komt. Echter gebruik ik mijn SZR gewoon op straat en om die reden moet de bestaande deksel en carter verstevigd worden. Mike kon dat uiteraard doen maar er is altijd een budget, jammer genoeg..😅
Er dient een aluminium blok geplaatst te worden, wordt wel vaker gedaan. Alleen als er al tekeningen of voorbeelden/foto’s van zijn scheelt het mij een hoop tijd! :)
 
Even een vraagje. Heb bij de SZR kleppen gesteld, bougie vervangen etc. Nu wilde ik de airbox terug monteren... jullie raden het vast al, de rechter 'joint' (rubber verbinding tussen airbox en carb) is niet te monteren. Het lijkt wel of deze te klein is in diameter. Iemand een tip?

Ik zag op FB al 3D-geprinte varianten voorbij komen, want nieuw is er niks meer te krijgen volgens mij..
 
Gisteren geprobeerd de SRZ te starten. Op zich ging dit wel, maar hij lekte ook benzine. Ben er inmiddels achter dat vlotterkamer overloopt.. iemand bekend met dit probleem voor de SZR?

Deze heeft wel een elektrische brandstofpomp, maar ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft..
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog meer mensen die een elektrische brandstofpomp geinstalleerd hebben?
 
Eventueel ter overname:

Grössewachter aangepaste “open” CDI
Grössewachter stage 1 nokkenas
Grössewachter aangepast krukas+CP Carrillo titanium drijfstang
Standaard zuiger (goede conditie, volledig gereinigd)
Standaard carb’s aangepast naar stage 3
Ik heb wel interesse in de nokkenas, als je die nog hebt.
 
Even een vraagje. Heb bij de SZR kleppen gesteld, bougie vervangen etc. Nu wilde ik de airbox terug monteren... jullie raden het vast al, de rechter 'joint' (rubber verbinding tussen airbox en carb) is niet te monteren. Het lijkt wel of deze te klein is in diameter. Iemand een tip?

Ik zag op FB al 3D-geprinte varianten voorbij komen, want nieuw is er niks meer te krijgen volgens mij..
Je kan proberen ze in warm water te leggen voor een paar minuten.

Ik heb de gewone benzinepomp
 
Even een vraagje. Heb bij de SZR kleppen gesteld, bougie vervangen etc. Nu wilde ik de airbox terug monteren... jullie raden het vast al, de rechter 'joint' (rubber verbinding tussen airbox en carb) is niet te monteren. Het lijkt wel of deze te klein is in diameter. Iemand een tip?

Ik zag op FB al 3D-geprinte varianten voorbij komen, want nieuw is er niks meer te krijgen volgens mij..
≥ Yamaha SZR660 ( SZR 660 ) onderdelen — Onderdelen | Yamaha — Marktplaats

Deze man heeft nog een airbox liggen
 
Ja die had hij nog wel liggen in de vorm van een plaat waardoor je vliegwiel naar buiten komt. Echter gebruik ik mijn SZR gewoon op straat en om die reden moet de bestaande deksel en carter verstevigd worden. Mike kon dat uiteraard doen maar er is altijd een budget, jammer genoeg..😅
Er dient een aluminium blok geplaatst te worden, wordt wel vaker gedaan. Alleen als er al tekeningen of voorbeelden/foto’s van zijn scheelt het mij een hoop tijd! :)
Zo'n plaat heb ik ook nog eentje liggen, samen met 2 nieuwe xt 600 carters, bak en koppeling, is te koop voor niet heel veel geld.
 
Ducati dealer of KTM dealer
Heb je ook nog een tip voor een revisieset van de hoofdremcilinder (misschien ook de Duke II?)? Het lijkt alsof ik erdoor heen knijp... bovendien hoor ik iets 'sputteren', alsof de vloeistof eruit komt...

Edit: de remleiding is erg gaar... er komt bij de ingang van de banjo gewoon een bult als je het remhendel inknijpt; en ik kan het hendel met gemak inknijpen tot aan het handvat :o. Kan ook nog zo zijn dat ik daardoor gewoon de rubberen cover hoor...
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook nog een tip voor een revisieset van de hoofdremcilinder (misschien ook de Duke II?)? Het lijkt alsof ik erdoor heen knijp... bovendien hoor ik iets 'sputteren', alsof de vloeistof eruit komt...

Edit: de remleiding is erg gaar... er komt bij de ingang van de banjo gewoon een bult als je het remhendel inknijpt; en ik kan het hendel met gemak inknijpen tot aan het handvat :o. Kan ook nog zo zijn dat ik daardoor gewoon de rubberen cover hoor...
Dat word een nieuwe remleiding.
Geen idee waar je woont maar je kan ze op maat kopen of laten maken.
Ottenhoff in Badhoevedorp maakt ze op maat.
 
Dat word een nieuwe remleiding.
Geen idee waar je woont maar je kan ze op maat kopen of laten maken.
Ottenhoff in Badhoevedorp maakt ze op maat.
Ik heb gewoon een al passende gekocht een aantal jaar geleden. Niet te duur en doet t nog steeds.

17080809470873701753726795797516.jpg
 
Sorry, de HEL remleidingen stonden al in bestelling... hopelijk is het hiermee opgelost..




Video is van vorige week, het lijkt nu erger geworden te zijn... De banjo zat ook heel ver naar boven gedraaid, waardoor de leiding in een behoorlijke knik naar beneden zat.
 
Sorry, de HEL remleidingen stonden al in bestelling... hopelijk is het hiermee opgelost..


Bekijk bijlage 1974607

Video is van vorige week, het lijkt nu erger geworden te zijn... De banjo zat ook heel ver naar boven gedraaid, waardoor de leiding in een behoorlijke knik naar beneden zat.
Djees.......🤐🤐🤐

Ik heb vandaag net zo'n slang door geknipt
 
Hebben jullie ook dat de accu van de SZR nogal snel leeg raakt als je de motor niet gebruikt? De accessoires die erop zitten heb ik allemaal achter een relais gezet, maar toch blijft de accu leeglopen... Mijn Tracer 9 heeft dat helemaal niet...
 
SZR zou dat ook niet mogen hebben... Blijft niks actief bij contact uit, zoals moderne motoren nog wel eens hebben.

Lekstroom gemeten?
 
De accu heeft bij mij de hele winter in de motor gezeten, niet op gereden en kon er gewoon mee starten.
 
SZR zou dat ook niet mogen hebben... Blijft niks actief bij contact uit, zoals moderne motoren nog wel eens hebben.

Lekstroom gemeten?
Nee maar waar? Hoe meet je dat? Ik heb juist de accessoires achter een relais na de geschakelde plus gezet..

Edit: al gevonden. Ik zal er straks eens een multimeter tussen zetten. Helaas wordt het daarna wat lastiger, kan moeilijk zekering voor zekering eruit trekken
 
Laatst bewerkt:
Waarom kan dat niet?
Omdat er in de SZR maar 2 zekeringen zitten (1 hoofd, 1 fan), waar volgens mij meerdere systemen achter zitten. Het is niet zoals een moderne motor dat je voor elke functie een aparte zekering hebt. Daarnaast zitten de zekeringhouders nog best diep weggestopt en zijn ze omworden met isolatieband, dus loshalen is lastig..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan